Sinopsis:
Setelah bersemuka dengan gerombolan Tumbosaur di Planet Kadruax, Boboiboy dan rakan-rakan berusaha melepaskan diri demi menjejak Power Sphera PasuBot yang amat berharga.
Namun ada satu lagi kejutan sedang menanti mereka di belantara Kadruax, yang boleh membuatkan rancangan mereka menjadi kucar-kacir!
----------
Di MYS Kebenaran...
BEEP!
BEEP!
BEEP!
"Errhhh... Kita kena terbang dari sini, Ochobot! Hidupkan enjin sampai penuh!" seru Kapten Papa dengan panik sambil berusaha mengutak-atik mesin.
"Saya tengah cuba, Kapten!" seru Ochobot yang juga ikut mengutak-atik komputer.
"Hah? Kenapa enjin mati tiba-tiba ni?" Kapten Papa bertanya dengan panik.
"Enjin kapal ni dah tersumbat dengan akar menjalar!" seru Ochobot yang ikutan mulai panik.
"Ugh, akar menjalar ini terus muncul setelah aku memotongnya!" seru Nagisa dari luar kapal angkasa yang menggunakan sabit besar untuk memotong akar menjalar yang terus menjerat kapal angkasa.
KACK!
"Alamak diorang cuba nak masuk pulak!! Tutup tingkap semua oi!" seru Kapten Papa yang semakin panik melihat akar-akar menjalar mulai mengetuk-ngetuk jendela kapal angkasa.
"Urghh! Sikit lagi—" ujar Ochobot sambil mengetik sesuatu.
KACK!
"Okey! Berjaya! Nagisa, masuk kembali ke dalam kapal angkasa!" ujar Ochobot dari mikrofon kapal angkasa.
Setelah memotong akar menjalar yang terakhir, Nagisa dengan cepat masuk dan langsung menutup pintu kapal angkasa.
"Akhirnya...," ujar Nagisa dengan nada lega, kemudian duduk di kursi yang kosong.
KACK!
"Huh~! Nasib baiklah si sayur-sayur tu tak nampak kita! Aduhhh penat Kebenaran...," ujar Kapten Papa dengan lega.
"Huh? Penat? Kau bahkan tidak melakukan apa-apa, Kapten...," ujar Nagisa dengan wajah datar.
KACK!
"Aik, Kapten takut sayur?" Ochobot bertanya dengan penasaran.
KACK!
"Hahaha! Kebenaran tak pernah takut sayur!" ujar Kapten Papa dengan sedikit grogi.
"Takut sayur?" ujar Nagisa dengan sweatdrop.
"Eleh, cakap jelah takut!" ujar Ochobot dengan ekspresi datar.
"Hahaha adalah takut sayur sikit... Masa kecik-kecik dulu~" ujar Kapten Papa.
"Saya dah hantar mesej kepada Boboiboy. Kita tunggu je mereka balik dan selamatkan kita," ujar Ochobot sambil mengirim pesan kepada Boboiboy.
SSSKK
"Grrr..."
Sementara itu, Boboiboy, Gopal, Yaya, Ying, Mako dan Sachiko bersembunyi di batang kayu sambil menghindari dari tanaman monster yang masih mencari keberadaan mereka.
"Hah... Okay! Diorang dah beredar. Kita dah selamat," ujar Boboiboy dengan memelankan suaranya setelah mengintip dari lubang batang kayu.
"Hah... Ganas betul raksasa pokok ni semua," ujar Yaya.
KAMU SEDANG MEMBACA
Boboiboy Galaxy S2 X 12 Warrior Stars ( ID and ENG ver )
Adventure-. Cerita berlanjut setelah Boboiboy Movie 2 X 12 Warrior Stars ( versi Bahasa Indonesia ) Sinopsis: Pengembaraan baru dimulai! Boboiboy dan kawan-kawan, bersama dengan anggota 12 Warrior Stars kini bertanggung jawab dalam menjaga keamanan galaksi...