Disebabkan rancangan Syed dan Shaun, Ali dan Alicia terpaksa menghadapi masalah, nasib baik mereka tak dibuang sekolah, tetapi malangnya Ali dan Alicia kena berkahwin.
6 hari kemudian.
Hanya sehari lagi sebelum majlis perkahwinan Ali dan Alicia tiba, semua persiapan semua dah siap.
Ali berada kat dalam biliknya bersiap untuk perkahwinannya esok, dan tiba-tiba ada seseorang yang menekan loceng pintu rumahnya.
Ali : hm? Siapa tu?
Terus dia turun ke bawah dan segera membuka pintu rumah, dan ternyata tetamu tu ialah Alicia yang membawa kotak lunch.
Ali : eh? Alicia? Buat apa kau Kat sini?
Entah kenapa Alicia tiba-tiba memalingkan mukanya dari Ali, bukan tanpa sebab, kerana sekarang mukanya merah menahan malu.
Alicia : a-aku Kat sini nak bagi kau ni.
Dia segera memberikan kotak lunch tu kepada Ali.
Ali : apa ni?
Kerana ingin tahu apa yang ada kat dalam kotak tu, Ali segera membukanya, ternyata isinya ialah makanan kegemaran Ali, Tempoyak Udang.
Ali : wah! Tempoyak Udang! Terima kasih! Kau buat sendiri ke?
Alicia : y-ya, tetapi, j-jangan salah faham! Aku buat sebab Papa suruh, supaya kau boleh merasai masakan aku.
Melihat Alicia yang semakin merah muka membuatkan Ali mula tersenyum, dia tak menyangka dia mula jatuh cinta dengan bakal isterinya.
Ali : hehe! Yelah, aku percaya.
Alicia : Mm? Dah, aku nak balik!
Ali : yelah, jumpa kau esok!
Alicia segera beredar dari situ meninggalkan Ali yang masih tersenyum memandangnya.
Selepas Alicia beredar, Ali segera menutup pintu rumahnya dan tidak lama kemudian Ghazali muncul dari bilik air dan bertanya kepada Ali.
Ghazali : siapa tu, Ali?
Ali : oh, Alicia, dia datang bawak Tempoyak Udang ni untuk Ali, katanya supaya Ali rasa masakannya.
Ghazali : nampaknya sedikit demi sedikit Alicia mula jatuh cinta pada kamu, Ali.
Mendengar tu membuatkan Ali terkejut dan mukanya memerah menahan malu, walaupun apa yang diperkatakan oleh Ayahnya ialah betul.
Ali : ish! Apalah Ayah ni! Alicia datang sebab General menyuruhnya, kalau tak dia mesti tak akan datang, Dan kenapa Ali mesti jatuh cinta padanya?
Ghazali : hahahaha! Tak kisahlah, nak makan ke tak makanan tu? Kalau nak makan, Ayah minta sikit, boleh?
Ali : mestilah boleh, Jom makan Ayah.
Tak lama kemudian mereka menjamah masakan Alicia tadi, dan semasa makan, Ali merasakan masakan Alicia lagi sedap daripada makanan yang pernah dirasainya sebelum ni.
Ali : (dalam hati), Tak sangka masakan Alicia boleh sedap macam ni!
Sementara tu, dalam perjalanan balik, wajah Alicia masih merah kerana memberikan kotak lunch kepada Ali, tapi entah kenapa tiba-tiba dia mula tersenyum sendiri.
Dan keesokan harinya, tibalah hari yang ditunggu-tunggu, hari Ali dan Alicia berkahwin, ramai tetamu yang hadir, dari rakan sekolah, jiran tetangga dan Ejen MATA turut hadir.
Kini Ali dan Alicia sah bergelar suami isteri, diorang masih kelihatan malu duduk bersanding kat atas pentas, tengok diorang berdua begitu, Ejen Muda dan Ejen Antara Bangsa segera menghampiri diorang untuk mengusik diorang berdua.
Moon : aku tak sangka korang dah kahwin, jangan lupa buat malam pertama okay? Hahahaha!
Muka Ali dan Alicia serta merta merah apabila Moon berkata begitu.
Alicia : kau ni Moon! Jangan cakap macam tu! Malulah!
Moon : hahaha! Yelah.
Dan tiba-tiba Kim muncul dan memeluk Ali dan Alicia dengan erat sambil tersenyum gembira.
Kim : akhirnya awak berdua berkahwin, ya?
Alicia : ish! Lepaslah! Jangan sentuh suami aku!
Ujar Alicia yang tanpa sengaja berkata begitu sambil mengambil tangan Kim daripada Ali.
Baru dia sedar dia cakap macam tu sampai merah muka, dia segera menutup mukanya dengan tangan kerana malu, kawan-kawannya yang tengok tu hanya mampu ketawa.
Roza : tengok Kim, kau dah buat dia malu tu.
Kim : hahaha! Awak tak salah, Alicia, awak berhak berkata macam tu, sebab sekarang Ali ialah suami awak.
Khai : dah lah tu, jom selfie!
Dengan kamera telefon bimbitnya, Khai bersedia untuk berselfie bersama kawan-kawannya.
Tetapi Alicia masih malu dan membiarkan tangannya menutup mukanya, melihatkan itu membuatkan Ali mengalihkan tangan Alicia yang menutup mukanya dan segera menggenggamnya erat sambil tersenyum.
Alicia : huh?
Ali : tak pe.
Walaupun masih malu, Alicia mula tersenyum manis kat arah kamera, sehingga akhirnya Khai mengambil gambar semua kawannya dengan telefon bimbitnya.
.
.
.
.
.
CONTINUED!Don't Forget Vote, Comment and Share 👍.
Hai semua! Saya harap Korang semua suka cerita ini, okay? Mesti korang nak tahu macam mana kehidupan Ali dan Alicia seterusnya kan?
Jadi jangan lupa baca episod seterusnya okay? Kerana di sana korang semua akan tahu apa yang akan berlaku seterusnya 👍.
My Friend : alilicia4U2C and duoronpixel
YOU ARE READING
Alilicia : Our Future Life R15+ (The End)
FanfictionWARNING 15+ : ALILICIA, FAMILY, ROMANCE! Disebabkan satu kejadian, Ali dan Alicia terpaksa berkahwin pada usia muda iaitu 15 tahun. Macam mana diorang boleh kahwin? Sama ada kehidupan Ali dan Alicia akan bahagia selepas berkahwin atau tidak? . . . ...