Seungmin menghela nafas dalam. Dia membuka begnya. 2 minggu sudah dia belajar. Dia mendudukan dirinya di atas kerusi dengan kelelahanya.
"Sayang..." Chan memanggil Seungmin saat dia keluar dari bilik. Tersenyum memandang Seungmin yang nampak kelelahan.
"Nak hyung amikkan air?"
"Ehh tak payah hyung."
"Kenapa?"
"Hyung...kalau Min cakap ni, hyung marah tak?" Seungmin memandang Chan dengan senyuman dia. Chan berkerut dahi namun dia tidak menjawab. Mungkin saja sesuatu yang serious.
"Hyung..."
"Cakap jerlah dulu, baru hyung tentu kan." Kata Jisung dengan senyuman dia. Seungmin menarik nafas dalam. Dia mengangkat tangan Chan di diletakkan di bahunya.
Seperti sedang memeluknya di sofa itu.
"Min...rindu Hyunjin." Seungmin perlahan mengatakan itu. Dia memandang Chan melihat reaksi Chan. Namun Chan tidak bersuara sama sekali.
"Kalau rindu kenapa tak call?" Tanya Chan memandang Seungmin. Seungmin menggelengkan kepalanya dengan perlahan.
"Min rindu, tapi tak nak ada apa-apa kesalahan fahaman lagi." Kata Seungmin dengan perlahan. Dia membuang nafas dalam.
"Hyung okay je asalkan Min jaga batas dan semuanya. Okay." Kata Chan dengan senyuman dia. Seungmin menganggukan kepalanya namun dia masih memandang Chan.
Seungmin hanya takut jika Chan akan marah. Namun Chan memberikan balasan yang tidak dia sangka.
"Hyung...."
"Uhm?" Seungmin memasukkan kepalanya di dalam pelukkan Min. Namun dia tidak ada bualan sama sekali.
"Sayang...hyung cintakan sayang tau. Jangan pernah anggap hyung akan kawal hidup Min. Min boleh buat apa saja." Kata Chan dengan senyuman dia.
"Min pun sayang hyung."
🌿His MINE2🌿
Chan membuang nafas dalam. Dia masih memikirkan dengan apa yang Seungmin katakan. Tak, dia tak marah kalau Seungmin merindukan Hyunjin. Cuma...
"Hyunjin masih ada perasaan dekat Seungmin?" Macam mana kalau dia tersilap langkah, memberikan kebenaran bebas diantara Seungmin dan Hyunjin. Namun Hyunjin masih merasakan sesuatu pada Seungmin.
Dia percaya pada Seungmin. Chan tidak mahu memberikan kesan buruk pada kepercayaanya.
Chan bangun dari baringnya. Dia berjalan untuk keluar dari bilik itu. Seungmin sudah menidurkan dirinya dengan tenang di dalam sana. Dia membuang nafas dalam.
Jika inilah takdir yang perlu dia hadap, dia perlu lakukan itu. Chan menuangkan air panas ke dalam cawan. Dia memasukkan serbuk kopi.
"Hyung stress?" Chan terkejut saat Seungmin menegurnya. Dia tersenyum kecil.
"Hyung fikirkan tentang Hyunjin ke?" Tanya Seungmin. Mungkin dia masih rasa serba salah.
"Mana ada. Sayang, hyung memang tak boleh tidur."
"Tapi hyung nampak stress."
"Kerja banyak sangat sayang. Hyung penat." Kata Chan dengan senyuman dia. Dia mengelus perlahan kepala Seungmin.
Seungmin meletakkan kepalanya di bahu Chan. Dia juga memikirkan sesuatu yang susah untuk dia katakan. Hatinya rasa tidak sedap,
"Esok Min ada test kan?"
"Petang. Takpe."
"Mana boleh macam tu. Pergi tidur."
"Hyung?"
