Luthfiya mengekori Luth yang terlantar katil keluar dari van. Abang please ban...bangun jangan tinggalkan sayang! Senyuman terakhir tadi meruntun jiwa Luthfiya.
Kalau tak suruh dia beli air, kalau tak suruh terima Sumayyah tak jadi macam ni!!! Kalau Luthfiya tak heret Sumayyah keluar lift tadi semua tak jadi. Semua salahnya!!!
Luthfiya teresak-esak.
Maaf Puan, puan tak boleh masuk. Mereka kelam-kabut masuk ruang kecemasan.
Luthfiya? Wehhh kau okay tak? Asal ni?! Asyraf kebetulan berada di situ, dia menjadi doktor.
Wehh Asyraf, suami aku. Luthfiya teresak-esak merancau.
Fiyaaa! Asyraf memanggil Luth. Nursee tolong Miss ni pengsan!
Nurse terus mengambil.
Doktor Asyraf kami perlukkan doktor. Doktor Damia tengah handle pesakit lain, cepat patient teruk ni. Gesa Nurse keluar dari bilik kecemasan.
Asyraf masuk dan tergamam rupanya suami kawannya sendiri. Terus Asyraf membuat apa yang patut. (Saya tak nak explain dia buat apa ya hahahha)
.
Semua ahli keluarga sudah berada disini. Menunggu bilik kecemasan Luth masih tiada tanda sebarang kata-kata.
Luthfiya juga tidak boleh melawat lagi.
Macam mana boleh jadi ni? Dato'Amzar memicitkan kepalanya.
Amran dah pergi kat company untuk siasat. Beritahu Amsyar.
Disini ada Laila tapi Laila tengah ikut merawat Luthfiya walaupun bukan doktor disini , ibu, umi, papa dan Amsyar. Kakak ipar lain menjaga anak dan Mateen menjaga Insyad.
Ya Allah selamatkan anak lelaki ku, tariklah nyawa ku sebagai ganti. Aku sanggup...Puan Alya tidak berhenti-benti berdoa.
~
Laila!!!! Mana Luth?? Luthfiya bangun memegang bahu Laila yang tengah periksanya.
Abang Luth tak keluar lagi Fiyaa. Sabar ehh. Pujuk Laila.
Aku nak keluar aku nak tengok Luth! Laila semua sekelip mata! Semua salah aku! Luthfiya teresak-esak. Dari bangun terus jatuh terduduk, baju yang dipakai tadi masih melekat darah. Abang please-please jangan tinggalkan sayang.
Fiyaaa bangun! Fiya kuat kan? Pujuk Laila, gelabah tengok teman baik merangkap kakak iparnya. Laju Laila keluar mencari familynya untuk memberi semangat kepada Luthfiya.
Tadi sayang nampak abang Senyum manis dekat sayang. Abang jangan tinggalkan sayang! Bawaklah sayang sekali! Abang please! Luthfiya Teringat kata-kata Luth.
"Ajal dan maut dapat pisahkan kita".
Luthfiya bangun pergi terus keluar ke arah jalan icu room. Semua ahli keluarganya ada disitu termasuk Laila tapi dia endahkan.
Mereka semua terkejut keadaan Luthfiya tidak terurus dengan baju berlumuran darah.
Fiyaaa sayang! Umi dan ibu memegang lengan Luthfiya yang tidak mampu berjalan.
Fiyaaa nak Luth!!! Jerit Fiyaaa.
Sabar adikk, kita semua tengah tunggu Luth ni. Pujuk Amsyar.
Luthfiya jangan stress, awak mengandung. Bahaya untuk baby dalam tu, Fiyaa kita rehat dulu? Beritahu Laila.
Mengandung? Luthfiya terdiam. Aku mengandung? di saat seperti aku mendapat dua berita yang berbelah bahagi. Tak tahu nak rasa apa
YOU ARE READING
Only Love Luth...Fiya
Romance📓 1 • Gadis sepi yang bernama Luthfiya Amanda~ Masih kuat walau dibenci oleh papanya sendiri. Sering dibuli tapi dia tidak dapat dibuli kerana keberanian dan sikap selambanya. Mempunyai persahabatan tapi dia mengecewakan temanya kerana sikap rahsia...