Selepas habis saja tempoh pantang Zhafira Laila, Luthfiya dan Luth kembali ke rumah mereka. Luthfiya menolong menjaga sekali Laila. Kerana ibu tidak kuat macam dulu, Mateen hendak ibu yang jaga kerana dia lebih selesa.
Selepas saja kami hendak pulang dari rumah, dapat panggilan kak Dhia yang perlu melahirkan anak secara operate. Kak Dhia orangnya halus dan comel jadi dia tidak mampu membawa beban diperut kerana anaknya kembar! Jadi terpaksa laa bedah.
Itulah Allah bagi yang terbaik untuk mereka, kita nak itu tapi Allah bagi lain. Macam kak Dhia nak anak mata biru sekali Allah bagi kembar.
~
Comelnyaaa anak angah! Luthfiya melihat anak buahnya dari jauh di bilik bayi. Kembar lelaki dan perempuan. Walaupun kecil tapi tetap comel! Mereka perlu dipantau begitu kak Dhia.
Angah nama anak-anak angah apa? Luthfiya bertanya.
Dhuha bin Amran Luqman. (Waktu dhuha, pegorbanan) dan Dhamirah bin Amran Luqman (Jiwa) Beritahu Amran sambil tersenyum, tenang mendengar nama itu. Kali pertama pegang kedua anaknya tadi semasa iqamat dia menangis teruk hahahaha. Angah ni tengok je kasar macam tu tapi cenggeng.
Sedapnya nama! Pendek dan simple! Senyum Luthfiya.
Haa kamu berdua cepat menyusul. Sampuk Dato' Amzar.
.
Luthfiya memandang suaminya yang ralit tidur ditepinya. Hari ini dia drive sebab Luth pening kepala. Sepanjang perjalanan hanya bertemankan radio.
Luthfiya tersedar keretanya diekori. Kereta hitam membuatkkan Luthfiya tidak tenteram sangat-sangat. Selepas masuk Lorong perkarangan rumah kereta itu sudah hilang, orang duduk sini juga kot.
Abang oh abang bangunlah dah sampai ni. Luthfiya mengejut suaminya bangun.
Hmm sekejapnya sayang bawak kereta. Kata Luth separuh sedar.
Biasa jelah mana ada sekejap. Memang betul aku pecut kereta laju sebab takut tadi, so tak jadilah bagitahu sebab dia bukan ikut kami.
Sayang abang hari ni sup ayam jelah hehehe. Sayang masak satu lauk je, kesian sayang masak banyak-banyak. Kesian pula nak suruh masak banyak-banyak dahlah isterinya drive, dia nak masak tapi Luthfiya tak bagi. Lagipun dia kalau boleh nak makan masakkan isterinya, takut tak dapat rasa lepas ni macam mana haa...Luth berjalan di tepi isterinya.
Okaylah kalau macam tu, sayang tak kisah. Janji abang okay sayang on. Pergi mandi lepas rehat dulu, kalau kepala tak okay bagi tahu. Arah Luthfiya dan membuka tudung terus ke dapur.
Okay habibati. Luth menarik isterinya dan mencium dahi Luthfiya.
~
Sayang masak tak pernah tak sedap. Luth menghirup sup dimangkuk sehingga licin.
Alhamdulillah tangan sayang ni power abang. Luthfiya dengan bangga.
Abang tahu tu, esok sayang masaklaaa steam bawal eh, lusa sambal petai dengan kangkong goreng dan esoknya lagi masak lemak cili api...ikan keli salai. Luth tergelak besar reaksi Luthfiya.
Luthfiya membulat mata dengan menu ketiga! Amboi dah laa request macam kat kedai, lepastu menu ketiga memang tak boleh blahhh!
Abang teringin sayang, sayang tunaikkan laaa. Kalau abang tak sempat macam mana? Haaa Nanti saya yang meraung menangis...mulaa laa kata abang...sayang minta maaf tak dapat tunaikkan...Gelak Luth masih tersisa.
Amboi drama betul eh, kalau sayang tak sempat macam mana? Habislah kempunan hahahaha. Luthfiya membalas, haa jangan tak balas pula.
Halahh menang laaa ambil-ambil! Yang abang tahu sebelum tidur nak hot chocolate special. Luth senyum mengoda dan mengeyit mata.
YOU ARE READING
Only Love Luth...Fiya
Romance📓 1 • Gadis sepi yang bernama Luthfiya Amanda~ Masih kuat walau dibenci oleh papanya sendiri. Sering dibuli tapi dia tidak dapat dibuli kerana keberanian dan sikap selambanya. Mempunyai persahabatan tapi dia mengecewakan temanya kerana sikap rahsia...