BAB 24

180 5 0
                                    

Aku nikahkan kau dengan anak perempuanku Luthfiya Amanda Binti Dato'Amzar dengan emas kahwinnya bernilai RM 1000 tunai!

Aku terima nikahnya Luthfiya Amanda Binti Dato'Amzar dengan emas kahwinnya berjumlah RM 1000 tunai!

Sah!

Sah!

Sah!

Alhamdulillah dengan sekali lafaz Luthfiya telah menjadi milik Luth Zhafran.

Selepas Luth Zhafran melafaz taklik barulah upacara batal air sembahyang. Luth Zhafran datang ke atas pelamin yang diduduki oleh isterinya.

Dulang cincin dipegang oleh ibu dihulur ke arah Luth Zhafran. Dulang cincin dihiasi oleh bunga rose hitam.

Jelas sungguh isterinya nervous sebab tangan menggeletar dan tangan sejuk. Haiii comelnya isteri Luth Zhafran ni.

Siap usai kami menyarung cincin, Luthfiya mencium tangan suaminya. Sebelum Luth mencium ubun-ubun Luthifya sempat berkata Assalamulaikum isteriku tercinta~

Hati Luthifiya tidak terkata hanya diri menggeletar dari tadi, hari baru dapat lihat wajah suaminya yang paling dirindui.

Selesai saja bergambar Luth pergi solat sunat. Luthfiya ditinggalkan sebentar dan melayani tetamu-tetamu. Majlis akad yang secara kecilan dan para hadiri ahli keluarga terdekat, kawan terdekat dan beberapa orang penting saja.

Cantikkk betul Fiyaaaa! Assalamulaikum kakak ipar, lepas ni boleh Panggil kakak kan?! Yeayyyy! Sorak gembira Laila. Memang dia teringin Panggil Luthfiya kakak tapi Fiya tak suka. Sewaktu sekolah mereka ada buat perjanjian. "Kalau aku kahwin dengan abang kau, kau boleh Panggil aku kakak". Kini termakbulah cita-cita Laila.

Laila ni dengan aku je lembut, dengan kawan perempuan lain dia punya awak saya tak ada pula aduhai. Ini disebabkan waktu kecil-kecil dia suka panggil aku kakak, patutlah dia macam ni. Aku jela ketinggalan tak tahu kami sudah kenal dari baby lagi aishhh.

Hai pengantin baru taniah. Dari tadi kepala tercari-cari takkan rindu suami dah. Perli Amran.

Kau ni angah!!! Aku hendak mengejar angah tapi suara Amsyar Luqman memetir.

Tak padan dengan bini orang dengan bapak budak korang dua ni kan! Malu sikit angah adik. Nak kena piat telinga? Amsyar sudah bercekak pinggang.

Dearrr.

Alahaiii siapa lagi Panggil kalau bukan suami titewwww. Luthfiya tersengih bila melihat suaminya turut bercekak pinggang.

Wahhh berdear-dear laaa pula, kita pun adalah. Masing-masing mengejek kami berdua sehingga muka Luthfiya merah seperti straberi.

Tak nak laaa kawan korang heeee. Luthfiya berjalan menuju ke arah makanan. Hehehe lapar.

Pergi pujuk kakak ipar Laila tu. Arah Laila kepada Luth.

Ehh korang yang buat dia merajuk, tak apa laaa memang nak pujuk pun. Luth pergi mencari isterinya terlihat Luthfiya baru mengambil makanan dan duduk di balkoni.

Wife saya merajuk ke ni? Alololo meh sini husband pujuk. Luth mendekati isterinya.

Ishhh awak ni Luth! Jangan kacau sayang nak makan. Menjeling manja Luthfiya dalam hati berbunga setaman.

Suaplahh husband awak nimakan sorang-sorang pula. Luth memandang wajah comel kemerahan isterinya yang tengah malu.

Tak payah mengada eh! Saya merajuk dengan awak! Sebab awak tinggalkan saya tak nak cakap dengan awak! Luthfiya dengan nada merajuk mana tak nyaa baru dia tahu suaminya baru nikahi dia tadi akan pergi outstation malam ni. Memang sendu nakkk matiiii laaa.

Only Love Luth...FiyaWhere stories live. Discover now