BAB 45

130 3 0
                                    

Perkahwinan kami sudah genap 1 tahun, 1 tahun bagi perkahwinan adalah fasa pertama yang baru buat kami. 1 tahun belum masih cukup sempurna dalam perkahwinan, 5 tahun pertama perkahwinan adalah fasa paling tersusah sekali. Apapun kita berhentilah fasa-fasa.

Ya Umma Awlaadii. Luth Zhafran memeluk Luthfiya yang sedang masak.

Apa maksudnya hubby? Luthfiya tersenyum. Sejak menjak ni Luth memang manja tak tahulah, tak tahulah kalau ada anak nanti hahah.

Ya Umma Awlaadi tu mama dari anak-anakku. Luth tersenggih.

Hamboiii anak tak ada lagi dah panggil, tunggu ada anak barulah panggil. Lutfhiya sedang memotong sayuran seperti carrot, baby corn dan kubis untuk membuat tomyam.

Yelaaa nanti abang panggil okay? Hari ni genap setahun kita kahwin, tahun ni raya dan puasa ada isterilah hahaha bulan depan puasa dan bulan lagi satu raya. Memang tak sabarlah buat kami huhu.

Kan sayang pun tak sabar. Luthfiya tersenyum girang, beli baju raya sedondon lepastu dapat duit raya, pergi kampung syok sangat!

Dah segenap bolehlah ada anak hehehe. Kata-kata Luth membuat Luthfiya terdiam.

Errrr...abang yakin ke? Dah puas bermanja? Luthfiya menanya. Setahun mereka bersama tapi tiada tanda hamil dia takut dia tak boleh mengandung.

Dah ready! Lagipun setakat anak sorang no hal boleh bermanja kan sayang. Kata Luth semangat.

Kalau ada rezeki adalah abang, sayang tak nak berharap. Suara Luthfiya mundur.

Kita jumpa doktor sakit Puan sayang. Lepas tu hari-hari bercucuk tanam mesti jadilah. Luth tersenyum gatal.

Luth! Ingat sayang harimau ke kuat? Luthfiya mencubit kuat pipi Luth. Nak cubit perut keras, nak cubit lengan keras.

Sayang bini harimau sayang kuat laa, sehari boleh repeat. Selalu sayang goda abang eh, siapa kata sayang tak kuat. Luth pecut lari keluar dapur dasar suami.

Zhafran!!! Suara Luthfiya bergema dan muka merah menyala gila.

~

Skip puasa dan raya okay malas nak buat Panjang-Panjang tak kuasa hehek! Tak ada mood suasana tu jadi kita terus 2 bulan kemudian.

Ada mata memerhati mereka berdua yang baru masuk Berjaya Luth Sdn.Bhd. Sepasang mata dengan penuh kebencian dan dendaman mendalam.

Setahu aku perhati, setahun aku hanya menunggu kebahagian korang cipta. Cukup setahun ini aku beri peluang korang hidup bahagia dan selama setahun hidup aku merana sengsara. Di benci rakan, dbuang keluarga dan paling dibuang masyarakat.

Let start the game! Senyum sinis si dia.

~

Luthfiyaaa! Jerit kecil Maryam.

Yeee Maryam why? Luthfiya memaling muka ke arah Maryam.

Maryam menghulurkan kad, kad tertulis Adra & Adry. Jemputlah datang minggu depan sorry bagi lambat hehehe. Maryam asyik lupa nak bagi tauuu sebab rushing betul.

Maryam nak kahwin habistu Danial?! Luthfiya terkejut.

Alaa Fiyaa ni takkan tak tahu Danial Adry nama dia. Maryam tersipu malu.

Seriously! Taniah Maryam, diam-diam ubi berisi eh. Senyum Luthfiya.

Maryam tersenyum. Waktu terakhir kali berjumpa Danial semasa hari persandingan Luthfiya tahun lepas, Danial menghilang 2 bulan di depan Maryam membuatkan Maryam terasa kehilangan. Rupanya Danial Adry hilang untuk mencari tentang ilmu agama supaya perkukuhkan lagi keimanan. Sebelum ini Danial Adry pemabuk, penzina dan main lottery.

Only Love Luth...FiyaWhere stories live. Discover now