"Hyung nak habiskan dulu minuman ni baru hyung masuk tidur." Seungmin menganggukan kepalanya dengan perlahan. Dia berjalan untuk pergi masuk kembali ke dalam bilik.
Chan menghela nafas dalam. Dia menghabiskan minuman tidak mahu membuatkan Seungmin menunggu dirinya di dalam bilik. Chan mencuci cawanya.
🌿His MINE2🌿
"Jisung pun?" Tanya Chan dan Minho menganggukan kepalanya dengan perlahan. Dia menghela nafas dalam dengan perlahan.
"Kau macam mana Chan? Kau biarkan Seungmin call Hyunjin?"
"Hyunjin kawan dia. Takkan aku nak halang dia pula. Kau sendiri?"
"Aku tak kisah Jisung nak call siapa pun. Aku takkan halang dia untuk berkawan. Kalau pilihanya Jeno jadi aku akan biarkan."
"Aku tak tahulah Ho. Aku rasa cemas kalau-"
"Mr. Bang. Mr. Lee." Keduanya menoleh ke belakang. Jaeha menghampirinya dengan senyuman.
"Sorry Mr, saya ada benda nak tanya Mr."
"What?"
"This assignment." Jaeha menunjukkan assginment itu. Minho masih tenang meneguk minumanya. Chan pula membantu Jaeha untuk memperbetulkan assignment nya itu.
Dari arah pandang mata Minho Jaeha benar-benar ingin mengoda Chan. Dia boleh nampak.
"So you need to make table."
"But sir, I still can understand." Kata Jaeha memandang Chan. Chan memikirkan sesuatu.
"Mr. Bang boleh ajarkan saya? Free time?" Tanya Jaeha memandang Chan. Ini adalah satu rancangan dia.
"Hyung!" Tepat itu Seungmin datang dengan senyuman.
"Annyeonghaseyo seonbeanim." Sopan Jaeha menyapa namun dia masih tidak suka.
"Nanti saya akan bagitahu awak Jaeha. Thanks." Kata Chan dan tersenyum manis. Jaeha menganggukan kepalanya dan berjalan untuk pegi.
"Sial kau Seungmin." Kata Jaeha dengan geram.
🌿His MINE2🌿
Jisung meletakkan cawan di depan Minho. Dia tersenyum manis memandang Jisung yang ada di depanya itu. Dia menghela nafas dalam.
"Aku dah call dia."
"Siapa? Hyunjin?"
"Hum. Tapi dia dah tukar nombor." Kata Seungmin dengan perlahan. Jisung menghela nafas dalam. Dia melihat seseorang yang ada di belakang Seungmin.
"Min.."
"Uhm?"
"Aku tengok junior tu. Jaeha tak silap aku, dia macam shok je dekat laki kau."
"Dia memang suka Chan hyung pun. Bukanya aku tak nampak." Kata Seungmin dengan senyuman dia. Jisung pelik.
"Kau tak marah?"
"Marah? Awlanya aku marah Ji. Tapi bila aku fikirkan, Chan hyung mesti nak pewaris juga. Jadi aku rasa aku nak biarkan saja."
"Kau gila Min. Aku sumpah cakap. Masa dulu kau kahwin degngan Chan hyung, kau main gila dengan Hyunjin. Sekarang pun?" Tanya Jisung tidak percaya.
Masih tidak percaya jika Seungmin akan bertindak seperti ini. Seungmin membuang nafas dalam.
"3 tahun dan aku tahu apa yang dia fikirkan sebenarnya." Kata Seungmin dengan tenang. Dia tidak tahu apa yang berlaku sekarang ini.
"Kau tahu tak yang kau ni perlukan rawatan. Dia nak rampas suami kau tahu tak?" Seungmin hanya membuang nafas dalam saja.
Seungmin menghirup kecil air yang dia pesan. Dia memandang ke arah Jisung dan membuang nafas dalam.
🌿His MINE2🌿