Orang yang culik Lia dengan kejam membunuh kanak-kanak yang belum sampai setahun tu, dengarnya Lia tak selamat, Ali dan Alicia sangat sedih kehilangan Puteri diorang, orang macam mana boleh bunuh budak sekecil Lia, orang tu memang tak ada hati.
Tapi kalau terus bersedih, akan memberi impak yang buruk pada Ali dan Alicia, jadi diorang hanya boleh menerima keadaan yang dah berlaku, dan menerima pemergian Lia dari hidup diorang, sebab Ali dan Alicia tak nak Lia sedih tengok diorang sedih.
12 Tahun Kemudian.
Beberapa tahun dah berlalu, semua dah berubah, begitu juga kehidupan Ali dan Alicia.
Pada suatu hari, seorang wanita cina yang cantik sedang naik kat tingkat atas rumahnya untuk membangunkan suaminya, bila masuk bilik, nampak suaminha masih nyenyak tidur sebab keletihan selepas bekerja lebih masa semalam, sambil tersenyum dia cuba menyedarkan suaminya perlahan-lahan.
Wanita tu ialah Alicia, rambutnya yang panjang membuatkan dia semakin cantik, dia perlahan-lahan cuba menyedarkan suaminya yang tak lain tak bukan Ali.
Alicia : Abang, jom bangun sarapan.
Sambil gosok mata, Ali mula duduk perlahan.
Ali : Mm! Selamat pagi Alicia~
Alicia : selamat pagi Abang, Abang mandi dulu, baru turun makan okay?
Ali : okay.
Alicia : Ok, saya tunggu Abang kat bawah.
Terus Alicia keluar dari bilik untuk menyediakan sarapan untuk suaminya, lepas tu Ali terus kat bilik air.
Selepas beberapa minit, Ali yang berpakaian kemas untuk bersiap kat tempat kerja segera menghampiri Alicia kat dapur.
Ali : Alicia, lepas kerja, jom jumpa kawan-kawan?
Alicia : kawan-kawan? Ada apa, ada misi ke?
Ali : takde, cuma kawan kita nak jumpa kita je, diorang ada sesuatu yang nak dibincangkan dengan kita, awak nak ke?
Alicia : oh, macam tu, ok, nanti kita jumpa diorang, sekarang Abang makan, sebelum lambat pergi kerja.
Ali : hehe! Yelah.
Ali bekerja kat pejabat Ayahnya pada usia 20 tahun, selepas bekerja lebih dari 3 tahun, akhirnya Ali dapat membeli rumah sendiri untuk dirinya dan Alicia, even dia pun boleh beli kereta, walaupun hidup diorang cukup bahagia, tapi hidup diorang masih terasa kosong tanpa kehadiran anak.
Sejak Lia meninggal, Alicia tak nak ada anak lagi, kecuali orang yang culik Lia dah kena tangkap.
Beberapa jam kemudian, hari dah petang, sementara tunggu Ali pulang, Alicia kemas bilik dia dan Ali, dia tak buat makan malam, sebab malam ni dia dan Ali akan keluar jumpa kawan-kawan, dan selepas beberapa minit menunggu, dari luar bilik masuk Ali yang baru pulang dari kerja.
Ali : Assalamualaikum Alicia!
Alicia : eh? Waalaikumsalam Abang, Abang dah balik rupanya.
Ali : hehe! Ya.
Dia mula menghampiri isterinya dan segera duduk di sebelahnya.
Ali : Alicia, lepas solat maghrib kita terus kat kawan-kawan.
Alicia : boleh, tapi mana diorang nak jumpa kita?
Ali : Tadi Khai dah hantar kita nak share lokasi gathering point kita nanti, iaitu Cafe Cyberaya yang berada kat tengah-tengah bandar, katanya Kat sana menyediakan taman yang cantik, kita semua boleh bergambar sama-sama.
Alicia : wah! Tak sabar nak kat sana!
Ali : Abang pun, sekarang bersiap, lepas solat maghrib kita terus pergi.
YOU ARE READING
Alilicia : Our Future Life R15+ (The End)
FanficWARNING 15+ : ALILICIA, FAMILY, ROMANCE! Disebabkan satu kejadian, Ali dan Alicia terpaksa berkahwin pada usia muda iaitu 15 tahun. Macam mana diorang boleh kahwin? Sama ada kehidupan Ali dan Alicia akan bahagia selepas berkahwin atau tidak? . . . ...