Ali dan Alicia bersatu secara tak sengaja, pada mulanya mereka tak suka antara satu sama lain, tetapi semakin hari berlalu, diorang akhirnya suka antara satu sama lain dan menjadi suami isteri yang romantik, lebih-lebih lagi diorang bakal mendapat anak.
2 bulan kemudian.
Hari demi hari tanpa disedari berlalu begitu pantas, usia kandungan Alicia dah mencecah 7 bulan, tinggal 2 bulan lagi dia akan bersalin, dalam keadaannya sekarang, dia semakin sukar untuk bergerak kerana perutnya yang besar, tetapi nasib baik Ali sentiasa membantunya.
Pada suatu hari, Alicia baru sahaja selesai memasak dan segera duduk kat sofa sambil melabuhkan punggungnya seketika kerana penat membawa perutnya yang besar tu.
Alicia : ya Allah, penatnya, aku tak sangka penat betul bawa perut besar macam ni.
Tetapi selepas mengeluh sendiri, Alicia mula mengusap perutnya sambil tersenyum, dia pun terasa anaknya menendang sikit, dia teringin sangat nak tengok buah hatinya.
Alicia : tapi ni semua untuk kamu, sayang, Mama tak kisah bawa kamu sepanjang hari, sama ada Mama penat ke? Sakit ke? Mama tak kisah asalkan kamu sihat dan gembira! Mama dah tak sabar nak tengok kamu!
Ketika dia asyik mengusap perutnya sendiri tanpa disedari Ali dah balik dari sekolah.
Ali : Assalamualaikum! Hm?
Ali agak terkejut tengok Alicia tak mendengar sapaannya dan fokus mengusap perutnya sendiri, tetapi selepas tu dia mula tersenyum.
Ali : hehe! Alicia, Alicia.
Ketika masih sibuk mengusap perutnya, Alicia terkejut apabila melihat seseorang memeluknya dari belakang.
Alicia : huh?! Ali?
Ali : wah! Sibuk apa sampai tak jawab salam?
Alicia : hehe! Maaf, Waalaikumsalam!
Ali segera duduk kat sebelah isterinya.
Alicia : tak, saya terlalu fokus mengusap perut, tadi baby kita tendang sikit.
Ali : eh? Ye ke?
kerana nak tahu Ali segera meletakkan tangannya kat perut Alicia, dan memang betul, Ali merasakan anaknya menendang dari perut isterinya.
Ali : wah! Betulah!
Alicia : hehe!
Ali : eh! Saya baru teringat, Alicia, awak nak pergi berjalan-jalan?
Alicia : jalan-jalan?
Ali : ya, saya nak kita jalan-jalan, awak nak?
Alicia : boleh je, tapi kita nak ke mana?
Ali : mall, sambil beli barang baby.
Alicia : beli barang baby?
Ali : betul, saya dah mengumpul wang poket saya beberapa bulan ni, Alhamdulillah sekarang dah banyak yang saya kumpul, sekarang kita boleh beli barang baby tanpa menyusahkan Ayah.
Alicia terkejut apabila mendengar suaminya dah menyimpan wang saku selama beberapa bulan untuk membeli barangan bayi, anak diorang.
Alicia : jadi awak tak menggunakan wang poket awak beberapa bulan ni?
Ali : hehe! Betul, saya sanggup buat apa je untuk korang berdua.
Tersentuh hati Alicia mendengar tu, dia nak menitiskan air mata, tetapi dia tak nak suaminya tengok dia sedih, jadi Alicia mula tersenyum manis.
Alicia : saya bangga tengok awak macam tu, anak kita memang bertuah dapat Ayah macam awak.
Ali : hehe! Dah, jom bersiap!
YOU ARE READING
Alilicia : Our Future Life R15+ (The End)
FanfictionWARNING 15+ : ALILICIA, FAMILY, ROMANCE! Disebabkan satu kejadian, Ali dan Alicia terpaksa berkahwin pada usia muda iaitu 15 tahun. Macam mana diorang boleh kahwin? Sama ada kehidupan Ali dan Alicia akan bahagia selepas berkahwin atau tidak? . . . ...