16.kapitola

781 44 8
                                    

"Tohle je naprosto nekonečné."

"Severusi, sklapni," protáhl Draco vedle něj. "Vypij šampaňské zdarma a usmívej se do kamer."

"Válka už skončila před lety. Proč kvůli ní musíme pořádat zatracenou oslavu výročí?"

"To mám celý večer snášet tvoje brblání? Trucuješ jenom proto, že ti odvedli Harryho."

Draco samozřejmě uhodil hřebíček na hlavičku. Jakmile dorazili na recepci ministerstva, Harryho obklopila masa lidí, kteří všichni chtěli jeho pozornost. Snažili se lapit i jeho, ale ostrý pohled to rychle ukončil, zatímco on se stáhl do stínu a čekal, až se k němu Harry vrátí.

Bylo pro něho šokující být mezi tolika lidmi; s Harrym byli velmi uzavřený pár a většinu času trávili jen spolu, odříznutí od zbytku světa. Netoužil po ničem jiném než utéct se svým milencem domů a strávit noc ztracen ve vášni.

"Kde je Ron?" zeptal se a Draco se usmál.

"Kde myslíš? Je v bufetu a cpe se. Člověk by řekl, že mu nedávám najíst."

Ron a Draco byli jedni z mála lidí, které Harry a Severus vídali pravidelně, a byli vítanými návštěvníky londýnského bytu, který sdíleli. Přestěhovali se do vlastního skromného bytu v Prasinkách, zatímco Ron pokračoval ve studiu architektury.

Harry právě dokončil svá vlastní studia na Londýnské škole umění a v září měl nastoupit do učení k jednomu kouzelnickému portrétistovi. Severus na něj byl nesmírně pyšný a bylo pro něj radostí sledovat, jak se mu daří, když zkoumá a zdokonaluje svůj talent.

"Ach, vidím, že se Ginny konečně rozhodla ukázat. Vypadá zatraceně nádherně."

Severus sledoval Dracův pohled a uviděl Ginny, jak stojí v nádherném tmavomodrém hábitu. Byla to nesmírně nápadná žena a většina hlav v místnosti se otočila jejím směrem. Zdálo se však, že má oči jen pro jednoho člověka, a Severus si byl jistý, že si z něj oči dělají legraci.

"To je Lupin?" zeptal se nedůvěřivě.

"Hm," řekl Draco a šibalsky se usmál. "Nejsou spolu sexy?"

"Sexy?" Zopakoval Severus, jestli Draco nepotřebuje zkontrolovat hlavu.

"Jo. Ona je úžasná a on má tu vlkodlačí věc. Vypadají spolu zatraceně dobře."

"Když to říkáš."

Věř, že Ginny skončí s dvakrát starším mužem, který je navíc vlkodlak. Ve vší počestnosti, někdo v jejím věku by se s ní nemohl měřit; snědla by toho chudáka celého.

Napil se svého levného šampaňského a prohlížel si zbytek davu, až konečně našel Harryho. Usmál se, i když to na veřejnosti dělal jen zřídka, a nechal oči bloudit po jeho nádherné postavě. Měl na sobě šedý hábit, který by na někom jiném možná vypadal fádně, ale na něm vypadal elegantně a nadčasově klasicky.

Mluvil s Ronem, který se k němu připojil se směšně plným talířem jídla. Jeho tvář zářila smíchem, krásný úsměv mu rozjasňoval obličej a oči mu při řeči tančily. Někdy bylo těžké uvěřit, že si tento dechberoucí muž vybral za partnera právě jeho, ale Severus byl do něj příliš zamilovaný, než aby o tom pochyboval.

"Bože, ty jsi vážně až po uši zabouchlej," zasmál se Draco. "Nedovol, aby tě tisk viděl s tímhle sentimentálním výrazem, jinak bude tvoje pověst v troskách."

Bledý odraz vzpomínekKde žijí příběhy. Začni objevovat