Laila makanlah...awak tu doktor takkan tak tahu risiko kalau tak makan huh? Tegur Puan Alya melihat anaknya baring diatas sofa. Laila tidak kerja kerana alahan teruk..
Laila doktor pun manusia biasa ibu hehehe, baby dalam perut tak nak makanlah. Laila mengusap perut berusia 3 bulan beberapa hari dah.
Assalamulaikum baby ohh baby. Mateen Qaisar memanggil Zhafira Laila.
Waalikumsalam honeyyyy! Jerit kecil Laila melihat suaminya balik.
Hai kamu berdua ingatlah ibu yang single ni, 24 jam nak sweet. Sendu ibu macam ni, ibu pergi dululah nanti bersemut kat sini. Usik Puan Alya.
Hahaha sorry ibu! Laila suruh ibu tawennn tak nak! Kan sendu single. Laung kecil Laila.
Puan Alya hanya menggeleng saja dan pergi ke taman mini diluar, umur dah 50-an nak kahwin? Dia tidak mahu cukuplah Mohd Affan dihatinya. Abang tunggu Alya ya? Laila Safiah tunggu aku juga...kalau kau lihat anak-anak kita kahwin mesti kita berdua orang paling bahagian. Luth dan Fiya kahwin Laila. Mereka berdua cinta antara satu sama lain, album mereka aku simpan sampai sekarang. Damailah di sana sahabat baikku Laila Safiah.
~
Ni minta buah je sakit perut honey! Nasi tak makan-makan, cuba cakap nak nasi apa? Nanti baby cari sampai jumpa. Mateen Qaisar duduk ditepi isterinya sambil membuka buah-buahan masam dipesan oleh Laila. Tetapi hati risau melihat isterinya tidak makan nasi.
Betul ke sanggup? Kalau nak nasi kat korea boleh ke? Laila menaikkan kening sebelah.
Laaa kenapa tak cakap mengidam nasi kat korea. Hi baby babah saranghae, teringin nak nasi korea ke? Mateen mengusap perut yang tidak begitu besar.
Laila membulatkan matanya melihat Mateen Qaisar.
Heee baby! Lepas ni anak dah keluar tak boleh panggil awak baby dah. Laila ketawa jahat.
Tak mauuu laaa honey! Baby baby laa! Kita nak baby juga! Mateen Qaisar bernada merajuk.
Heee Mateen Qaisar sejak bila jadi budak manja ingat cute ke! Laila mencubit perut suaminya.
Sejak sekolah lagi honey tak ingat ke? Mateen Qiasar menaikkan kening sebelah.
Zhafira Laila muka kemerah-merahan. Tahu sangat suaminya memerlinya sebenarnya. Kalau dekat sekolah Laila yang terlebih manja selama ini. Lepas kahwin baru Mateen Qaisar menunjukkan sisi manjanya pula. Hahal mode of course laa.
Heee hon hon ni. Laila mengigit jeruk manga bersama asam serbuk.
Hah hon hon? Mateen memandang isteri.
Haah Hon hon tu maksudnya honey ke nak panggil chagiya sayang? Ke yeobo maksudnya honey... Laila memandang suaminya berubah kelat.
Tak nak semua tu, baik panggil baby boo ke baby bee ke naklah. Mateen tak suka Laila Panggil abang lagipun umur mereka sama, Mateen lebih gemar panggilan cute-cute dari Laila. Mateen Nampak ganas tapi dia manja wehh anak mak tu terlebih gini. Mateen mengambil jeruk ditangannya lalu makan.werkkkk bapak masam honey!
Hahaha dah nama buah masam-masam semua baby boo ni kannn. Elok sikit muka tu macam tak pernah je makan masam. Laila merampas balik jeruk ditangan Mateen.
Anak babah keluar nanti muka jangan masham-masham ye? Risau babah sebab mummy suka makan masam-masam. Mateen bisik diperut Laila lau cium.
Ingat Honey tak dengar ke baby bee? Hek elehhh dia ni, baby yang nak bukan mummy k. Laila menjeling.
Sayang dah ada nama untuk anak kita? Tanya Mateen. Perut baru 3 bulan dah nak bagi nama hahaha.
Dah! Anak lelaki jelaaa...anak perempuan abang fikir. Btw Honey nak nama dia Mateen Qalish, I love name Mateen hehehe. Mateen Qalish bermaksud Maha teguh dan murni, lambing nama dia adalah cinta kita yang murni. Okay tak baby boo? Laila tersenyum-senyum.
