Please Encik bodyguard hari ni je bagi kami spend time denga Luthfiyaaa...Pujuk Laila dan Mateen.
Bodyguard hati batu itu hanya abaikkan. Fuhhh sakit mat dapat bodyguard macam ni tak ada toleransi.
Kelas 5 pertama dan 5 emas hari ini sama-sama habis SPM. Hari ini hari last Lutfhiya berada di sekolah dan menginjak ke sekolah ini tanpa pengetahuan Laila dan kawan-kawanya.
~
Yeayyyyy!!! Freedom!!!!Enjoy!!!! Jeritan pelajar-pelajar budak SPM binggit dan riuh tapi tidak Luthfiya. Awal-awal lagi pelajar sudah balik dan lepak, Lutfiya menapak ke bastop bersama bodyguardnya.
Aku rayu, hari ni lambat sikit kita balik. Hari ni je, esok aku dah flight. Bagi aku jumpa kawan-kawan aku sekejap. Aku janji aku tak lari, selama ni aku ikut kau kan? Luthfiya memandang Bodyguard itu dengan penuh rayuan.
Baik Cik Luthfiya jangan lambat. Ujar bodyguard itu dan bersandar di kereta baru sampai yang dibawa pemandu.
Laila, Mateen, Asyraf dan Maryam ada. Tapi yang penting ada Laila pun dah cukup, Luthfiya datang kearah mereka dan pelbagai khabar 10 minit kemudian Asyraf dan Maryam sudah balik.
Mateen kau jaga Laila? Kalau korang dua kahwin sorry aku tak dapat datang. Jangan tunggu aku tau... Luthfiya memandang ke arah mereka berdua.
Sorry Laila aku banyak berahsia selama ini. Tapi aku nak cakap, aku happy selama kita kawan, kau ingatkan aku dengan arwah mama aku. Mama aku kebetulan nama Laila. Tiba air mata kami mengalir dan kami peluk erat tidak dilepaskan. Selepas itu aku memberikkan gitar ada alphabet L dan love serta paperbag pink berisi hadiah untuk Laila.
Kau Fiya macam kita takkan jumpa dowhhh! Ujar Mateen dengan naikkan kening.
Kita jumpa kan lepas ni? Kenapa bagi saya gitar awak? Saya mana reti main gitarlah. Laila menyoal dengan pengharapan tapi aku hanya senyum tawar dan endahkkan.
Bye dah lama kita lepak, bodyguard aku dah tunggu. Lutfiya meleraikkan pelukkan dan pergi ke arah kereta tapi....
5 minute aku nak jumpa dia kejap. Ujar Luth Zhafran kepada bodyguard.
Luthfiya Amanda wait. Tangan ditarik dia membawa aku kepokok besar. Nampak bodyguard hendak pergi tapi ditahan oleh pemandu iaitu Pakcik Wahab.
Kau nak apa Luth. Aku dah cakap...Mulut ditutup oleh Luth.
No Luthfiya Amanda, aku tunggu kau. Aku tunggu kau balik Malaysia, aku sayang kau Luthfiya. Aku jatuh cinta dengan kau Lutfhiya. Paperbag dihulurkan dan aku menggengam erat.
Aku terkesima. Selama ini kami tidak pernah meluahkan perasaan langsung, kami hanya rapat tanpa sebab.
Kau...kau jangan gila Luth. Move on dengan aku! Kau layak dapat perempuan lain, aku ni tak cukup kasih sayang. Air mata aku mengalir laju.
Shut up dear, I'll wait you. Kata-kata Luth Zhafran membisik ditelinga aku.
Aku menolak kasar Luth Zhafran dan pergi masuk ke kereta. Mata sempat melirik ke arahnya, dia berikkan senyuman paling di alam semesta ini, macam mana aku nak move on Luth?
.
Setelah siap kemas barang untuk dibawa esok, aku menghempaskkan diri di atas katil telefon baru dibeli oleh Dato'Amzar. Telefon lama sudah telah lenyap kini nombor baru nasib baik laman sosial aku tak ada dulu. Ig, fb, twitter mana aku main memang aku ni anti sosial dari dulu. Telefon baru diambil dan membuka YouTube teringat busker bro Alif, terus mencari dan satu cover lagu tu membuat aku tertarik terus ditekan menonton.
Ehemm kami nak nak cover lagu Sampai Jumpa. Sorry ahhh tak sedap! Ujar Abang Fahmi.
1....2....3....
Datang akan pergi Lewat 'kan berlalu Ada 'kan tiada bertemu akan berpisah
Awal 'kan berakhir Terbit 'kan tenggelam Pasang akan surut bertemu akan berpisah
Hey, sampai jumpa di lain hari Untuk kita bertemu lagi Kurelakan dirimu pergi Meskipun ku tak siap untuk merindu
Ku tak siap tanpa dirimu Kuharap terbaik untukmu
Du-du-du-du.....Du-du-du-du........Du-du-du-du
Cukup beberapa rangkap lagu aku matikan tiba rasa sendu semacam seharian aku menagis dari balik sekolah tadi sehingga sekarang, melihat paperbag di beri Luth Zhafran tidak buka lagi. Luthfiya bangun pergi ke meja belajar dan mencapai paperbag hitam gambar roses. Aku kan suka roses hitam pandai je dia bagi.
Clip roses dikepit paperbag dibuka pelbagai barang ada dan banyak wanra hitam! Bouquet roses hitam saiz sederhana walaupun bunga plastik tapi nampak betul dan wangi! Pefume Channel Paris berwarna hitam, teddy bear saiz sederhana warna hitam, hoodie tertulis "Luth&Luthfiya" dulu kemain kami dua benci panggil macam ni tapi lepas berbaik kami suka nama tu. Cap hitam tulisan "Luth", gelang "LuthLoveLuthfiya". Ada Ducati Black versi kecil, jam tangan kesukaan aku, dan balang kaca dalam nya guitar hitam dan paling terakhir sekali satu barang yang bukan berwarna hitam iaitu cincin emas reka bentuk Luth. Apa ni Luth Zhafran??? Macam mana aku nak move on dengan kau! Semua berkaitan aku dan kau, berapa duit kau labor untuk aku. Airmata mengalir laju kembali....
Barang-barang diletakkan diatas katil dan Luthfiya Amanda tidur dalam keadaan kesedihan dan kepenatan.
~
Tak melampau ke buat semua ini? Terlalu cepat abang bawa dia pergi...saya kesian tengok dia keadaan macam ni makan tak asyik nangis. Ujar Haslinda yang baru melihat Luthfiya tertidur dan turun tangga menegur suaminya keras kepala.
Biarkan dia macam tu, bagi pengajaran dekat dia. Dato'Amzar menghirup kopi tanpa rasa serbasalah.
Penat saya nasihat awak Amzar, ingat anak perempuan awak ada satu saja. Kalau dia hilang awak jangan terhegeh-hegeh nak dia balik! Puan Haslinda naik kebilik, kadang sakit hatinya Tuhan saja tahu. Arwah adik angkatnya tahu mesti mengamuk sakan dengan Amzar.
Di saat cinta kembali, dia pergi berpisah. Kesiannya Luth Zhafran! Mampukah dia menjadi seorang penunggu?
YOU ARE READING
Only Love Luth...Fiya
Romance📓 1 • Gadis sepi yang bernama Luthfiya Amanda~ Masih kuat walau dibenci oleh papanya sendiri. Sering dibuli tapi dia tidak dapat dibuli kerana keberanian dan sikap selambanya. Mempunyai persahabatan tapi dia mengecewakan temanya kerana sikap rahsia...