Luth Zhafran memberi azan iqamat kepada anak lelaki nyaa yang lena dibuai mimpi indah. Didalam bahasa arab dan terjemahaan.
ALLAHU AKBAR, ALLAHU AKBAR. ASY-HADU ALLA ILAHA ILLALLAH. ASY-HADU ANNA MUHAMMADAR RASULULLAH. HAIYA 'ALAS-SALAH. HAIYA 'ALAL-FALAH. QADQAMATIS-SALAH, QADQAMATIS SALAH. ALLAHU AKBAR, ALLAHU AKBAR. LA-ILAHA ILLALLAH.
ALLAH maha besar, ALLAH maha besar.
Aku menyaksikan bahawa tiada tuhan melainkan ALLAH.
Aku menyaksikan bahawa NABI MUHAMMAD itu pesuruh ALLAH.
Marilah sembahyang. Marilah kepada kemenangan.
Sembahyang yang telah didirikan. ALLAH maha besar, ALLAH maha besar.
Tiada tuhan melaikan ALLAH
Luthfiya turut mendengar iqamat dari suara Luth Zhafran. Air mata mengalir sayu mendengarnyaa. Luth membawa bayi lelaki itu kepada Luthfiya.
Mereka berkata "Assalamulaikum Luthfan Lais bin Luth Zhafran". (Yang berarti berani dah lemah lembut)
Comelnyaaa anak kita abang! Rambut ikut abang! Mulut dan kening ikut abang! Hi Luthfan Lais. Mama here...pipi dicium lembut.
Hidung ikut sayang kecil muncung, rambut dia coklat kelabu tapi coklat banyak, kelabu sipi-sipi. Tapi mata kita tak nampak lagi. Luth mencium pipi Luthfiya. Semalam keluarganya tak dapat tengok baby dan Luthfiya. Kerana ada masalah sikit...
Uhh..wekkk.merenggek si anak meminta susu.
Lutfhan Laiss nak susu ye, mama here hehehe. Macam ni rasanya ada anakkkk!
Ermm abang boleh tengok ke? Luth memandang isterinya sedang menyusu Lais.
Abang dah tengok kan heeee. Luthfiya malu sekejap bila suami tanya, kalau tak tanya okay je.
Luth tersengih-sengih.
Terima kasih Ya Umma Awlaadii (wahai mama dari anakku) sudi melahirkan benih cinta kita sehingga dapat seketul Luthfan Lais, terima cinta abang, bahagia kan abang terima kasih segalanya isteriku Luth mencium dahir Luthfiya Amanda dengan syahdu.
Sama-sama suamiku, terima kasih menunggu Luthfiya Amanda selama tujuh tahun sehingga hari ini. Sabar dan cintakkan sayang tanpa jemu. Rasa ini tak dapat diungkap, biarlah Allah tahu. Luthfiya melemparkan senyuman manis.
Luthfiya melihat anaknya yang gebu ini sudah tidur. Luthfan Lais jadilah anak yang soleh dan setia seperti Abi okay?
.
Semua berebut hendak lihat Luthfan Lais. Baru saja balik rumah semua menyerbu di rumah Puan Alya. Laila tengah bertarung nyawa dihospital, ikutkan due date minggu depan disebabkan anaknya sakut kencing manis dan berat. Terpaksa operate...
Ya Allahhhh comelnyaaaaa Luthfan Lais ni! Kak Dhia.
Kalah anak-anak akak Fiyaaaa. Kebabommmm laa! Teruja Inara.
Mestii mata dia biru ni, baby cepatlaaa buka mata mak ngah nak nengokkk! Dhia kegeraman melihat pipi tembam itu.
Kalau macam ni laaa gayanya Fiyaa, setiap tahu beranak laaa. Sebab anak Fiya comel! Ujar Inara.
Haah kami nak tengok versi perempuan. Balas Dhia.
Luthfiya hanya tersengih, nak mengandung? Lambat lagi, nak tunggu anaknya yang besar.
.(Saya mahu skip lagi hahahaha)
Laila sudah balik rumah Puan Alya Selepas 2 hari dihospital, nasib baiklaaa tak ada masalah. Huhuhuhu
YOU ARE READING
Only Love Luth...Fiya
Romance📓 1 • Gadis sepi yang bernama Luthfiya Amanda~ Masih kuat walau dibenci oleh papanya sendiri. Sering dibuli tapi dia tidak dapat dibuli kerana keberanian dan sikap selambanya. Mempunyai persahabatan tapi dia mengecewakan temanya kerana sikap rahsia...