Isu 4 ( ID ): Pendakian hingga ke Langit!

40 3 0
                                    

Sinopsis: 

Selepas berjaya mendapatkan Garam Kristal dan Cili Suci, Boboiboy dan rakan-rakan bergegas ke lokasi bahan yang seterusnya.

Namun ada satu kejutan yang sedang menanti ketibaan Boboiboy di puncak pokok Kelapa Langit yang tinggi melangit.

----------

Di Markas Kotak. 3 hari sebelum Boboiboy sampai ke Rimbara.

KZZZTTT!!

"Selesai! Inilah dia. Alat ni akan mereplikasi setiap teleportal yang Ochobot buka dari cip yang aku pasang tempoh hari!" seru Adu Du sambil memakai jam buatan dirinya.

"Uuuuu. Tak sabarnya nak jadi orang jahat balik macam dulu-dulu!" seru Probe.

BEEP!!

"Huh?!"

"Aik?!"

"Incik Bos, satu signal teleportal telah dikesan! Koordinat teleportal menunjukkan ia menuju ke Planet Rimbara," ujar Computer.

"Planet Rimbara?! Mesti ada Power Sphera kat sana! Baiklah. Replikasi teleportal!" Adu Du lalu membuka teleportal dari jamnya dan seketika teleportal terbuka di depannya.

VHUMM

FWWOOOSHHH

Adu Du dan Probe mulai memasuki teleportal itu.

"Ayuh, Probe. Misi baru kita sedang menanti di—"

"Hmmpppp!!!!"

"Eh! Apasal kita teleport kat angkasa pulak?" tanya Probe dengan panik.

KTANG

AAAAHHHHH

"Apa benda tadi tu?" tanya Fang dengan raut wajah bingung.


Masa kini...

"Garam Kristal dan Cili Suci kita dah dapat, tinggal dua bahan je lagi," ujar Boboiboy.

"Kita sedang menuju ke lokasi Kelapa Langit, dan yang tinggal cuma Apiru Biru," ujar Yaya.

"Hmmm, susah juga untuk menemukan informasi tentang Apiru Biru...," ujar Ayaka yang diberi tugas untuk mencari informasi tentang bahan itu.

"Kalau setakat api, Boboiboy pun ada. Tak payah susah-susah cari," ujar Gopal.

"Hmmm...,"

"Apa-apaan kau?" tanya Mako dengan wajah datar.

"Aku tak rasa Tuan Guru Gaharum suruh kita cari api yang biasa-biasa," ujar Boboiboy.

"Huh?" Qually muncul dan tak sengaja mendengarkan percakapan mereka.

"Apa kata, kita berpecah lagi sekali. Biar aku, Ayaka dan Yaya cari Apiru Biru tu sambil korang—"

"Eh! Eh! Tak payah la risaukan yang tu dulu," ujar Qually yang datang memotong pembicaraan Ying.

"Eh? Kenapa pulak?" tanya Ying.

"Kita dapatkan Kelapa Langit dulu, lepas tu baru fokus kat Apiru Biru," ujar Qually.

"Oh—"

"Hmm...," Mako dan Ayaka berpikir setelah mendengar saran dari Qually.

"Betul jugak tu. Kita selesaikan satu per satu," Boboiboy langsung menyetujui ide dari Qually.

"Kita dah nak sampai!" seru Fang.

"Wow..." ujar Mako dan Ayaka dengan takjub.

"Tu ke pokok Kelapa Langit, Qually?" tanya Boboiboy.

Boboiboy Galaxy S2 X 12 Warrior Stars ( ID and ENG ver )Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang