BAB 51

143 4 0
                                    

Hello Laila kenapa call? Ada masalah ke Luth? Luthfiya yang baru habis event kolbrasi, sekarang tengah tunggu Wani duduk tandas.

Mana letak fon kakak ipar tadi heee! Banyak kali call tauuu! Laila membebel mak nenek.

Dalam beg huhuu. Haa ada apa ni? Tengah tunggu my PA keluar tandas lepas tu nak pergi hospital. Luthfiya menengok-nenggok Wani dari luar tandas tak keluar-keluar.

Oppss sorry. Perempuan pakai topi itu melanggar Luthfiya dan pergi. Luthfiya endahkan perempuan itu dan kembali focus perbualan Laila.

Abang Luth dah sedar ni. Kata Laila.

Serius jangan gurauuuu! Luthfiya tiba rasa jantung berdetak kuat.

Yee betul jap eh. Laila mencari abangnya dan meletakkan ditelinga Luth.

Apa ni Laila? Tanya Luth pelik.

Luthfiya menitik air matanya. Rindu suara ini yaa!!!!

Abang.....panggil Luthfiya sebak.

Sayang? Dear? I miss you...jangan menangis lagi I can't hug you dari jauh. Hold you tear, hold your tears, cry later in my arms. Ujar Luth, jantungnya turut berdetak laju rindu sang isteri.

Hmm...okay tak sabar. Sayang tutup dulu eh? Nak cari Wani jap, sayang otw balik tunggu tau. Luthfiya tak jadi nangis, air mata sanggup tahan. Bibirnya tidak lekang senyuman.

Okay abang tunggu sayang. I love youuuu. Luth menutup telefon dan beri kepada Laila yang tersengih kerang busuk melihatnya.

Puan kenapa ni? Senyum semacam? Wani baru keluar tandas.

Wani my husband already wake up! Luthfiya melompat-lompat.

Wooo wooo Puan rilekk anak terberanak kat sini. Wani menahan Luthfiya supaya tidak melompat lagi.

Ishhh Wani ni. Luthfiya menampar lengannya. Dah jom tak sabar nak jumpa husband ni!!! Luthfiya jalan dengan penuh girang.

Tahulaaa ada shuben, ingat sikit orang single. Wani muncung mulutnya mereka keluar pergi ke arah parking keretanya.

Hi Puan Luthfiya next time datang, paring dekat vvip park tak ada laaa susah-susah berjalan jauh. Tegur Harith.

Tak apalah jalan depan tu je, lagipun saya tak biasa tempat ni. Senyum Luthfiya.

Senyum semacam ada apa-apa ke? Tadi tak macam ni Harith sedari isteri Luth tak berhenti senyum.

Ish...sibuk jelaaa....Kata Wani perlahan tapi dengari oleh mereka berdua.

Ohh tu heheh tanya Wani laaa. Saya nak pergi dekat kereta dulu jap. Luthfiya meninggalkan Wani, memang sengaja.

Harith memandang Wani. Cute duck?

Apa cute duck grrr suka hati dahlah stranger yang ni Wani cakap slow tapi Harith dapat dengar Tuan Luth dah sedar tu yang isteri dia tak henti senyum. Dahlah bye saya nakpergi hospital.

Ohhh okay. See you again. Harith senyum tapi Wani menjeling.

Wani Cepat-Cepat jalan ke arah Luthfiya tergedek-gedek jalan hendak seberang. Wani terperasan ada kereta hendak langgar Luthfiya sebab dia bawak laju.

Puan!!!! Tak sia-sia dia dia lumba lari kat sekolah dulu menang johan. Wani terus menolak Luthfiya dan Wani terjatuh tergolek sempat laa melihat perempuan yang langgar.

Harith yang masih disitu terus berlari ke arah mereka.

Puan? Puan bangun. Wani menyeringai kesakitan di tangan, terasa tangan yang patah. Tapi tetap menahan untuk mengejutkan Puan Luthfiya pengsan.

Only Love Luth...FiyaWhere stories live. Discover now