Kehilangan orang yang kita sayangi sangat menyayat hati, semua pasti tak mahu merasainya, tapi sedihnya Ali dan Alicia terpaksa melaluinya.
Satu hari, dalam bilik Alilicia, Alicia sedang baring kat atas katil sambil menepuk lembut Lia yang sedang tidur.
Alicia : tidur lena sayang~
Satu ciuman dia bagi kat pipi Puterinya tu.
Dan apabila Alicia selesai menidurkan Lia, dari bilik air datang Ali yang baru selesai mandi yang segera menghampiri isterinya.
Ali : eh? Lia dah tidur?
Alicia : ya, dia baru tidur.
Ali segera duduk kat atas katil sambil tersenyum nampak Puterinya yang sedang tidur.
Ali : hehe! Padahal nak main dengan dia, tapi dia dah tidur rupanya.
Alicia : masih ada esok, Lia tak pergi mana-mana pun, tiada siapa boleh ambil Lia dari kita.
Ali : hahahaha! Betul, tiada siapa boleh ambil Lia dari kita, sebab Mama dia garang, so tak ada yang berani.
Alicia : hehe! Tahu pun, dah, jom tidur, esok awak ada sekolah.
Ali : hehe! Yelah, tapi sebelum tu.
Alicia : hm? Eh?! Ali!
Tanpa amaran Ali membuatkan Alicia baring, selepas tu dia bergerak kat arah isterinya dengan senyuman sinis.
Muka Alicia betul-betul merah padam nampak Ali betul-betul berada kat atasnya, sebab dia tahu apa yang Ali nak.
Alicia : A-Ali, Lia masih kecil, lain kali kita boleh buat, t-tapi tolong jangan sekarang okay?
Tengok isterinya yang malu membuatkan Ali semakin tergoda.
Ali : hehe! Saya akan tunaikan permintaan awak ni sayang, sebab Lia masih kecil, jadi saya kecilkan niat saya, tapi jangan harap awak selamat dari saya okay?
Satu kecupan dihadiahkan oleh Ali kat dahi Alicia, selepas itu dia baring semula kat sebelah Lia.
Ali : well, selamat malam sayang~
Sambil memeluk Lia, dia mula memejamkan mata.
Manakala Alicia masih berdiam diri selepas kejadian tadi, tapi lepas tu dia pandang Ali dengan senyuman.
Alicia : ya, mungkin lain kali, sayang~
Dia pun baring sambil peluk Lia, lepas tu Alicia mula tidur, diorang memang keluarga yang sangat harmoni, orang jahat mana yang ada hati nak rampas kebahagiaan diorang, kalau ada, orang tu tak ada hati.
Pada tengah malam, bila semua orang tidur lena, ada seorang perempuan berpakaian serba hitam berdiri dan memakai topeng hitam kat hadapan rumah Ali, dia ada rancangan jahat nak buat pada Ali dan keluarganya.
??? : masa untuk melaksanakan rancangan.
Dalam bilik Alilicia, perempuan tu dah tiba kat sana, dia ada plan nak culik Lia.
??? : Saya tak sepatutnya melakukan ni, tetapi saya terpaksa.
Perlahan-lahan dia mengangkat Lia yang sedang tidur dari katil, malangnya dalam usaha tu, dia tak sedar Alicia dah mula bangun.
Alicia : Mm? Eh?! Siapa kau?!
Perempuan tu cuba melarikan diri bersama Lia, tetapi Alicia segera memegang tangan perempuan tu.
Alicia : nak bawak anak aku kemana hah?! Ali! Bangun Ali! Ada penceroboh!
Mendengar Alicia menjerit, Ali segera bangun kerana terkejut.
Ali : hah! Ada apa?! Eh?!
Dia lebih terkejut bila tengok ada orang nak culik anak dia.
Ali : siapa kau?!
Perempuan itu cuba melepaskan tangan Alicia dari tangannya, tapi Alicia terus pegang tangan penculik yang nak culik anaknya.
Alicia : kembalikan anakku!
Ali : kau nak pulangkan anak kitorang ke kau nak aku belasah?!
Ali kelihatan bersedia untuk mengalahkan penculik dengan Gasingnya, tapi dia cuba menahan serangan kerana takut terkena Lia.
Ali : aku cakap sekali lagi, kembalikan anak kitorang!
Keadaan semakin teruk bagi si penculik, tetapi.
??? : ketepi!
Dia menarik Alicia dengan kuat dan menghempas gadis tu kat Ali.
Ali : argh!
??? : Maaf.
Selepas tu dia segera keluar dari bilik membawa Lia.
Ali : ish! Berani dia!
Apabila hampir sampai kat pintu keluar, penculik tu terkejut nampak Alicia yang sedang meringis kesakitan berdiri kat muka pintu.
Alicia : kau tak akan kat mana-mana!
Ali : serahkan anak kitorang, dan kau boleh pergi.
??? : Korang patut ketepi!
Ali : kembalikan anak kitorang, kau tak guna!
Dari kedua belah pihak Ali dan Alicia cuba menyerangnya, tetapi malangnya, dengan melompat penculik tu menendang Ali dan Alicia dengan kuat pada masa yang sama.
Alicia : argh!
Ali : tak guna!
??? : Maaf, tapi Korang kena tidur.
Ali : ish!
Dengan usaha terakhir Ali segera berdiri dan cuba menyerang penculik tu, tetapi.
??? : menyusahkan sahaja!
Selepas mengelak penumbuk Ali, penculik tu segera melepaskan tendangan tepat kat dada Ali.
Ali : aarrrgghhh!
Tendangan tu menyebabkan Ali terjatuh kat sebelah Alicia, Ali merasakan dadanya sangat sakit akibat serangan tu.
Alicia : Ali!
??? : maaf saya terpaksa berbuat demikian, lebih baik korang tidur lena.
Bebola besi yang digolek olehnya kat sebelah Ali dan Alicia, asap keluar dari bola tu yang membuatkan Ali dan Alicia pengsan.
??? : selamat tinggal.
Selepas mengalahkan Ali dan Alicia, penculik tu lari dengan Lia, entah apa yang dia nak buat dengan menculik Lia, tapi apa yang dia buat sangat keterlaluan dengan memisahkan anak dengan ayah dan ibunya, secara paksa.
.
.
.
.
.
CONTINUED!Don't Forget Vote, Comment and Share 👍.
Hai semua! Saya harap Korang semua suka cerita ini, okay? Mesti korang nak tahu macam mana kehidupan Ali dan Alicia seterusnya kan?
Jadi jangan lupa baca episod seterusnya okay? Kerana di sana korang semua akan tahu apa yang akan berlaku seterusnya 👍.
My Friend : duoronpixel
YOU ARE READING
Alilicia : Our Future Life R15+ (The End)
FanfictionWARNING 15+ : ALILICIA, FAMILY, ROMANCE! Disebabkan satu kejadian, Ali dan Alicia terpaksa berkahwin pada usia muda iaitu 15 tahun. Macam mana diorang boleh kahwin? Sama ada kehidupan Ali dan Alicia akan bahagia selepas berkahwin atau tidak? . . . ...