Kehadiran Alicia dalam hidupnya membuatkan Ali sangat gembira, dia masih tidak menyangka gadis yang dia benci dahulu kini menjadi isterinya, tak lama pun dah dapat anak.
2 bulan kemudian.
Masa berlalu, tak sangka kandungan Alicia dah masuk 9 bulan, Ali dan Alicia tak sabar nak tunggu kelahiran anak diorang tu, Memandangkan Alicia dah nak bersalin tak lama lagi, Ali minta izin Puan Melati untuk cuti beberapa hari untuk menemani Alicia Kat rumah.
Kini Ali dan Alicia sedang membersihkan ruang tamu bersama, Ali membenarkan Alicia bekerja, tetapi hanya menyapu je, kerana takut sesuatu akan berlaku kepada bayi diorang.
Ali : Alicia, kalau penat, duduk je okay?
Alicia : bertenang, asalkan saya berhati-hati, tiada apa yang akan berlaku.
Ali : hehe! Okay, tapi kalau ada apa-apa, awak bagitahu saya okay?
Alicia : okay.
Baru nak ke dapur, Alicia tiba-tiba pegang perut sebab sakit sangat.
Alicia : argh!
Menyedari isterinya kesakitan, Ali yang risau segera berlari kat arah Alicia dan memegang tangannya.
Ali : Alicia, kenapa ni?!
Alicia : Entahlah, sakit betul perut saya ni!
Dan tiba-tiba Ali nampak air mengalir kat kakinya Alicia.
Ali : wey! Awak dah nak bersalin, saya call Ayah dan Papa sekarang, tunggu sekejap okay?
Ali segera call Ghazali dan General, manakala Alicia cuba menahan kesakitan sambil memegang tangan suaminya.
Selepas beberapa minit akhirnya Ghazali dan General datang dan segera membawa Alicia dan Ali ke hospital.
Beberapa minit kemudian, Alicia berada kat bilik bersalin bersama doktor, manakala Ali bersama Ghazali dan General menunggu kat luar.
Ali : Alicia, saya harap awak okay, huh?
Dari dalam bilik bersalin, seorang doktor wanita keluar menemui diorang bertiga.
Ali : Doktor, macam mana keadaan Alicia?
Doktor : saya kena memberitahu kamu semua pasal perkara ni, Adik ni suami kepada adik Alicia ke?
Ali : ya Doktor, saya suami Alicia.
Doktor : okay kalau macam tu, saya nak bagitahu sesuatu, kerana Alicia masih terlalu muda untuk bersalin secara normal, Alicia terpaksa buat C-section.
Ali : C-section?
Doktor : betul, ni kena dilakukan, atau tak nyawa isteri dan anak kamu akan terancam.
Ali : okay kalau untuk keselamatan isteri dan anak saya, Doktor boleh buat, saya izinkan.
Doktor : ok, tu keputusan yang tepat, saya masuk dulu okay?
Ali : baik Doktor.
Doktor segera masuk semula kat dalam dan melakukan apa yang kena dibuat.
Manakala Ali bersama Ghazali dan Jeneral hanya boleh menunggu kat luar sambil mendoakan keselamatan Alicia dan anaknya.
Ali : Ya Allah, semoga Alicia dan bakal anak kami baik-baik sahaja Ya Allah.
Selepas beberapa jam menunggu, kat bilik bersalin Alicia terdengar tangisan bayi, kat situ Doktor yang sama keluar sambil menggendong bayi perempuan kepada Ali.
Doktor : tahniah Adik, anak kamu perempuan, cantik macam mak dia.
Ali gembira menggendong anaknya dan segera melafazkan azan Kat anaknya tu, tapi selepas tu dia mula risau dengan keadaan isterinya.
YOU ARE READING
Alilicia : Our Future Life R15+ (The End)
FanfictionWARNING 15+ : ALILICIA, FAMILY, ROMANCE! Disebabkan satu kejadian, Ali dan Alicia terpaksa berkahwin pada usia muda iaitu 15 tahun. Macam mana diorang boleh kahwin? Sama ada kehidupan Ali dan Alicia akan bahagia selepas berkahwin atau tidak? . . . ...