20; His Mine

30 3 0
                                    

Seungmin tidak sangka sudah tahun ke 2 mereka bersama. Sudah banyak pergaduhan, kesalahfahaman dan amarah yang mereka lalui. Namun yang membuatkan perkahwinan ini bertahan kerana kesabaran Chan.

Bagaimana Chan sabar menghadai mood nya yang sering bertukar. Chan menahan diri untuk tidak memarahi Seungmin. Chan menegur Seungmin apa yang salah dengan perilakunya. Semuanya tentang Chan.

Jika Seungmin adalah penulis novel, maka Chan akan menjadi watak utama dalam penulisanya dan cerita mereka menjadi jalan cerita mereka. Seungmin sungguh kagum dengan Chan.

"Seungmin?" Seungmin terkejut dengan panggilan Chan. Dia menoleh ke belakang lalu tersenyum. Lelaki inikah yang dia benci dulu?

"Hyung dah nak gerak?"

"Uhm. Nanti lunch hyung balik makan."

"Ahh okay. Nanti apa-apa call tau. Bye." Pelukkan Seungmin dan ciuman Chan mencerahkan lagi pagi. Chan sudah bergerak untuk ke Uni dan mengajar sementara Seungmin masih menunggu panggilan kerja.

Seungmin memulakan paginya dengan mengemas dan memasak untuk cacing di perut. Chan tidak sarapan, jadi dia tidak memasak. Selepas selesai semuanya dia merehatkan diri.

"Jumpah Chan hyunglah." Seungmin berjalan ke dapur. Untuk masuk lunch nanti. Dia masak dengan penuh kasih dan sayang. Setelah siap, makanan itu semua di masukkan ke dalam bekas.

Dia sendiri berjalan untuk pergi membersihkan dirinya. Sebelum lunch nanti dia ingin ke rumah Jisung untuk menayakan khabar seperti biasa.

Seungmin excited untuk ke rumah Jisung.

🌵HIS MINE!🌵

"Okay guys! I hope you all can understand what I teach. Don't take this easy. I really hope to see you guys next sem. Okay?!"

"Yes Mr. Bang!"

"Okay, class done." Kata Chan. Dia mengemas baranganya. Melihat jam di tangan dan tersenyum. Tidak sabar dia untuk berjumpa dengan Seungmin. Namun ada pelajar yang menghalang.

"Mr. can I ask something."

"Sure. What?" Dua pelajar wanita itu menyoalkan sesuatu pada Chan. Chan melayanya dengan hati yang terbuka. Itu student dia, jadi dia perlu bimbing. Namun tidak di mata Seungmin di luar sana.

Dia sedar dua pelajar wanita itu sedang mengoda suaminya. Hey! Mana ada student yang bertanya pada lecturer nya dengan lengok suara dan badan begitu selain cuba untuk menggoda? Itu menjijikkan di mata Seungmin.

Seungmin masuk ke dalam kelas dengan senyuman dia. Dia lantas memeluk lengan Chan lalu tersenyum.

"Sejak bila Min datang?"

"Baru je."

"Kenapa tak tunggu dekat bilik hyung?"

"Bosan. Hyung buat apa?" Tanya Seungmin. Dia melihat dua pelajar wanita itu nampak tidak selesa dengan kehadiranya. Lihat saja salah seorang dari mereka sedang membetulkan kemeja yang terbuka itu.

"Mengajar."

"Ahh sekarang dah lunch."

"Kejap okay."

"Comel adik Mr. Bang." Seungmin memandang ke arah pelajar wanita yang paling ketara untuk menggoda. Dia menghempas tanganya lalu menolak bahu pelajar itu. Kim Seungmin Jeno dan Hyunjin kembali.

"Hey girl, bukan adik tapi suaminya."

"Hah? Ha ha ha. Lawaklah adik Mr. Bang ni."

"Dia isteri saya. Saya harap awak maklum, kalau ada soalan yang tak dapat difahamkan lagi, boleh jumpa saya di bilik." Kata Chan lalu berjalan untuk pergi bersama dengan Seungmin.

His MINE! ||Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang