Sinopsis:
Dalam usaha mendapatkan semula bahan-bahan yang dirampas oleh Qually, Boboiboy dan rakan-rakan terkandas di kawasan pergunungan yang tandus dan tak berpenghuni.
Namun ada sesuatu yang sedang menanti mereka di Snowasis yang penuh misteri. Dapatkah Boboiboy merungkai misteri Snowasis tersebut dan dapatkan kembali bahan-bahan yang hilang?
----------
Ruang Udara Planet Rimbara
Saat ini, Boboiboy dan kawan-kawannya sedang mengejar Qually setelah ia mencuri Kelapa Langit dari mereka.
"Memang hebat rupanya kapal angkasa Qually tu...," ujar Gopal.
"Kau masih nak sokong pembelot tu ke?!" tanya Ying.
"Kamu dikhianati oleh dia akibat kamu terlalu percaya padanya...," ujar Mako dengan wajah datar.
"Mana ada! Dia... Berani betul dia belot...," ujar Gopal dengan nada kecewa.
"Gopal...," ujar Ying dengan tatapan iba.
"Sebelum ajak aku naik kapal angkasa dia! Grrr!" seru Gopal dengan geram.
DUSH DUSH DUSH
"Aduh!! Aduh!! Apasal kau pukul aku, Ying?!!" tanya Gopal dengan merengek.
"Pulangkan balik simpati aku!!" seru Ying dengan marah.
"Sudahlah la tu...," ujar Mako dengan tatapan datar.
"Kalau kita tak dapat balik Kelapa Langit tu... Gagal la misi kita nanti!" ujar Boboiboy.
"Hmmm... Menarik," ujar Yaya.
"Ada apa?" tanya Ayaka sambil menghampiri Yaya.
"Kalau ikutkan koordinat yang Tuan Guru Gaharum bagi, Apiru Biru ada dekat dalam kawasan ni jugak," ujar Yaya.
"APA?!" seru Boboiboy, Mako dan Gopal bersamaan dengan terkejut.
"Ishh!! Nampaknya, pembelot tu nak rampas Apiru Biru sebelum kita!" seru Fang dengan geram.
Fang mengemudikan kapal angkasanya dengan kecepatan tinggi melalui celah untuk mengejar kapal angkasa milik Qually.
BAM
"DEY FANG, BAWA LA ELOK-ELOK SIKIT!" Gopal berteriak dengan nada jengkel karena kepalanya benjut akibat terbentur oleh atap kapal angkasa.
"JANGAN BISING! AKU TENGAH CUBA LA NI!" Fang berteriak balik kepada Gopal dengan nada marah.
"Aku ada idea! Fang, cuba rapatkan jarak dengan kapal dia! Yaya, apungkan aku kat luar kapal angkasa!" seru Ying.
Dengan cepat Fang mengemudikan kapal angkasanya secepat mungkin untuk mendekati kapal angkasa milik Qually.
"Sikit lagi, Fang!" seru Ying.
Yaya menggunakan kuasa gravitinya untuk menerbangkan Ying dan mendekati kapal angkasa Qually.
"Kuasa Slow-Mo!" Ying menggunakan kuasanya untuk memperlambat gerakan kapal angkasa Qually.
"Sekarang!!" Fang langsung menembakkan kapal angkasa Qually.
DHOOOM
"Yes! Berjaya!" seru Fang.
DHOOOM
Kapal angkasa Fang juga ikut meledak pada salah satu mesinnya.
"A-apa dah jadi?!!" ujar Ying dengan terkejut.
"Cepat masuk ke dalam, Ying!" seru Yaya.
"Ayaka, Boboiboy, periksa bilik enjin cepat!" seru Fang dengan panik.
KAMU SEDANG MEMBACA
Boboiboy Galaxy S2 X 12 Warrior Stars ( ID and ENG ver )
Приключения-. Cerita berlanjut setelah Boboiboy Movie 2 X 12 Warrior Stars ( versi Bahasa Indonesia ) Sinopsis: Pengembaraan baru dimulai! Boboiboy dan kawan-kawan, bersama dengan anggota 12 Warrior Stars kini bertanggung jawab dalam menjaga keamanan galaksi...