16. First Meet

448 16 6
                                    

Bila jumpa kawan-kawan dia, Alicia terpegun melihat seorang anak bermain dengan ibunya, dia sangat rindu masa dengan Lia, Ali yang berada kat sebelah Alicia tahu isterinya nak zuriat lagi dalam hidupnya, tapi Alicia masih tak boleh bagitau sendiri pada suaminya tu.

Dan pada suatu hari, Ali dan Alicia sedang berjalan kat sebuah taman, memandangkan hari itu hari Ahad, jadi Ali terus membawa Alicia berjalan-jalan kat taman untuk menghabiskan masa bersama isterinya.

Alicia : Abang, terima kasih kerana membawa saya kat sini.

Ali : hehe! Sama-sama sayang, lagipun kita pun kena rehat sekejap dari aktiviti kita kan?

Alicia : hehe! Betul, hm?

Sedang berjalan Alicia tiba-tiba ternampak seorang penjual aiskrim tak jauh dari dia dan Ali.

Alicia : Abang, jom beli tu.

Dia tunjuk kat penjual aiskrim tu, memang dari dulu lagi dia suka aiskrim.

Ali : awak nak aiskrim tu ke?

Alicia : ya, jom beli Abang! Jom lah!

Ujar Alicia sambil menggoyang-goyangkan badan suaminya untuk membeli aiskrim, macam budak-budak Alicia ni 🤣

Ali : haih! Yelah, yelah, awak ni macam budak-budak je, hehe!

Alicia : hehe! Nak manja dengan suami sendiri pun tak boleh ke?

Ali : hahahaha! Yelah, awak tunggu sini, Abang akan kat sana okay?

Alicia : Okay.

Ali : oh! Hampir terlupa, awak nak perisa apa?

Alicia : Strawberi Abang.

Ali : okay, tunggu sini je, jangan pergi mana-mana ya?

Sebelum beredar Ali mencium pipi tembam isterinya tu, selepas tu dia segera menuju kat penjual aiskrim yang Alicia maksudkan tadi.

Scene tadi membuatkan Alicia tersipu-sipu, tapi lepas tu dia mula tersenyum sambil mengusap pipinya yang dicium oleh suaminya tadi.

Alicia : saya sayang Abang~

Sementara tu, Ali berada kat penjual aiskrim yang dimaksudkan oleh Alicia.

Ali : bang, satu aiskrim vanilla dan satu aiskrim strawberry tolong.

Penjual aiskrim : ok, tunggu sekejap okay?

Penjual aiskrim tu segera memberikan dua aiskrim yang ditempah Ali tadi.

Ali : terima kasih ya bang.

Penjual aiskrim : sama-sama.

Baru berpusing dah nak kat istrinya, tiba-tiba Ali secara tak sengaja melanggar seorang budak perempuan yang berada kat belakangnya sehingga terjatuh.

Ali : eh?! Maaf dik! Adik ok ke?

Kata Ali sambil membantu gadis itu berdiri.

??? : saya ok, tapi.

Ternyata ketika Ali terlanggarnya, aiskrim yang dipegang gadis tu turut terjatuh dan tertumpah kat tanah.

Ali : aduh! Maaf kerana menjatuhkan aiskrim kamu, nah aiskrim yang sama untuk kamu!

Dia memberikan aiskrim vanillanya kepada gadis tu.

??? : Terima kasih, Mm? Sepatutnya saya yang minta maaf sebab berdiri belakang Abang.

Ali : tak, silap Abang sebab tak nampak kamu belakang Abang, sekarang nikmati aiskrim tu ya?

??? : sekali lagi saya ucapkan, terima kasih.

Alilicia : Our Future Life R15+ (The End)Where stories live. Discover now