Sedap honey! Babyy suka sangat, pandai cari nama...kalau kita anak kita perempuan baby nak letak Medina Qalisha maksud dia kota Madinah dan murni juga. Dengan nama itu baby nak kita sentiasa mencintai Allah dan mengenali islam lebih dengan hati yang murni. Jelas Mateen dahulunya Mateen alpha dengan islam tapi dengan bantuan Luth dan Laila...Mateen banyak mendapat manfaat, Mateen dari keluarga yang sosial.
Honey suka nama tu! Hmmm baby boo....Honey teringin nak makan makanan Luthfiya masak.memang dah mengidam lama tu yang tak ada selera nak makan.Terungkailah jawapan sebenarnya yang disembunyi oleh Laila.
Ya Allah kenapa tak cakap? Jom pergi jumpa Fiya, kita suruh dia masak untuk adik ipar dia mengidam ni. Mateen ajak Laila bersiap pergi jumpa Luthfiya.
Ishhh tapi kak Fiyaaa kerja! Tu yang tak nakkk susahkan diaa..dahlah Abang Luth tak ada. Laila mengeras badan supaya tidak mahu bangun.
Apalah buah hati ku seorang ini....Mateen Qaisar mencari idea supaya Laila tidak serba salah.
.
Lutfhiya sibuk memasak didapur selama dia duduk Malaysia dia tidak pernah masuk dapur hehehe, bukan tak reti masak tapi tak hebat. Kalau masakkan western dia jaguh, kalau masakkan kampung kurang sikit. Tapi setakat masak nasi, menggoreng, merebus sup bolehlah. Kalau belajar masak tu bolehlah Umi jadi gurunya heheh.
Hari ni Luthfiya balik awal kerana adik iparnya mengidam masakkanya. Demi adik ipar merangkap besfren forever sanggup hadapi hehehe. Luthfiya memasak nasi putih, sup sayur bayam berisi jagung dan ayam masak merah. Lauk simple dibantu oleh tunjuk ajar ibu.
Kini tahulah Luthfiya perlu belajar masak pelbagai makanan lagi, encik suami balik takkan nak jamu western? Dahlah ibu mertua kata encik suami lidah kampung tu yang tak boleh duduk luar negara lama-lama. Dulu keluarga Luth berpindah ke luar negara tapi Luth duduk dikampung belajar tahfiz sebab Luth tidak sanggup makan western hahahaha. Tak sangka husband I macam tu...
Done! Apron dibuka dan terus bersiap-siap bersihkan diri. Makan malam Sekejap lagi ibu mertua dan adik iparnya datang!
Bip.notification ws 15 minit lalu.
My man
Untunglah adik ipar boleh makan masakan orang tu~
Luthfiya terus membalas mesej Luth.
My chocolate
Ada bau-bau orang cemburulah~
Dengan laju Luth membalas, tak busy ler tuu boleh read awal.
My man
Of course! Tak dapat rasmi orang pertama rasa air tangan isteri saya ni :(
My chocolate
Balik nanti nak apa...isteri awak nak masak! Tak pernah eh Luthfiya Amanda suruh orang request masakkan dia. Haa untunglah shuben kita orang pertama :p
My Man
Nak lemak cili api ikan keli salai, okay bye abang mandi!
Assalalamulaikum habibati Love you~
What?! Ikan keli heeee aku suka ikan keli laaa. Hmmm pepandai suruh husband request sangat, jujur aku geli ikan keli macam mana nak masak ni? Miang keli pun aku geli apa lagi ikan keli betul!!!
Habibati? Siapa dia! Suami aku curang ke Panggil aku Habibati...Luthfiya tutup telefon sambil kepala overthinking dan memikirkan ikan keli & habibati.
Selalu asyik scene Luthfiya dengan Luth je, kali ni kita bagi scene Laila pulak hehehheh.
YOU ARE READING
Only Love Luth...Fiya
Romance📓 1 • Gadis sepi yang bernama Luthfiya Amanda~ Masih kuat walau dibenci oleh papanya sendiri. Sering dibuli tapi dia tidak dapat dibuli kerana keberanian dan sikap selambanya. Mempunyai persahabatan tapi dia mengecewakan temanya kerana sikap rahsia...