Maksuuuuuu! Jeritan dari anak-anak fruit comel-comel huhuhu.
Hi baby baby besarr maksuuuu! Luthfiya mendepa tangan luas.
Rindulaaa dengan maksu. Kata Irdina. Irdina memang rapat gila dengan Luthfiya. Sebab kak Inara tak ada adik perempuan jadi Irdina memang ada makcik perempuan sorang saja. Akulaaa tu...
Makcu..makcu..ukung.
Alahai Armel comelnyaaa dah tembam. Luthfiya mengambil Armel.
Pakcuuu ni tak rindu ke? Sampuk Luth.
Rinduuu! Serentak Irdina dan Anaqi.
Tapi rindu paksu sikit jelaaa. Kata Irdina.
Anaqi rindu maksu sikit tapi rindu banyak-banyak kat paksu. Kata Anaqi dengan bersemangat.
Masuklaaa semua. Tegur Amsyar Luqman yang keluar dari pintu.
Malam ni ada barbeque! Kak Inara mengidam hahaha. Lagipun family day sekali-sekala.
Fiyaaaa!!! Jerit Inara dan Dhia.
Dah kenapa kakak berdua mereka ni, tahulah dua-dua tak ada adik perempuan. Bersemangat mak buyun-buyung ni. Kandungan kakak-kakak ipar sama! Fuhhh nanti dapat sekali gus anak fruit. Mula Laila, lepastu kak Dhia dulu baru kak Inara.
Laila 5 bulan jadi mereka 3 bulan.
Hati-hatilaaa awak berdua ni.. Kata Fiya.
Haa eloklah Fiya datang, kakak-kaka ipar kamu tu teringin jumpa kamu. Suara Dato'Amzar santai. Bapak-bapak haruslah santai, seperti pakaiannya yang santai. Baju tshirt putih dan kain pelikat berkotak sambill memakai cermin kotak hahaha kalau dulu bergaya sekarang pencen layan cucu.
Malam ni tidur dengan kami! Ajak Inara.
Haah Fiyaaa! Jomlaaa esok cuti kan? Sampuk Dhia.
Habistu kita bertiga tidur sekatil? Tanya Fiyaaa. Dahsyat ni habis roboh hahaha.
Yupp kita tidur bilik tetamu. Kata Inara sambil sengih.
Boleh girl talk..eh salah...wifes talk...sengih kak Dhia.
Habislaaa para-para suami. Hahahaha gelak jahat Dato'Amzar.
Mereka bertiga memandang pelik ke arah papanya yang gelak besar. Siapa lagi para-para suami.
Papa kenapa hah? Amran pelik.
Tulahhh apa kelakarnya? Amsyar memandang papa.
Luth juga dengan tanda soal dikepala.
Malam ni semua orang kena tidur sorang-sorang kecuali papa. Dato'Amzar gelak mengejek.
Setelah diberitahu oleh Irdina barulah mereka faham.
Umi pun nak wife talk malam ni. Sakat Puan Haslinda, macam nak tidur 4 orang satu katil? Hahahahhaa.
Kini giliran para semua gelak, Luth gelak kecil saja tak berani. Muka Dato'Amzar sudah tawar.
Umi..... Dato'Amzar melihat isterinya gelak juga.
Akhirnya dia mengerti isterinya bergurau saja, syukur ditemukan Haslinda sebagai ganti Laila Safiah. Isteri keduanya sudah lama bercerai kerana kaki cukur. Apabila perkahwinan bersama Haslinda kakak angkat isterinya membuatkan hidupnya berubah ke arah islamik. Tidak jemu-jemu menasihati dirinya yang alpha, dengan bantuannya juga Luthfiya Amanda menjadi sihat. Kasih sayang diberi tanpa dipinta dia lakukan. Sungguh bersyukur, Laila Safiah terima kasih. Terima kasih atas pengorbanan mu.
YOU ARE READING
Only Love Luth...Fiya
Romance📓 1 • Gadis sepi yang bernama Luthfiya Amanda~ Masih kuat walau dibenci oleh papanya sendiri. Sering dibuli tapi dia tidak dapat dibuli kerana keberanian dan sikap selambanya. Mempunyai persahabatan tapi dia mengecewakan temanya kerana sikap rahsia...