7. For My Husband, Ali

697 14 4
                                    

Walaupun Ali terpaksa dibelasah terhadap Syed, tetapi Ali sangat bersyukur kerana Alicia dan bakal anak diorang ok, dan kini, kerana kejadian tu, Alicia kena berhenti bersekolah demi anak dalam kandungannya, tapi Alicia tak kisah, asalkan anaknya selamat dilahirkan.

Dan pada waktu malam selepas pembicaraan singkat tu, Ali dan Alicia berada kat dalam bilik diorang, kar situ Alicia sedang memberi ubat pada luka kat muka suaminya.

Ali : Aduh! Perlahan Alicia!

Alicia : ok, dah siap.

Semua kesan melecet kat muka Ali dah dibalut oleh Alicia, manakala lebam, Alicia dah bagi salap.

Ali : Alhamdulillah dah siap, dan esok kau dah berhenti sekolah ya? Kat rumah buat perkara ringan je okay? Aku takut terjadi sesuatu Kat kandungan kau.

Alicia : ya, dah, jom tidur, dah malam ni.

Ali : ok.

Baru je Alicia baring kat atas katil, tetapi.

Ali : Alicia?

Alicia : hm? Ummppp!

Ali tiba-tiba menciumnya lembut kat bibir mungil gadis tu, Alicia hanya menutup mata dan membiarkan suaminya menciumnya, selepas beberapa saat, Ali mula melepaskan ciuman tu dan memandang isterinya dengan mata yang menggoda.

Alicia yang tengok suaminya macam tu membuatkan dia tersipu-sipu, dia sangat terpesona dengan ketampanan Ali.

Alicia : (dalam hati) Ali ke ni? Kenapa dia kacak sangat hari ni?!

Ali : selamat malam, sayang~

Satu ciuman kat dahi dihadiahkan olehnya kepada Alicia, selepas tu Ali berbaring semula kat sebelah isterinya dan memejamkan matanya.

Alicia terdiam beberapa saat kerana adegan tu, selepas tu dia mengambil bantal dan menutup mukanya dengan tu, dia segera menjerit sekuat hati Kat situ.

Alicia : Aaaaa!

Ali yang rupanya belum tidur mula tersenyum mendengar isterinya macam tu.

Keesokan paginya, Ali berada kat hadapan rumah bersama Alicia yang membawa kotak lunch untuk suaminya.

Alicia : jangan lupa makan tau?

Ali : yelah.

Ali dengan gembira menerima kotak Lunch daripada isterinya, dia dah tak sabar untuk memakannya, kerana Kat dalamnya terdapat Tempoyak Udang, kegemarannya 😆.

Ali : ingat apa yang aku cakap semalam, buat perkara ringan je, jika apa-apa berlaku, hubungi aku okay? Aku mesti akan datang.

Alicia : hehe! Yelah.

Alicia segera mencium tangan Ali, selepas tu Ali mula mengucup dahi isterinya dengan lembut.

Ali : okay, aku pergi dulu ya? Assalamualaikum.

Alicia : Waalaikumsalam.

Ali segera berjalan menuju kat sekolah meninggalkan Alicia yang masih memerhatinya sambil tersenyum, Alicia betul-betul masih tak percaya bahawa Ali kini adalah suaminya, lelaki yang memberi kebahagiaan kepadanya.

2 bulan kemudian.

Tak sangka cepat masa berlalu, kini kandungan Alicia dah mencecah 5 bulan, perutnya dah semakin membesar, kini Alicia sedang sibuk menyapu ruang tamu, sambil menyapu, Alicia tengok tarikh kat atas meja, dia tengok esok adalah hari istimewa untuk Ali, suaminya.

Alicia : oh, ternyata esok ya? Hehe! Macam mana aku boleh melupakan hari istimewa suami aku sendiri? Ok, mungkin aku perlukan sikit bantuan pasal ni.

Dia mengeluarkan telefon bimbitnya dan segera menghubungi seseorang.

Alilicia : Our Future Life R15+ (The End)Where stories live. Discover now