BAB 6

189 5 0
                                    

Luth...fiyaa please ambilkkan air untu Laila....Suara meleret Laila memujuk Luthfiya. Sebab dia malas nak turun ambil air tapi haus, lagipun kepala sudah pening dengan study. Kaw kaw Fiyaa ajar, bila belajar memang Fiya tegas.

Malaslaaa Laila, kau pergilah ambil, kau yang haus..mulalah nak buat suara manja apa dia ingat aku Mateen ke? Aku ni lurus lagi, perasaan dekat lelaki.

Pappp!!! Bantal dibaling oleh Laila.

Saya dengar awak cakap ehhh. Tak ada tak ada tolonglah!!!! Kalau tak saya tak bagi awak balik!!! Merajuk Laila.

Hailaaa macam ni ke rasa ada adik? Annoying juga laaa Aku terus bangun keluar turun tangga hendak mengambil air untuk tuan puteri.

Sesampai saja turun dan mengambil botol air dalam peti, aku terkejut bila tutup peti ais terpampam sosok tubuh Luth Zhafran yang makin lama makin mendekati sehingga aku tidak boleh kemana, dia mengunci pergerakkan aku.

Kau ni lesbian?! Kau jangan dekat dengan adik aku! Aku tak suka perempuan macam kau kawan dengan adik aku. Luth Zhafran meletakkan tangan kiri dan kanan dinding diantara Luthfiya. (Pandai-pandai imagine)

Pakkk!!! Aku hantukkan kepala aku dengan kepalanya, biar sakit. Sesuka hati kata aku lesbian! Aku dah agak mesti si Zhafran fikir pelik dengan aku. Elok sikit ehh mulut kau Zhafran nak aku sumbat dengan botol?!

Sakit gila!! Tak pasal kepala hensem aku benjol. Siapa kau nak panggil aku Zhafran?! Luth naik berang orang didepan hantuk kepala tambah memanggil Zhafran. Dia tak sukaaaa!

Well kau tuduh-tuduh aku siapa suruh, eloklah tu kena. Suka hati aku laa nak panggil apa mulut aku.. Anda rasa ada masa saya nak berawak dengan dia? Ughh anda boleh rasa kenapa saya tak panggil dia Luth sebab nama kami sama dan adik kata sweet anggat nama nak sama. Luthfiya menapak jalan naik keatas.

Amanda aku pastikan kau tak buat bukan-bukan dengan Laila. I'm wathing you! Luth melanggar sikit bahu Luthfiya dan naik masuk ke bilik.

Ohh maiii sesuka dia panggil aku Amanda!!! Ishhhh!!! Aku masuk kebilik berwajah masam dan si Laila boleh on call dengan Mateen bergelak ketawa macam tak ada hari esok.

Fiya okay ke? Laila tutup telefon bimbit dan mengambil air ditangan Luthfiya.

Hmm okay, Laila aku nak balik. Rasa penat pula tetiba Luthfiya mengemas barang hendak pulang.

~

Betul tak nak abang Luth hantar ke? Jauh juga kan rumah awak dengan saya? Laila turun mengikuti Luthfiya ke pintu. Abangnya sudah ada diluar rumah memeluk tubuh sambil menyilang kaki di atas kerusi.

Buat apa nak abang Luth hantar? Dia naik motor kan pepandai laaa. Luth menjeling kasar ke arah Luthfiya.

Rasa nak cecekikkk je mamat ni, ingat handsome ke hah? Harap handsome tapi mulut blughhhh eh jap aku puji dia hesmess? Errrr.

Fiyaaa pandai naik motor?!!! Kenapa Laila tak tahu?!!!! Laila sudah mula hendak masam muka tapi Luthfiya palau. Laila mengikuti Luthfiya keluar pagar.

Hmm lantaklah dah kantoi tak boleh buat apoooo!

Oooommmgggg! Ducati Black ni Fiya punya?! Ducati black yang park kat sekolah tepi pondok guard kan?! Patutlahhh tak pernah nampak Fiyaa bawa. Memang isu hangat kat sekolah tentang motor ni ramai mata-mata tengok kat sekolah sampai ada hendak mencuri tapi pak guard tengok. Lepastu budak lelaki ramai tanya motor siapa tapi guard cakap motor cikgu.

Sampai hati baby kita sorokkan benda macam ni, Laila nak merajuk!!! Laila memuncungkan mulut.

Dah pergi balik sebelum aku halau kau.Tak payah saya awak dengan dia adik! Suara garau menyapa kami dan aku terus berdesupp naik motor hiraukan Laila. Dasar mamat mulut tak ada insurans!

Apa ni abang Luth layan kawan adik macam tu!!! Laila mencubit lengan Luth dengan kuat.

Sakitlaaa adik! Biarlah pengkid macam tu tak boleh kawan dengan adik tambah lagi less. Abang tak sanggup Lailaaa.

Ya Allah Luthfiya tu lurus tak bengkok laaa, dia rambut jelaaa pendek. Pendek bukan macam lelaki pun, memanglaa dia bawak motor tapi hati dia lembutlah! Bentak Laila lalu masuk kerumah, patutlah Fiya tak ada mood mesti sebab abang Luth.

.

Paperbag penuh ditangan Amran Luqman barang yang dibelanja untuk adik kesayangan, sehari suntuk mereka berdua keluar. Dari wayang, makan, karok, dan shopping.

Angah destinasi lepas ni kita pergi pantai please? Fiya memujuk angahnya. Dia tahu angah sudah penat, sengaja menguji kesabaran Amran Luqman.

Fine ni last adik, esok angah nak naik flight. Penat tahu tak layan adikkkk! Amran sudah membebel tapi masih setia membawa tempat adiknya ingin pergi.

Pantai Acheh di Pandan Indah Selangor, kalau pergi pantai negeri lain tak sempat jadi destinasi sinilah angah bawa. Pantai Acheh ini sunyi kerana tak ramai pengunjung yang datang ke sini. Sesuai kalau nak hilangkan tekanan dan tak ingin berada di pantai yang sesak. Pemandang di sini juga indah dapat melihat kapal-kapal kerana lokasinya yang berada di bawah Pelabuhan Klang.

Terdapat beberapa ahli keluarga sedang berbarbeque.

Angah sebenarnya Fiya tak perlukkan ini semua....Fiya cuma perlukkan kasih sayang dan perhatian keluarga...angah kenapa Fiya tak dapat macam orang lain? Angah...Fiya teringin nak keluar dengan along sekali, kita sama-sama. Fiya rasa tiada sesiapa. Airmata aku laju turun tapi masih dapat mengawal.

Amran Luqman terkedu dengan luahan si adik, dirinya sendiri tidak mampu berbuat apa-apa. Dia hanya mampu mendengar tangisan kecil si adik, dia sendiri tidak kuat tapi Luthfiya Ammand anak Dato' Amzar mampu hadapi...Puas memujuk si ayah menerima takdir dan redha akan Allah tetapkan., tapi si ayah masih degil.

Kalau mama tahu mesti mama sedih lihat anak perempuannya begini? Mama hadiahkan kami Puan Laila Safiah Junior untuk kami. Mama adik muka sama dengan mama, bila angah along tengok Fiya kami sedih, sebak mama. Sebab bila kami tengok dia, kami terlihat mama.... Tanpa sedar Amran Luqman turun mengalirkan airmata dan kami berdua asyik melihat sunset terdampar indah.

Suka suki tuduh orang lesbian hahahaha. Minta maaf ada typo!

Only Love Luth...FiyaWhere stories live. Discover now