5. Pregnant

1K 19 5
                                    

Apabila diorang diisytiharkan sebagai suami isteri, kehidupan Ali dan Alicia serta-merta berubah secara drastik, pada mulanya tiada perasaan suka, tetapi lama kelamaan timbul rasa suka bersama antara diorang berdua.

3 bulan kemudian.

Suatu hari pada waktu pagi, Ali dan Alicia sedang makan bersama Ghazali sebelum bertolak kat sekolah, dan semasa makan, Alicia tiba-tiba rasa nak muntah, dia terus berlari masuk kat dalam bilik air sambil menutup mulut.

Ali : kenapa dia tu?

Risau pasal keadaan Alicia, Ali segera menghampiri isterinya, kelihatan Alicia muntah kat sinki, Ali mengusap perlahan belakang isterinya sambil bertanya.

Ali : Alicia, kenapa ni? Kau sakit ke? Kalau betul, kau jangan sekolah dulu ya?

Dan akhirnya Alicia berhenti muntah, dia kemudian membersihkan mulutnya dan mulai tersenyum sambil menghadap suaminya

Alicia : aku ok, sekarang jom kita pergi sekolah ya?

Ali : ok, tapi kalau ada apa-apa, kau bagitahu aku okay?

Alicia : ya.

Walaupun Alicia berkata dia ok, Ali tetap berasa risau dengan keadaan isterinya.

Ketika pelajaran sedang berlangsung, dan Cikgu Melati sedang menerangkan pelajaran kat hadapan kelas, Alicia tiba-tiba mula rasa nak muntah semula, sebab tak tahan lagi, dia meminta kebenaran Cikgu, selepas mendapat kebenaran, Alicia terus berlari kat bilik air.

Ali semakin risau dengan keadaan Alicia, sebab Alicia rasa loya sejak pagi tadi.

Ali : ada yang tak kena, aku kena periksa dia.

Sementara tu kat bilik air wanita, Alicia memuntahkan isi perutnya kat dalam sinki, selepas beberapa saat dia akhirnya selesai, dia segera membersihkan mulutnya dan melihat dirinya Kat cermin Kat singki tu.

Alicia : aku muntah sejak pagi tadi, apa yang dah jadi kat aku ni? Aku sakit ke? Taklah, aku tak sakit, aku tak nak menyusahkan Ali.

Selepas tu dia kemudian keluar dari bilik air, dan ketika di luar, Alicia terkejut tengok Ali, suaminya dah berdiri kat hadapan bilik air wanita.

Alicia : Ali? Huh?

Ali kemudiannya memegang dahi Alicia untuk memeriksa sama ada badannya panas ke tak, tindakan Ali tu membuatkan Alicia serta-merta memerah.

Ali : Alhamdulillah badan kau tak panas.

Alicia : Mm? Y-ya.

Ali : aku dah cakap, kalau ada apa-apa, kau bagitahu aku sahaja kan?

Alicia : y-ya, maaf.

Ali : ok, sekarang kita balik ke kelas ya?

Alicia mula tersenyum manis sambil mengangguk, tetapi tiba-tiba entah kenapa kepalanya mula terasa pening, dan akhirnya dia jatuh pengsan.

Ali : Alicia!

Beberapa minit berlalu, Alicia yang masih tak sedarkan diri sedang dirawat kat wad Akademi MATA, manakala Ali sedang risau sentiasa menemaninya bersama Geetha yang tengah memeriksa keadaan Alicia.

Ali : jadi, macam mana keadaannya, Ejen Geetha?

Akhirnya Geetha selesai memeriksa keadaan Alicia, dia segera menghadap Ali sambil tersenyum.

Geetha : dia ok, cuma penat sahaja.

Ali : Alhamdulillah.

Geetha : dan saya ada berita baik untuk kamu, Ali.

Ali : berita baik? Berita baik apa?

Geetha : Tahniah Ali, Alicia disahkan mengandung!

Terkejut betul Ali dengan apa yang dikatakan oleh Geetha kepadanya, selepas tu dia mula tersenyum gembira dan bertanya sekali lagi berita gembira tu betul.

Ali : b-betul ke Ejen Geetha?

Geetha : ya Ali, kini kandungan Alicia dah mencecah 1 bulan, jadi, jangan buat Alicia buat sesuatu yang susah okay? Jaga dia baik-baik.

Ali : hehe! Ya Ejen Geetha, dan terima kasih.

Selepas beberapa minit pengsan, Alicia akhirnya mula sedar.

Alicia : argh! Kat mana aku? Hm?

Baru je sedar, tiba-tiba Ali memeluknya erat.

Alicia : eh? Ali? Kenapa ni?

Ali : aku mendapat berita daripada Ejen Geetha, bahawa kau disahkan mengandung!

Alicia menutup mulutnya dengan kedua-dua belah tangannya kerana terkejut dan gembira, dia betul-betul tak menyangka mengandung.

Alicia : b-betul ke ni? Aku mengandung?

Ali : ya sayang, kau mengandung, mengandung anak kita!

Sambil menangis kerana gembira, Alicia lantas membalas pelukan Ali.

Alicia : hajat kau akhirnya menjadi kenyataan, aku akhirnya boleh memberikan kau seorang anak!

Ali : ya Alicia, terima kasih kerana memberi aku berita gembira ni!

Diorang berdua kini betul-betul gembira kerana akan mempunyai anak tak lama lagi, tapi malangnya ada yang berniat jahat mengawasi diorang.

Selepas dari Akademi MATA, Ali dan Alicia balik dan segera menyampaikan berita gembira diorang kepada Ghazali dan General, diorang pun sangat gembira apabila mendengar Alicia mengandung, dan apa yang pasti, Ghazali dan General tak lama lagi akan mendapat cucu.

Dan pada waktu malam, kat bilik Ali dan Alicia, Ali baru sahaja keluar dari bilik air tengok Alicia tak tidur dan hanya duduk kat atas katil sambil membaca novel, Ali mula tersenyum dan segera menghampirinya.

Ali : hai sayang, belum tidur lagi ke?

Menyedari Ali kat sebelahnya, Alicia mula menoleh sambil tersenyum ke arah suaminya.

Alicia : belum, aku belum mengantuk lagi.

Ali : oh, macam tu.

Dia kemudian membaringkan badannya kat katil sambil meletakkan kepalanya kat atas paha isterinya, selepas itu Ali mula memandang perut Alicia sambil tersenyum.

Ali : Tahu tak, walaupun baru 1 bulan, aku dah tak sabar nak tunggu kehadiran dia!

Alicia : hehe! Aku pun sama.

Dapat dilihat Ali sangat gembira mendengar Alicia mengandung, tetapi, dalam hatinya, ada sesuatu yang mengganggunya.
.
.
.
.
.
CONTINUED!

Don't Forget Vote, Comment and Share 👍.

Hai semua! Saya harap Korang semua suka cerita ini, okay? Mesti korang nak tahu macam mana kehidupan Ali dan Alicia seterusnya kan?

Jadi jangan lupa baca episod seterusnya okay? Kerana di sana korang semua akan tahu apa yang akan berlaku seterusnya 👍.

My Friend : alilicia4U2C and duoronpixel

Alilicia : Our Future Life R15+ (The End)Where stories live. Discover now