Hari ni Lutfiya tentukkan pakaian sedondon mereka untuk pergi office. Luth sudah pesan supaya bawak baju kerja untuk esok dan thsirt tidur. Ntah nak buat apooo maybe ada outstation ke entahlah malas fikir.
Jangan banyak jalan nanti lutut sakit. Pesan Luth sebelum masuk office.
Nasib baik tak teruk, tak naklah cuti semata sakit lutut. Nanti si Adam banyak bunyi pula erghhhh.
Hi morning Puan Luthfiya kata Suzy sambil gelak kecil. Luthfiya membuat tanda isyarat senyap. Suzy ni memangla eiii.
Hi Madam Luth. Sapa Miss Vina.
Luthfiya membulat mata terkejutlaaa.
Eleh tak payah terkejut, I ni lagi terkejut okay. Patutla sweet je ehh rupanya ehem dah. Hahaha usik Vina Lee Chandan.
Hee uollss dua ni kenakan I ehh! Luthfiya mencubut manja dorang nasib baik tiada staff lain. Maryam disitu turut senyum. Halah-halah ni geng yang dah tahu.
Staff sudah banyak datang perbualan kami berhenti dan kembali ke tempat asal. Luthfiya duduk dan mencari sesuatu yang tertinggal..alaaaa boleh tinggal kat kereta. Nasib baik kunci dalam handbag, Luthfiya bangun hendak pergi ke bawah untuk mengambil buku harian.
Pentinglaaa sebab ada jadual Tuan Luth Zhafran, nak tak nak kena ambil.
Hi jalan macam tu tak mc ke? Kan mc senang approve. Perli staff bernama Adam. Mulut dia memang menyakitkan hati.
Luthfiya hanya senyap malas nak layan.
Sebaik saja turun ada saja halangan.
Hi Miss Luthfiya. Tegur lelaki itu, lelaki yang cakap suami aku pilih bulu!
Errr...haa hi. Sesat mana dia kat company sini.
I Danial. Luth ada ke? Tanya Danial.
Oh Mr.Danial ada temu janji ke? Tak silap Tuan Luth tak ada jumpa orang bernama Danial hari ni. Jelas Luthfiya.
Sebab I nak jumpa you. Bukan Luth. Senyum sinis Danial.
Merepek apa mamat ni?
I see sorry, I busy. Luthfiya terus tinggal Danial tapi dia ikut.
Please Mr. Danial don't follow me. Tegas Luthfiya kaki melangkah laju-selajunya, rasa sakit dekat lutut malas nak fikir dah. Selesai ambil buku Luthfiya menonong, Danial setia mengikuti. Ignore ignore dari tadi Luthfiya ignore apa Danial tanya.
Kaki kenapa?Kereta Luth kan? Soalan tak penting.
Please go saya tak ada masa nak berborak, Luthfiya memandang tajam Danial.
No I nak kenal you. I tertanya macam mana you boleh tahan kerja dengan Luth? Why Luth setia dengan you? Luth suka you ke ahaa PA cantik badan pun...Danial melirik mata ke arah Luthfiya dengan pandangan miang! I like the sombong girl!
Jangan nak merepek sebelum saya kurang ajar baik keluar sekarang. Marah Luthfiya.
Garangnya! You dengan Luth I tengok lembut je layan, cuba layan I macam dia. You her slaves in bedroom eh? Tak semena-mena Luthfiya menampar muka Danial.
Apahal mulut kau ni?! Kurang ajar sangat? Luthfiya berang baru jumpa sekali dah mengatal dengan anak orang. Lelaki macam ni janganlah koma mendekati.
Luth didepan pintu lift melihat kejadian isterinya menampar pipi Danial serta amukkan itu. Luth masuk lift dan mengcenggakam kolar Danial. Why you disturb my wife?! Luth menikam mata Danial dengan muka kemarahan bengis!
YOU ARE READING
Only Love Luth...Fiya
Romance📓 1 • Gadis sepi yang bernama Luthfiya Amanda~ Masih kuat walau dibenci oleh papanya sendiri. Sering dibuli tapi dia tidak dapat dibuli kerana keberanian dan sikap selambanya. Mempunyai persahabatan tapi dia mengecewakan temanya kerana sikap rahsia...