Sinopsis:
Boboiboy dan rakan-rakan kembali pada Tuan Guru Gaharum dengan tangan kosong. Namun begitu, Boboiboy diberi satu lagi peluang untuk membuktikkan kesungguhannya.
Perjalanan mereka di Rimbara hampir sampai ke penghujung, akan tetapi hanya seorang sahaja yang akan dinobatkan sebagai juara. Siapakah yang bakal mewarisi ilmu terun-temurun Tuan Guru Gaharum? Boboiboy atau Qually?
------
Belantara Rimbara
Boboiboy dan kawan-kawannya sedang dalam perjalanan kembali ke rumah Gaharum dengan membawa bahan-bahan yang mereka miliki saat ini.
"Haih. Tipis la nampaknya peluang kau, Boboiboy. Tak sangka Qually boleh buat macam tu pada kita," ujar Gopal.
"Aku kan sudah bilang dari awal, kita baru saja bertemu dengannya, kau seharusnya tidak terlalu percaya padanya seperti itu...," ujar Mako dengan menghela nafas.
"Betul apa kata Mako, percaya sangat dengan dia," ujar Fang.
"Macam mana aku nak dapatkan Kuasa Balak tu?" tanya Boboiboy dengan pasrah.
"Nampaknya harapan kita pada dua bahan yang kita ada ni je," ujar Yaya dengan khawatir.
"Kenapa masam je muka korang semua?"
Tiba-tiba saja mereka berenam dikejutkan oleh sebuah suara dengan nada mengejek. Dan mereka semua mencari sumber suara itu di atas pohon.
"Qually?!" ujar Boboiboy dengan terkejut.
"Huh, kau lagi..." ujar Ayaka dengan wajah kesal.
"Dey, ex-BFF! Berani tunjuk muka kau kat sini!" seru Gopal dengan marah.
"Korang yang tak patut tunjuk muka kat sini. Bahan-bahan korang bukan cukup pun nak bagi Tuan Guru Gaharum," ujar Qually.
"Tak cukup sebab kau dah curi!" seru Fang.
"Pulangkan balik bahan-bahan kitorang!" seru Ying dengan nada marah.
"Kalau nak— Cuba la kejar!" Qually mulai melompat turun dari atas pohon dan berlari meninggalkan mereka berenam.
"Eiiish! Boboiboy Halilintar!" karena diejek oleh Qually, akhirnya emosi Boboiboy terpancing dan berubah menjadi Halilintar untuk mengejar Qually.
"Hei, tunggu!!" seru Mako yang mulai mengejar Boboiboy.
"Haih, emosinya terpancing..." ujar Ayaka sambil menepuk jidatnya, kemudian berlari menyusul Mako dan Boboiboy.
"Dey, tunggu!!" ujar Gopal, yang diikuti dengan Yaya, Ying dan Fang untuk mengejar Boboiboy, Mako dan Ayaka.
Gaharum, Asuka dan Hang Kasa sedang menunggu Boboiboy dan yang lainnya untuk kembali.
"Berhenti!"
"Hmm?" Hang Kasa dan Asuka langsung menoleh ke sumber suara yang berteriak.
"Berhenti, Qually!!" seru Halilintar dengan marah.
"Jangan harap!" sahut Qually.
"Oh? Mereka dah kembali rupanya," ujar Asuka.
"Haa, sampai dah budak Boboiboy tu," ujar Hang Kasa.
"Buah anggur buah kiwi, apa benda yang bising-bising ni?!" tanya Gaharum.
"TUAN GURU!" Halilintar dan Qually sama-sama menyodorkan tas mereka yang berisi bahan-bahan yang diminta oleh Gaharum.
"Ni bahan-bahan yang Tuan Guru suruh cari tu!" seru Qually.
"Ishhh, ini bahan kami Tuan Guru!" seru Halilintar.
KAMU SEDANG MEMBACA
Boboiboy Galaxy S2 X 12 Warrior Stars ( ID and ENG ver )
Pertualangan-. Cerita berlanjut setelah Boboiboy Movie 2 X 12 Warrior Stars ( versi Bahasa Indonesia ) Sinopsis: Pengembaraan baru dimulai! Boboiboy dan kawan-kawan, bersama dengan anggota 12 Warrior Stars kini bertanggung jawab dalam menjaga keamanan galaksi...