Siubiubidunia
Hanji -Gosh! Sir Bang nak kahwin doh!
Felixx -What?! Macam mana kau tahu?
Ujin -Entah kau! Jangan andaian jee!
Hanji -Kawan aku minta aku teman pergi wedding kawan dia. Aku tanya nama dia Bang Cristopher Chan!
--
Seungmin gelisah sendiri. Dia bermain dengan jarinya sendiri. Jisung tahu perkahwinan tapi tidak dengan pengantin kan? Dia memandang ke arah pintu lantas dia berlari lalu mengunci pintu.
Dia menghubungi seseorang dengan panik. Saat panggilan di angkat langsung dia memberikan semua soalan kepada sang penjawab.
"Kau dekat mana?'
"Dekat Gereja xxx"
"Datang ke bilik 2009. SEKARANG!"
"Iye njing! Tak payah jerit! Aku tengah berlari ni!" Marah Jisung. Seungmin mematikan panggilanya lalu menunggu dengan sabar. Dia berjalan mundar mandir memikirkan sesuatu.
Tok tok tok
"Min kau dekat dalam ke?!" Seungmin lantas membuka pintu lalu menarik Jisung masuk.
"Kau kenapa ada dekat sini?" Tanya Jisung dengan pelik. Seungmin menarik nafas dalam lalu menarik Jisung untuk melihat sesuatu.
"Cincin?"
"Bunga?"
"Tuxedo putih? Dah tu kenapa? Aku tanya kenapa kau dekat sini?" Seungmin menunjukkan barang terakhir kepada Jisung untuk menjelaskan semuanya. Jisung membaca dengan teliti.
"The wedding Bang Christopher Chan and Kim Seungmin. Ahh card wedd- WHAT?! MIN KAU?!" Seungmin menganggukan kepalanya dengan perlahan.
"Aku dijodohkan dengan Sir Bang. Dan inilah perkahwinan aku." Kata Seungmin. Jisung shock sehingga tidak mampu untuk berkata-kata.
"Abis sekarang macam mana?"
"Aku ada satu jalan yang kau takkan setuju tapi kau kena tolong aku."
"Apa?"
🌵HIS MINE!🌵
Meskipun dia yang beri ruang, namun dia berharap Seungmin tidak melakukan apa yang dia berikan. Chan menunduk sedikit kecewa dengan semua benda.
"Mana Seungmin?" Tanya sang abang kepada Puan Lee yang ada di sana.
"Kata perapi, Seungmin takde dalam bilik dia." Seperti harapan Chan hilang mendengarkan itu. Dia masih mengukir senyuman dan menanti dengan penuh sabar kehadiran Seungmin.
"Lagi 10 minit jika mempelai sana tidak munculkan diri, perkahwinan akan dikira batal." Kata pendeta itu. Chan hanya menganggukan kepala saja. Dia tidak tahu apa yang akan jadi nantinya.
Tidak lama itu, mereka mendengarkan bunyi tapak kasut berlaga dengan lantai memenuhi ruangan. Pintu dibuka dengan kasar dan dua lelaki mengatur nafas mereka seperti baru di kejar seseorang.
"Maaf, pengantin tadi sakit perut. Hehehe." Kata Jisung menunjuk Seungmin yang masih mengatur nafas. Semua di gereja bernafas lega tidak terkecuali Chan yang nampak seperti nyawa kembali masuk ke dalam badan.
Tuan Lee memimpin Seungmin untuk ke altar. Seungmin diberikan kepada Chan dan upacara perkahwinan bermula. Semuanya nampak tersenyum dan berpuas hati. Pasangan yang memang serasi bak kata orang.
Setelah semuanya selesai, mereka berjalan untuk menyapa tetamu yang ada. Seungmin memandang ke arah hujung sana. Dia merasa tidak selesa melihat itu.
"Jisung?"