BAB 46

106 4 0
                                    

Family day keluarga Luth dan keluarga Luthfiya.

Paksuuu! Maksuuu! Panggil anak-anak buah kami. Anak buah kami memang suka kami, mentanglah paksu dan maksu tak ada anak dorang boleh buli kami laaa.

Luth dan Luthfiya menjadi babysitter tak terbayar termasuklah anak Laila dan anak kak Inara. Tapi anak angah kami tak mampu hahaha tak cukup tangan dah. Cukuplah lah 5 anak buah kami jaga, yang dua kembar kami tidak mampu. Mahu semua nangis haru-biru kami berdua.

Maksuuu paksu jom mandi pantai! Ajak Anaqi dan Irdina.

Okay...sayang nak mandi? Luth memandang Luthfiya.

Ha nak bawak budak tiga orang ni ke? Luthfiya menangkat kening.

Hehehe okay, abang mandi dulu dengan dorang. Luth berlari ke pantai.

Luthfiya memandang Armel main pasir, di kiri kanan Insyad dan Qalish bermain-mainan bersama. Comel jee Insyad rambut kelabu tu ughhhh. Mereka berdua beza sebulan saja sama macam kembar Dhuha dan Dhamirah.

Setiap bulan sambut hari jadi mereka berturut dimulai dari Qalish, Dhuha & Dhamirah dan Insyad.

Wuit kakak ipar, jauh termenung teringin nak anak ke? Laila datang dan bersila di tepi Luthfiya sambil tangan membawa rojak buah. Luthfiya terus merampas Selamba makan.

Wehhh kakak ipar apaa ni! Laila muncung.

Bagilaaa kakak ipar hadiah jaga ank fruit. Nampak sedap rojak ni bagilah sikit. Nyupnyapnyupnyap Luthfiya makan dengan habis.

Mateen Qiasar jerit Laila selamba. Mateen berlari ke arah Laila sambil bercekak pinggang.

Honey agaklaa nak menjerit ni kat outdoor. Dulu masa kahwin slow jee panggil baby boo. Mateen membuat muka geram.

Sorry baby bee, belikkan rojak. Tengoklaaa kak Fiya habiskan. Muncung Laila.

Ingatkan apalah heee! Mateen Qiasar mendengus.

Mateen beli banyak sikit. Pesan Luthfiya selamba.

Pergilah shuben awak beli, suruh shuben kita pula! Laila menjeling.

Apaaa ni Laila dengan aku nak berkira! Luthfiya membulat mata.

Ohooo nooo! Laila menjelir lidah.

Kau ni mengandung ke? Selalu kedekut ni tanda mengandung Laila. Luthfiya mengecilkan mata.

Laila berubah muka.

Hahahah betulkan? Heh anak 9 bulan dah melekat tak sabar eh Laila. Luthfiya tergelak.

Hehehe...Laila sengih-sengih kerang busuk.

Nahhh honey..Mateen membawa enam plastik jeruk dan menghulurkan kepada Lutfhiya. Baby boo nak bawa Qaisar main pantai yeee. Mateen mengambil Qaisar.

Uishh banyak gila Mateen. Luthfiya terkejut.

Nanti korang bergaduh jadi aku beli banyak lagi bagus. Mateen pergi menuju ke arah Luth dan Amsyar juga mengambil Armel dan Insyad Tinggalah kami berdua.

Kau biar betul Laila nak makan semua?! Luthfiya melihat Laila sudah mengambil jeruk dalam cup plastik besar.

Ada 6 jadi kita bahagi dua lah. Laila menghulur kepada Luthfiya.

Sedap pula weh Laila! Kau mengandung berapa bulan? Sambil makan sambil borak.

Baru 2 minggu hahaha. Laila tergelak. Laila mengambil lagi satu cup rojak begitu juga Luthfiya,mereka berdua melahap tanpa rasa masam.

Only Love Luth...FiyaWhere stories live. Discover now