16; Hyunjin 2

12 1 0
                                    

Seungmin perlu berjumpa dengan Hyunjin selepas 3 hari dia balik ke Korea. Dia menunggu Hyunjin datang ke tempat lepak mereka. Sesekali dia akan bermain dengan handphone nya.

Seungmin mendengarkan bunyi motor Hyunjin. Dia berhenti bermain dengan handphone. Dia tersenyum ke arah Hyunjin yang datang ke arahnya.

"Kenapa kau nak jum-" Katanya putus begitu saja. Berhenti dengan semua kata-kata. Terkaku dengan apa yang terjadi.

Hyunjin sedang menciumnya. Mencium. CIUM! Cium bibirnya! TAK! BIBIR CHAN! Hyunjin sedang menciumnya dengan bibir. Seungmin seperti mati jantung.

Seungmin menolak kasar Hyunjin lalu menampar Hyunjin dengan kuat. Nafasnya naik dan turun menahan air mata dan amarahnya dengan perlahan. Dia memandang Hyunjin dengan perasaan yang kecewa.

"Min, aku nak kahwin dengan kau."

"Kau gila ke Hyunjin?! AKU DAH KAHWIN! KAU FAHAM TAK?!"

"Kau tak cintakan dia."

"KAU GILA! AKU CINTAKAN DIA!" Kata Seungmin menjelaskan semuanya. Dia cuba untuk pergi namun Hyunjin menahan. Dia masih menahan Seungmin yang memberontak untuk pergi.

Seungmin sedih kenapa Hyunjin seperti ini. Dia tidak dapat menerima semua ini. Hyunjin baru saja ingin memaksa Seungmin namun tubuhnya tertatrik ke balakang.

"Berhenti." Kata Chan dengan wajah yang susah untuk di terangkan bagaimana. Dia menarik Seungmin ke belakangnya.

"Dia milik saya. Jangan paksa saya guna kekerasan. Saya tak suka." Kata Chan lalu berjalan untuk pergi. Dia menyuruh Seungmin untuk masuk ke dalam kereta. Chan memandang ke arah Seungmin lalu tersenyum.

"Nak makan?"

🌵HIS MINE!🌵

Sudah sejam dia tidak melepaskan pelukkanya pada Chan. Seungmin tidak mahu melepaskan Chan dari tadi. Chan sendiri takde masalah namun yang bermasalahnya sekarang dia tidak dapat tenangkan Seungmin jika begini.

"Sayang..." Chan cuba melepaskan pelukkan namun Seungmin memeluk erat Chan. Dia tidak mahu melepaskan Chan dengan mudah.

"Haihlah, isteri aku ni manusia ke anak anjing?"

"Hyung!" Seungmin melepaskan pelukkan lalu memusingkan tubuhnya. Chan tersenyum lalu memeluk tubuh Seungmin dari belakang.

 Chan tersenyum lalu memeluk tubuh Seungmin dari belakang

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

"Seungmin kenapa?"

"Hyung tak marah?"

"Seungmin minta ke?" Tanya Chan. Perlahan lelaki itu menggelengkan kepalanya. Dia memusingkan badanya lalu memeluk Chan. Mereka saling berpelukkan membagi kehangatan mereka.

"Dia mungkin terlalu cintakan Seungmin. Seungmin tak tahu?" Seungmin megnganggukan kepalanya.

"Tahu."

"Kenapa tak balas?"

"Sebab ada hyung." Chan tersenyum kecil. Dia cuba untuk melihat wajah Seungmin namun Seungmin melekat di dadanya.

"Kalau macam tu Seungmin-"

"IESH hyung!"

"Apa?"

"Sayang~" Kecil saja suara Seungmin meminta Chan memanggilnya sayang. Sudah terbiasa dia mendengarkan perkataan itu.

🌵HIS MINE!🌵

Habis semua benda yang tersusun menjadi sepah. Dia memandang ke arah cermin memandang wajahnya dengan kasar. Dia menghela nafas dalam.

"Kau bodoh Jin!" Marah Hyunjin memandang wajahnya sendiri. Tidak lama itu dia mendengarkan bunyi bell rumahnya. Dia berjalan untuk membuka pintu pada sang tetamu.

