BAB 29

151 6 0
                                    

Pagi-pagi doktor Laila sudah membebel seperti ibu-ibu yang tengah marah anaknya, mentang-mentang bakal menjadi seorang ibu. Laila banyak membebel tidak berhenti ada saja tidak kena dimatanya.

Hari ini Luthfiya Amanda dibebel oleh adik ipar sendiri.

Haishhh dah tahu pms boleh kerja nasib baik Maryam, dia call Laila suruh ambil Luthfiya yang menangis dicelah meja menahan sengugut. Dah tahu first day period degil nak kerja lepastu bocor sekolam. Laila bercekak pinggang melihat kak iparnya memakai sweater dark blue milik Luth berserta tutup kepalanya rapat sehingga muka.

Luthfiya hanya diam saja, jarang-jarang dengar Laila membebel. Kalau sekali membebel pehhhh Laila jadi mak singa, kalau abang harimau.

Lailaaa.janganlahh bising-bising sakit ni. Luthfiya menahan sakit.

Tahu pun! Ni makan laaa macam-macam makanan dalam paperbag, bubur mcd pun ada. Nanti minum air halia the kosong ibu buat. Lepastu tuam tungku kat bahagaian bawah perut, buat semua ni aku yakin sehari je dah okay. Laila keluar dari bilik, hari dia sudah kerja tapi shift tengahari. Makanan dalam paperbag itu Luth yang suruh beli.

Luthfiya memang tidak makan ubat period pain kerana tidak bagus lagipun doktor Zhafira Laila memang tak bagi, walaupun dia doktor dia juga tidak makan ubat period pain.

Sekejap menonggeng, sekejap telentang, sekejap melompat bermacam-macam style Luthfiya buat. Rasa sakit sudah berhenti sekejap dia terus sambar makanan dengan rakus air the halia kosong juga minum sehingga habis.

Selepas itu tuam tungku elektrik di bahagian perut untuk mengurangi rasa sakit.

~

Luth Zhafran melihat tubuh isterinya yang terbongkang di atas katil, masih tidur sambil meringkuk kaki. Mesti tengah sakit lagi ni

Tersenyum melihat isterinya memakai sweater biru itu sehingga menutup rambut hanya kelihatan muka. Haiii comel isteri saya ni...dari perjalanan balik hati tidak senang duduk sebab nervous nak jumpa Luthfiya Amanda. Saja awalkan sehari balik tak tahan tunggu 5 hari jadi 4 hari jelah mampu hehehe.

Luth mengemas plastik-plastik makanan dan bekas yang sudah dipakai di atas lantai. Perempuan kalau sakit sangat dia tak kisah rupa bilik macam mana. Jangan risau Luth memahami, lagipun dulu Laila lagi teruk siap tak mandi waktu period pain.

~

Selepas solat maghrib Luth bangkit dari sejadah. Melihat isterinya tidak sedar-sedar dari tidur.

Dear....bangun dah magrib ni..Luth duduk ditepi katil. Topi hoodie dibuka supaya rambut bernafas...rambut pun kena bernafas? hahahaha lagipun Luthfiya berpeluh.

Hmmm....Luthfiya membuka sweater terasa panas patut berpeluh. Luthfiya duduk sambil mamai-mamai, terdengar suara orang yang dirindui.

Luth terpana melihat sosok tubuh isterinya kali pertama...rambut kelabu soft hitam paras pinggang mengurairindunyaaa tengok rambut ini...tak pernah bosan melihat

Haaa bangun pun my wife. Luth mencubit hidung muncung kecil isterinya.

Luthifya membulatkan matanya dan mengosok seakan mimpi sebatang tubuh di depannya.

Luth Zhafran?! Bilaaaa balik ni. Luthfiya terus memeluk erat Luth Zhafran sambil menangis.

Heii why nangis ni? Luth mendonggak isterinya lalu menyapa air mata isterinya. Comelnyaaa kau Fiyaaa aku rasa nak gigit-gigit. Kata Luth didalam hati hehehe.

Orang period ni mood lain macam Tambah sakit-sakit dia manja sikit hehehe.

Bukan esok ke balik? Kenapa hari ni pula balik? Luthfiya masih memeluk erat suaminya.

Only Love Luth...FiyaWhere stories live. Discover now