Isu 7 ( ID ): Belantara Penuh Bahaya!

32 2 0
                                    

Sinopsis: 

Pengembaraan baharu! Setelah menerima benih Oakuat dari Tuan Guru Gaharum, Boboiboy kini bersemangat untuk mempelajari Kuasa Elemental Tahap Ketiga.

Akan tetapi rancangan Boboiboy berjaya dihidu musuh yang licik dan penuh muslihat. Pertarungan dua seteru ini membawa mereka ke sebuah planet yang buas dan liar; Planet Kadruax!

----------

KRRIINNGG!!!

"Yeahuuu! Akhirnya dah sampai hujung minggu! Apa plan korang petang ni?" Gopal bertanya dengan raut wajah gembira.

"Aku pergi rumah Yaya hari ni. Nak buat kerja rumah sama-sama!" ujar Ying.

"Yay seronoknya buat kerja rumah! Masa untuk..."

"Study night~!" ujar Yaya dan Ying bersamaan dengan wajah excited.

"Bosan betul... Kau, Boboiboy? Buat apa petang ni?" Gopal bertanya dengan wajah kesal.

"Aku nak pergi ke Markas TAPOPS-U. Nak kaji lebih tentang benih Oakuat ni," ujar Boboiboy sambil mengeluarkan toples kecil yang berisi biji Oakuat.

"Hhmm... Macam mana benih kecik macam ni boleh keluarkan Elemen Balak kau?" tanya Fang dengan penasaran.

"Tu yang kita kena tahu. Jom, Gopal?" ujar Boboiboy.

"Haih satu lagi rancangan bosan. Dah la. Baik aku balik rumah main game," ujar Gopal yang mulai pergi meninggalkan Boboiboy dan Fang.

"Jom la Gopal! Qually kana da kat TAPOPS-U? Mintak la dia masakkan sesuatu untuk kau~" ujar Boboiboy sambil membujuk Gopal.

"Erk! Ahem! Hhmmm setelah aku fikir masak-masak... Aku rasa tanggung jawab kepada kawan lagi penting dari main game," ujar Gopal yang tiba-tiba berubah pikiran.

"Ye la tu..." ujar Yaya dan Ying dengan wajah datar.

"Jom Fang! Kita kena tolong Boboiboy kaji benih coklat ni!" seru Gopal dengan excited sambil merangkul Fang.

"Nama dia benih Oakuat la!" ujar Fang dengan sweatdrop.

"Sama la tu. Yang penting aku dapat makan, jom jom!" ujar Gopal.

"Ok lah, bye Yaya, Ying!" ujar Boboiboy sambil melambaikan tangan ke Yaya dan Ying.

"Bye!"


Sementara itu, di Kokotiam Tok Aba...

WHIIIIRRRR!!!

"Malam hari kita gali lobaaanngg~"

Nampaknya, Adu Du dan Probe menggali di bawah tanah untuk masuk ke dalam Markas TAPOPS-U.

WHIIIIRRRR!!!

"Gali gali gali gali gali lobang~~~"

KTANG!

"Eh? Ktang?" ujar Probe dengan kebingungan.

KTANG!

KTANG!

"Hah, Incik Boss! Kita dah sampai!" seru Probe.

"Apa? Dah sampai? Mana?!" ujar Adu Du dengan terkejut.

Mereka berdua berhasil menemukan logo TAPOPS yang terkubur di bawah tanah.

"Muahaha bagus Probe. Setelah 3 hari gali, akhirnya kita dah sampai markas bawah tanah TAPOPS," ujar Adu Du dengan bangga.

"Huhuhu tak sia-sia aku makan tanah 3 hari. Bleh bleh ble—"

Boboiboy Galaxy S2 X 12 Warrior Stars ( ID and ENG ver )Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang