Isu 27 ( ID ): Di Bawah Langit yang Sama

112 2 0
                                    

⚠⚠⚠ WARNING!!!

-. Kata-kata sedikit kasar

-. Sad moment dan flashback 

-. Siapkan tissue

Happy reading ✨✨


Sinopsis:

Babak terakhir dalam menentukan nasib galaksi kini bermula! Setelah Kuasa Elemental Voltra mula menguasai dirinya, hati Kira'na kini dikaburi dengan amarah dan dendam terhadap Boboiboy dan Mako. Baginya, keselamatan Planet Gur'latan dan keamanan galaksi mesti dicapai walau dengan apa cara sekalipun, dan Boboiboy juga Mako merupakan satu-satunya penghalang kepada matlamat tersebut.

Boboiboy Rimba, Mako, para adiwira TAPOPS dan juga anggota Warrior Stars lainnya perlu berganding bahu untuk meredakan amukan Kira'na, sebelum Planet Gur'latan terjerat dalam pertarungan di antara tiga kuasa paling hebat.

----------

"Ayahanda panggil Kira?"

Kira'na datang menghampiri Kul'dar yang berada di balkon istana diraja.

"Kira'na, Ayahanda dapat berita yang Retak'ka dah kembali dan sedang menuju ke planet kita. Laskar Guruhan kita dah diarahkan ke barisan hadapan,"

"Re... Retak'ka?! Tak mungkin... Jadi Ayahanda pun nak sertai mereka?" Kira'na bertanya dengan terkejut sekaligus khawatir setelah mendengar perkataan dari Kul'dar.

Akan tetapi, Kul'dar tidak menjawab pertanyaan darinya.

"Mustahil Ayahanda dapat kalahkan Retak'ka! Sedangkan Nenda Ratna pun tewas kepadanya, apatah lagi Laskar Guruhan kita!" Kira'na berseru dengan nada khawatir.

"Jangan risau. Ayahanda cuma nak lengahkan Retak'ka, sementara menunggu bantuan dari TAPOPS," ujar Kul'dar.

"Kalau macam tu, Kira nak ikut Ayahanda sekali!" Kira'na membalikkan badannya untuk bersiap.

"Tak perlu, Kira. Kamu mesti kekal di Kota Terawangan dan lindungi rakyat kita di sini," 

Kul'dar langsung menghalangi Kira'na dengan memegang pundaknya.

"Tapi—"

"Ayahanda tahu, semangat Satriantar sentiasa mengalir dalam tubuh kamu. Kalau Ayahanda adalah pedang planet ini, maka kamu adalah perisainya," ujar Kul'dar sambil memegang kedua pundak Kira'na.

"Ayahanda..."

"Jadi ingatlah pesan ini, Kira'na. Lindungilah Gur'latan dan seluruh rakyatnya, walau dengan apa cara sekalipun," 

"Kira faham. Demi Ayahanda..."


"Gur'latan akan dilindungi daripada sebarang bahaya!"

Kuasa Voltra mulai menyelimuti seluruh tubuh Kira'na, membuat Boboiboy, Fang, Mako, Sachiko dan Sakura tercengang dan terkejut melihat Kira'na.

"Oi oi oi, kita perlu hentikan dia, sebelum dia hancurkan tempat ini!" Sachiko berseru sambil memegang pedangnya.

"Sekarang korang akan tengok sendiri kehebatan kuasa yang sebenar! Tentera elit, mara dan bantu Maharani kita!" Sa'riya berseru dengan tertawa penuh kemenangan.

Dua tentara elit berlari menuju ke arah mereka berlima. Kira'na langsung menebas dua tentera elit itu menggunakan pedangnya yang membuat Mako, Sachiko dan Sakura terkejut.

"Tu... Tuanku?!" Sa'riya bertanya dengan terkejut.

"JANGAN MASUK CAMPUR! AKU TAK PERLUKAN BANTUAN SESIAPA!" Kira'na berseru dengan nada penuh amarah dengan menoleh ke arah Sa'riya.

Boboiboy Galaxy S2 X 12 Warrior Stars ( ID and ENG ver )Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang