„Tři, dva, jedna a jsme hotovi. Otevři oči.„
Severus se řídil Ginninými pokyny a trochu se mu zatočila hlava, když cítil, jak z jeho těla odcházejí poslední pramínky její magie.
„Jsi v pořádku?" Zeptala se, roztáhla závěsy v obývacím pokoji a pustila světlo do místnosti.
„Fajn, jen jsem trochu omámený," odpověděl a zavrtěl hlavou, aby se vzpamatoval.
„To je normální, to přejde," ujistila ho, když se posadila na okraj konferenčního stolku a zblízka si ho prohlížela.
„Měla jsi štěstí?" Zeptal se s nadějí v hlase.
Zavrtěla hlavou. „Ani jsem s tím nepočítala. Jen hledám nejlepší metodu, jak se pokusit odstranit kouzlo, které drží tvoje vzpomínky. Je to složité a nedá se to rychle vyřešit. Vím, že jsi mě o nic takového nežádal.„
Severus, patřičně pokáraný, odpověděl: „Ne, samozřejmě, že ne. Ale co dál?„
Ginny se proti své vůli usmála a řekla: „Udělám ještě nějaký průzkum. Mám výjimečné kontakty na vzácnou a temnou magii a jeden nebo dva z nich mi dluží laskavost. Mezitím chci, abys začal koukat na Harryho vzpomínky a tenhle svůj obličej si nech!„
Severus si neuvědomil, že by se nějak tvářil, ale jeho maskovací schopnosti musely v posledních letech polevit. Představa, že by se mohl ponořit do Potterových vzpomínek, ho naplnila hrůzou a rozmrzelo ho, že ho nutí vidět věci skrze Potterovu pokřivenou perspektivu.
„Je důležité, aby ses vyrovnal s minulostí. Pohled na Harryho vzpomínky pomůže otevřít a znovu vytvořit nervové dráhy, které jsou klíčem k tvému uzdravení.„
„Ale tohle je magický problém," zaprotestoval a Ginny našpulila rty. Opravdu se až příliš podobala Molly.
"Víš stejně dobře jako já, že kouzelnická a mudlovská řešení jdou častěji ruku v ruce. Nebuď tvrdohlavý."
„To jsi na mě obvykle takhle nezdvořilá?„
"Tohle je moje zdvořilost. Víš, jak se vaří lektvar facta trahant?"
"Samozřejmě. Vydělal jsem na tom v sedmém ročníku jmění, když jsem ho vařil pro lidi před zkouškami. Je to lektvar na intenzivní vstřebávání informací."
Ginny přikývla, otevřela svůj zápisník a přivolala si mudlovské pero. "Chci, abys uvařil várku s extra šalvějí."
„Nikdy jsem nepoužil –"
"S extra šalvějí," zopakovala Ginny důrazně, "která pomáhá uchovávat nové vzpomínky. Nehádej se se mnou. Uvař ho a před každou vzpomínkou si dej dvacet ml."
„Ano, madam," řekl Severus a obrátil oči v sloup.
„To se mi líbí, jen tak dál," řekla Ginny a naškrábala několik poznámek, které si Severus pamatoval jako hrozné. "Lektvar by se měl vařit den, takže očekávám, že zítra začneš prohlížet Harryho vzpomínky."
„Je hezké vědět, že se mám na co těšit.„
„Severusi, nenuť mě tě praštit, to je proti mému kodexu chování," řekla Ginny nevzrušeně a zaklapla zápisník. Pohlédla na hodinky a řekla: „Za hodinu mám proslov na Evropské konferenci magické neurologie a ráda bych si to nejdřív prohlédla."
„Páni, to je ale život, který vedeme," řekl Severus jízlivě.
„Vážně, posouvá se stále blíž k facce. Zítra by tu měl být Remus, doufám, že k němu budeš zdvořilejší.„
ČTEŠ
Bledý odraz vzpomínek
FanfictionPo incidentu, který Severusovi vymaže 17 let vzpomínek, se je musí s Harryho pomocí pokusit obnovit. Prostřednictvím prohlížení série vzpomínek svého zdánlivého manžela se dozvídá, jak se z nich stal pár, a snaží se přizpůsobit životu, který nyní ži...