Isu 21 ( ID ): Cahaya di Sebalik Awan

67 1 0
                                    

⚠⚠⚠ WARNING!!!

-. Isu ini akan sedikit lebih panjang dari isu sebelumnya, karena terdapat beberapa cerita tambahan dari sisi Sachiko, Sakura dan Asuka.

-. Alur cerita tambahan murni dari ide author ( intinya ini dikembangkan sendiri oleh author biar feelingnya lebih kerasa saat kalian baca isu ini )

-. Isu ini akan mengandung banyak bawang, jadi diharapkan pembaca menyediakan tisu untuk menyeka air mata ya~

-. Di isu ini akan diceritakan sedikit kehidupan Sachiko dan Sakura pada masa kecil mereka.

-. Dan di isu ini akan melibatkan beberapa karakter dari film kartun yang mungkin kalian akan familiar dengan nama-nama mereka.

Selamat membaca~



Sinopsis: 

Kemunculan Boboiboy Sopan meredakan keadaan yang semakin meruncing. Yanaari dan Gardu mula bersetuju untuk berunding, demi menamatkan persengketaan yang sudah berlanjut terlalu lama. 

Akan tetapi, dalang yang berselindung di sebalik tabir kini menunjukkan dirinya. Mampukah Boboiboy Sopan dan rakan-rakan, bersama dengan para Elemental Guardians, menghadapi cabaran paling sukar di atas nama keamanan sejagat? Atau adakah sinaran suria bakal dilitupi awan hitam buat selama-lamanya?

----------

"APAKAH?!"

Yanaari dan Mas Gardu terkejut dengan kemunculan Boboiboy Sopan yang berhasil menghentikan pertarungan mereka.

"Salam perkenalan, tuan-tuan semua. Sudikah tuan-puan yang mulia ini letakkan senjata sebentar?"

"Wahh, ni Kuasa Fusion Boboiboy yang baru!" Ying berseru dengan kagum.

"Ni mesti lagi hebat dari Kuasa Gentar! Cayalah, Boboiboy Sopan!" Gopal berseru dengan excited dengan menggunakan teropong.

"Seriusan...," ujar Sachiko dengan wajah datar sambil menatap Gopal.

"Bukan setakat hebat, tapi bersopan santun pulak tu!" Qually berseru dengan excited dan mata yang berbinar-binar.

"Ketepi, Boboiboy! Kalau kau cuba halang aku, kau pun akan sama nahas nanti!" Mas Gardu berseru dengan kesal.

"Ampunkan hamba, Tuan Gardu. Tapi rasanya tak molek kita bergaduh hanya kerana perkara yang remeh," ujar Sopan.

"Remeh kau kata?! Ini adalah berkaitan dengan maruah Puak Bara!" Yanaari berteriak dengan marah.

Sopan mulai mengambil ancang-ancang dengan memegang kerisnya yang sudah berubah menjadi sebuah kipas kecil.

"Wau!"

"GASP! Boboiboy Sopan nak gunakan kuasa baru dia!"

Qually dan Gopal menjadi excited dengan kuasa milik Boboiboy Sopan. Sopan mulai menggunakan Hembusan Angin Sopan untuk menenangkan kedua pemimpin puak tersebut, kuasa darinya juga menenangkan Sachiko dan Sakura yang emosinya sempet memuncak karena amarah dari Yanaari tadi.

"Ahhhhh~ Hembusan angin yang tenang ni, mengingatkan aku tentang kedamaian di Talistiwa...,"

"Oh, kehangatannya membuat hatiku tenang~"

"Sejuknya...," Sachiko dan Sakura berkomentar dengan wajah damai karena efek dari kuasa milik Sopan.

Sementara Fang dan Asuka... Mereka berdua menikmati angin sejuk itu dengan wajah sukacita~

Boboiboy Galaxy S2 X 12 Warrior Stars ( ID and ENG ver )Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang