"Tvůj syn trvá na tom, že chce vestu," řekl Severus Harrymu, když vstoupil do jejich ložnice a zjistil, že se Harry přehrabuje ve skříni.
"Nemá vestu."
"Dostal jsem pokyn, abych mu jednu přetvořil. Bere tuhle záležitost s obřadem velmi vážně. Myslím, že má v sobě něco romantického."
Harry se usmál, když vytahoval svůj krásně ušitý šedý hábit a řekl: "Nepochybně zděděné po tobě."
"Umím být romantický, když si to příležitost žádá," řekl Severus, vzal si od Harryho hábit a položil ho na postel, než ho vtáhl do náruče.
"Přiznávání takových věcí tvé pověsti neprospívá," řekl Harry s úsměvem a přitáhl se k němu.
"Moje pověst byla zničena, když jsem se rozhodl, že budu s tebou"
"Vždycky si to můžeš rozmyslet, odkopnout mě a vydat se na vlastní cestu."
Severus povytáhl obočí a nechal své ruce, aby putovaly po Harryho těle, přes jemnou hru svalů, až lehce obemkly mužův útlý zadek. "Věřím, že výhody převažují nad nevýhodami," řekl přiškrceně.
Harry se zasmál a řekl: "Vskutku romantické."
Severus sklonil hlavu a políbil Harryho, který si přitáhl jeho tělo k Severusovu. Líbání s Harrym nebylo nic jiného než dokonalost a Severus se v tom blaženém zážitku rád ztrácel tak často, jak jen to bylo možné. Jeho manžel byl nádherný muž a každá část Severuse toužila se ho dotýkat.
"Věřím, že naše manželství ještě nějakou dobu vydrží," řekl Severus s úsměvem a přesunul se, aby potrápil kůži za Harryho uchem.
Ten samozřejmě věděl, co se za jeho slovy skrývá. Po několika bouřlivých měsících, které Harry strávil přemýšlením, zda na jejich konci ještě bude manželství, se chystali potvrdit svůj vzájemný slib. Oba se smířili s tím, že Severusovi se možná nikdy nevrátí všechny vzpomínky, ale jejich manželství přežije, a to bylo důležité.
"Tati! Už jsi mi udělal tu vestu?" Vykřikl Gabe na chodbě a Severus s Harrym se s úsměvem odtáhli.
"Tvůj syn je strašně náročný," řekl mu Severus s úsměvem.
"Krvácí mi za tebe srdce."
"Tati! Táto! Mohli byste toho vy dva nechat? Chci svou vestu!" Gabe se objevil ve dveřích s rukama v bok. "Všichni tu budou za hodinu, na tohle není čas."
Severus se zasmál a pocítil k synovi příval náklonnosti. Jako by jeho místo mohlo být někde jinde než tady s ním a Harrym. "Máme výročí," řekl Gabeovi, "máme dovoleno být sentimentální."
"Jste pořád sentimentální," opravil ho Gabe a protočil oči. "Pomůže mi někdo s tou vestou?"
"Pojď, já to vyřeším," řekl Harry a odtáhl se od Severuse. "A ty," obrátil se na svého manžela, "se musíš rozhodnout, který hábit si vezmeš."
Dal Severusovi polibek na špičku nosu a vyprovodil Gabea z místnosti, zatímco jejich syn dával velmi konkrétní pokyny, jak má vypadat jeho vesta. Severus se usmál, zavrtěl hlavou a posadil se na kraj postele. Dokázal si představit Gabea jako dospělého a nemohl se dočkat, až se setká s mužem, kterým se jeho syn stane.
Chtěl se řídit Harryho pokyny a vybrat si hábit, který si vezme na obřad, když ho zasáhla vlna nevolnosti. Hlava mu začala třeštit a on věděl, co přijde, i když to bolest nijak nezmírnilo. Zklidnil dech, zavřel oči a smířil se s tím, co se děje. Chtěl zpět své vzpomínky, chtěl vědět všechno o svém životě s mužem, kterého miloval.
ČTEŠ
Bledý odraz vzpomínek
Fiksi PenggemarPo incidentu, který Severusovi vymaže 17 let vzpomínek, se je musí s Harryho pomocí pokusit obnovit. Prostřednictvím prohlížení série vzpomínek svého zdánlivého manžela se dozvídá, jak se z nich stal pár, a snaží se přizpůsobit životu, který nyní ži...