Bilik tetamu office milik Dato'Ajis Ismail yang simple menempatkan untuk Luthfiya dan Wani menunggu.
Mereka menunggu kedatangan Dato'Ajis yang tida pantual. Dari waktu berjanji 2pm sehinggalah 3 pm.
Dato'Ajis ni apahal laaa, kalau tahu suruh dia jelah datang office erghhh. Dah buang masa aku 1 jam kat sini, nasib baik kami sampai 2.30 pm kalau datang awal mereput. Setiap satu saat sangkatlah berhagra bagi kami... Bebel Luthfiya dalam hati.
Hello Miss? I ingat Mr. Luth datang. Kalau I tahu seorang wanita cantik yang datang I akan cancel meeting last minute tadi. Suara Dato'Ajis yang berumur 40 an itu menyapa kami. Kebetulan dia menyapa Luthfiya.
Err... Oh Hi Dato' Ajis i'm Luthfiya personal assistant Tuan Luth Zhafran anda she our temporary PA. Shall we dicuss now? Luthfiya menunduk tanda hormat Dato'Ajis yang ingin berjabat dia abaikan.
Ohhh okay can, patutlah selama boss you tak nak bawak PA dia...Sebab PA dia very beautiful lady. Senyum gatal diberi oleh Luthfiya.
Patutlah Wani balik lari, rupanya miang!
I'm sorry can we serious now? Pintaku yang cuba memandang Dato'Ajis tapi mata tak duduk diam. Pandang dinding lagi bagus.
Yaya sure. Mata Dato'Ajis tidak berhenti menatap wajah indah Luthfiya.
Actually everythin has done. Tapi sekarang I already launch my second hotel. Berjaya Luth Sdn.Bhd memang cekap buat kerja, I salute sangat. Hotel baru saja bukan ramai pengunjung, dekorasi dan bangunan yang sangat kukuh. Ramai pelawat dan pelancong puji. Jadi saya nak buat event untuk meraikkan pembukaan rasmi hotel Ajis'Amazing. Saya nak jumpa Luth sendiri untuk beliau menghadiri majlis nanti. Special for him, but today more special because I can see you dear Luthfiya. Dato'Ajis tersenyum manis seperti manis kepahitan ughh.
Kata-kata dear Luthfiya memang buat aku nak muntah hijau, only my husband can call me like that!
Terima kasih atas penghargaan Dato'Ajis, sekarang Tuan Luth Zharfran out station 3 hari lagi pulang. Jadi kami memohon maaf ya, Tuan Luth tidak dapat jumpa Dato'Ajis. Boleh saya tahu tarikh lunch bila? Luthfiya memaniskan muka palsu manakala Wani turut begitu.
Hehemmm i'll wait him back. Nanti I akan send invitation vvip for him, make sure you datang sekali ya. Itu saja yang saya ingin cakap, selebihnya saya akan bercakap sendiri dekat Mr. Luth Zhafran. Btw sebagai tebusan mari saya belanja makan? Dato'Ajis memandang wajah dua wanita didepannya.
Wani mencubit-cubit lembut paha Luthfiya tanda tidak mahu.
I'm truly sorry Dato'Ajis. Because after this we have a important meeting. Jadi kalau tidak ada apa-apa kami ingin mengundurkan diri sebab meeting kami lagi beberapa minit saja. Tukas Luthfiya.
Sure thankyou for coming and sorry again dear Luthfiya. Dato'Ajis bangun menghantar kami berdua keluar.
~
Mereka dua berjalan laju menuju ke kereta.
Wani kenapa tak cakap dia miang! Ughhhh patutlaa Luth tak nak bawa aku euwww boleh dia hampir pegang tangan mulus aku dasar orang tua!
Fuhhh Miss saya nak Bagitahu takut Miss tak datang kejap lagi, terpaksalah. Untunglaaa saya teman juga tapi saya geli-gleeman tengok keli miang. Wani membuat gaya geli.
Haa sesuai nama keli dengan dia tak pasal hari saya kena tipu sunat. Hahahaha Luthfiya mengetuk kepala perlahan. Sebab misau dia macam ikan keli hahahaha.
Tipu sunat tak dosa miss, janji kita selamat dari godaan dia...Euwww takut dia raba-raba kita dua miss. Fuhhhh...sempat nak pegang Miss tadi, powerlaaa Miss Fiya mengelak. Wani tersengih-sengih.
YOU ARE READING
Only Love Luth...Fiya
Romance📓 1 • Gadis sepi yang bernama Luthfiya Amanda~ Masih kuat walau dibenci oleh papanya sendiri. Sering dibuli tapi dia tidak dapat dibuli kerana keberanian dan sikap selambanya. Mempunyai persahabatan tapi dia mengecewakan temanya kerana sikap rahsia...