Saat dia buka pintu, dia menjadi terkejut seketika. Seungmin dan Jisung ada di depan rumahnya sekarang.

"Boleh kita bercakap?" Hyunjin menganggukan kepalanya lalu keluar dari bilik. Dia memandang Seungmin yang nampak serious denganya. Jisung berjalan pergi menjauh sedikit.

Seungmin berdehem kecil lalu memegang kedua pipi Hyunjin. Hyunjin sendiri tentu terkejut dengan apa yang Seungmin lakukan sekarang.

"Maaf sebab buat kau tertanya dengan perasaan aku. Dulu memang aku tak suka dia, tapi sekarang dia suami aku dan aku cintakan dia. Kau faham maksud aku?"

"Tapi Min-"

"Percaya pada aku, akan ada orang yang lebih sesuai dekat sisi kau. Kau tahukan kau handsome."

"Kenapa bukan kau?"

"Sebab takdir aku adalah Sir Bang. Aku tak dapat elak keputusan tuhan. Kau kena sedar dan lepaskan aku."

"Min aku-" Seungmin mambawa Hyunjin ke dalam pelukkanya. Dia terlalu sayang Hyunjin namun sebatas sahabat saja. Seungmin tidak dapat menyayangi Hyunjin lebih dari batas.

"Sorry Jin, aku tak dapat balas perasaan kau."

"Jadi cinta tidak semestinya memiliki terjadi pada aku?" Seungmin hanya tersenyum saja sebagai jawapan.

"Kalau dia ada buat kau sedih cepat-cepat bagitahu aku okay?" Seungmin menganggukan kepalanya. Mereka kembali berpelukkan dengan erat. Sebagai perpisahan terakhir.

"Jin, kau tahu mana Jeno?"

"Jeno? Dia ikut abang dia ke America. Katanya masa graduat nanti baru dia balik." Kata Hyunjin kepada Jisung yang mempersoalkan itu.

🌵HIS MINE!🌵

"Kau dah mengalah. Jadi aku pun akan mengalah." Kata Hyunjin. Dia meletakakan lipatan baju terakhir di dala luggage nya. Dia akan pergi LA sebaik saja dia graduat. Dia meletakkan luggage nya di depan.

Membaringkan dirinya di atas katil dengan perlahan. Dia mengambil handphone nya lalu bermain dengan lihai. Tiba-tiba panggilan masuk ke handphone nya.

"Hello?"

"Aku dengar kau nak fly?"

"Uhm lepas graduat."

"Kau fly, aku fly siapa nak jaga dua lelaki kita tu?"

"Bukan dah ada yang menjaga?" Tanya Hyunjin. Terasa miris sekali mengatakan itu. Jeno di talian sana tergelak kecil. Namun dia tahu Jeno juga merasa sakit mendengarkan itu.

"Kau akan bahagia?"

"Aku kena bahagia." Kata Hyunjin dengan selamba. Dia kena cuba untuk memulakan hidup baru. Jika tidak sampai bila-bila dia akan terus terperangkap dalam dunia menyakitkan ini.

"Good luck untuk percubaan kau. Nak bagitahu fasanya sangat susah. Aku doa kau berjaya." Kata Jeno dengan perlahan. Setelah berbual panjang, panggilan di matikan.

Dia bangun dari duduknya lalu berjalan keluar. Dia keluar dari lift saat sudah sampai, lantas dia berjalan untuk mendapatkan motornya. Dia mula menghidupkan motornya.

Hyunjin memakai helmetnya lalu membonceng laju untuk ke suatu tempat. Saat sudah sampai, dia turun dari motor dan membuka helmetnya. Di tempat itu sudah menjadi sangat sunyi. Tiada lagi gelak ketawa dari Seungmin, Jeno dan Jisung.

Hyunjin mengeluarkan sesuatu yang dia bawa dari tadi. Meletakkan barang itu di atas sebuah buku yang sering Seungmin baca. Meskpun sudah banyak kali di baca.

Matanya memandang sekeliling. Tersenyum kecil apabila teringat semuanya. Dia kembali keluar dari markas itu mendapatkan motornya.

"Come on Hyunjin! Kau boleh."

🌵HIS MINE!🌵

His MINE! ||Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang