Tak pernah terbayang.....Akan jadi seperti ini pada akhirnya.........Semua waktu yang pernah kita lewati.. Gadis berambut pendek paras bahu itu berjalan ke arah kolam renang sambil bernyayi.
Nona Luth mari makan, bibik Orked sudah siapkan makanan untuk nona Luth. Bibik Orked keluar dari bilik dan menyapa anak majikkannya di kolam renang.
Hmm nak nasi sikit je tak nak banyak. Sesungguhnya selera makannya tidak ada sejak ibunya meninggal. Luftfiya Amanda duduk di meja makan sambil mata melihat lauk-pauk dimasak.
Makanlah banyak lihat tuh badannya kecil bangget, dulu sebelum buk Laila ada nona berisi sihat. Bibik Orked risau akan kesihatan Luth yang makin lama makin kurus.
Luth endahkan percakapan bibik Orked. Kalau dulu Luthfiya Amara gadis periang, ceria, banyak cakap, murah senyuman dan kini semuanya hilang berlalu pergi bersama arwah ibunya.
Usai makan dia naik ke bilik mencai pakaian untuk jalan-jalan di tengah kota, Luthfiya mengenakan hoodie hitam, topi yang menutup rambutnya senang kata dari atas hingga bawah serba hitam.
Nona mahu pergi mana? Nanti Dato Amzar tanya macam mana? Bibik Orked risau Luth keluar bersama motosikal abangnya yang duduk di luar negara.
Luth pergi jalan-jalan, jangan risau bibik Orked. Papa bukan kisah pun.
.
Kenapa jalan jem tak bergerak ni Pak Sahir? Tanya lelaki di pemandu belakang, melihat keliling tengah kota ramai orang.
Rasa macam ada kemalangan didepan tambahan pula cuti sekolah memang jem Tuan Luth. Sahir melihat kereta didepan tidak bergerak langsung, sempat orang lalu Lalang dihadapan kerana kereta tidak bergerak.
"Cepatlah nyayii, kami nak dengar" Jeritan pengunjung untuk mendengar geng busker itu, tidak jauh dari jalan raya.
Mata Luth Zhafran melihat ke arah geng busker, agaknya bosan duduk dalam kereta sempat melihat gelagat manusia. Luth dapat juga mendengar mereka berkata, kereta nya betul-betul tidak bergerak ntah apa yang jadi dihadapan disebabkan ramai hon.
Singing kami sakit perut sabar ya? Salah seorang dari geng busker cuba menyabarkan pengujung. Haih masa-masa nilah Fahmi cirit hadui. Hazim berjeda didalam hati.
Bang saya nak nyayi boleh? Gadis bertopi hitam menegur Alif yang tengah membebel.
Dik kau reti nyayi? Haa boleh lahh kau nak nyayi apa? Make sure suara sedap yeee. Alif menghembus nafas lega ada orang volunteer nak nyayi.
Saya nak nyayi lagu tulus. Boleh?
Ohh boleh-boleh. Alif sebenarnya takut suara budak ni tak sedap. Gadis itu pula meminta gitarnya kerana hendak memainkan lagu dan petikkan gitar. Fuhh rilekk Liff budak ni boleh, dia tak acah-acah power. Ramai orang kot kat depan ni takkan dia nak malukkan diri? Kata Alif didalam hati. Gitar ditangan dengan rela hati beri kepada gadis itu.
1...2...3...
Hari ini kau berdamai dengan dirimu sendiri.... Kau maafkan semua salahmu ampuni dirimu...... Hari ini ajak lagi dirimu bicara mesra Berjujurlah pada dirimu kau bisa percaya..... Maafkan semua yang lalu.
Sebaik saja lagu ini didendangkan, ramai pengunjung mendengar ada yang mengambil video.
YOU ARE READING
Only Love Luth...Fiya
Romance📓 1 • Gadis sepi yang bernama Luthfiya Amanda~ Masih kuat walau dibenci oleh papanya sendiri. Sering dibuli tapi dia tidak dapat dibuli kerana keberanian dan sikap selambanya. Mempunyai persahabatan tapi dia mengecewakan temanya kerana sikap rahsia...