Keupayaan Lia ketika menjalankan misi sangat mengagumkan, gadis tu menjalankan tugasnya sebagai Ejen Tekno dengan baik sekali, sampai Alicia yang mentor dia kagum dengan dia.
Kemungkinan dia akan menjadi Ejen yang sangat baik kat masa hadapan.
Satu hari, kat rumah Alilicia, jam masih menunjukkan pukul 4 petang, sekarang Alicia tengah masak kat dapur, dia masak makanan kegemaran suami dia, iaitu Tempoyak Udang.
Semasa memasak, tanpa disedari seseorang sedang perlahan-lahan menuju ke arahnya, dan alangkah terkejutnya Alicia apabila tiba-tiba seseorang memeluknya dari belakang.
Alicia : huh?! Abang?
Apabila dia menoleh kat belakang, ternyata yang memeluknya adalah suaminya, Ali, Ali tersenyum gembira apabila isterinya menoleh kepadanya.
Ali : hehe! Hai sayang~ Maaf mengejutkan awak ya?
Kata Ali sambil meletakkan kepalanya kat bahu Alicia, Alicia hanya menggeleng sambil tersenyum melihat gelagat suaminya, selepas tu dia mula memasak semula dan membiarkan Ali memeluknya.
Sambil memeluk isteri, Ali terhidu bau sedap masakan Alicia, bau sedap yang biasa bagi dia, makanan kegemaran dia.
Ali : hmm! Sedap sangat baunya! Awak masak Tempoyak Udang ya?
Alicia : hehe! Abang ni, baru sedar ya? Ya, saya masak Tempoyak Udang, dan tepat pada masanya, masakan saya dah siap, Abang duduk sana, biar saya sediakan ya?
Ali : hehe! Okay.
Dia segera meleraikan pelukan dia, selepas tu Ali terus kat meja makan diikuti Alicia yang membawa dua pinggan nasi dan lauk.
Selepas memberi pinggan kepada Ali, Alicia segera duduk menghadap suaminya.
Nampak Alicia belum makan lagi, nampak gembira melihat suaminya makan dengan penuh selera, sampai akhirnya dia baru teringat ada benda yang dia nak cakap.
Alicia : Abang?
Ali : hm? Ada apa Alicia?
Alicia : Abang ingat tak masa saya buat misi dengan Lia masa tu?
Ali : ya Abang ingat, kenapa?
Kata Ali sambil menyuap sesuap nasi kat dalam mulutnya.
Alicia : semasa dalam misi masa tu, saya nampak potensi semua Ejen Muda sangat bagus, terutama Lia, dia sangat pandai menggunakan Gajetnya, dia memang Ejen Tekno yang sangat berbakat! Hehe!
Ali : hehe! Abang sangat ingin tahu tentang kebolehan Lia, moga nampak kebolehannya semasa latihan ke misi.
Alicia : bukankah esok ada sesi latihan untuk Ejen Muda? Abang boleh nampak kemampuan Lia esok!
Ali : oh, betul juga, Abang tak sabar nak tunggu esok! Hehe!
Dengar potensi Lia sangat bagus bila menjalankan misi dari isterinya, Ali tak sabar nak tengok kebolehan gadis itu bila buat latihan esok, sebab Lia adalah pelajar kesayangannya.
Dan keesokan harinya, kat Akademi MATA, dah beberapa minit latihan untuk Ejen Muda berlangsung, semua menunjukkan potensi yang sangat baik.
Andrew menyelesaikan latihan selama 55 saat, Deysi menyelesaikan latihan selama 60 saat atau 1 minit, manakala James, dia menyelesaikan latihan selama 50 saat, kini hanya tinggal Lia, Ali tak sabar nak tengok potensi yang Lia ada.
Sekarang kat tengah Arena, Lia dah bersedia untuk melakukan latihannya.
Alicia : ok Lia, dah bersedia?
Lia : ya, saya sedia!
Alicia : bagus, mulakan latihan!
Nampak dah ada 4 MATA Droid sedia menyerang Lia, sebelum tu berlaku, gadis itu membuat perisai apabila empat Droid MATA menyerangnya dengan laser.
YOU ARE READING
Alilicia : Our Future Life R15+ (The End)
FanfictionWARNING 15+ : ALILICIA, FAMILY, ROMANCE! Disebabkan satu kejadian, Ali dan Alicia terpaksa berkahwin pada usia muda iaitu 15 tahun. Macam mana diorang boleh kahwin? Sama ada kehidupan Ali dan Alicia akan bahagia selepas berkahwin atau tidak? . . . ...