Isu 12 ( ID ): Terkandas!

46 5 0
                                    

Sinopsis: 

Boboiboy, Fang, Ayaka dan Ayumi terkandas di sebuah lembah terpencil setelah pod kecemasan mereka terhempas di sana. Hilang arah dan buntu, mereka harus mencari jalan untuk menghubungi Maripos dan memberitahu perkhabaran buruk mengenai Kuputeri yang sudah ditawan musuh.

Mereka tiba di sebuah perkampungan untuk meminta bantuan. Namun, walaupun ia nampak seperti ditinggalkan, ada mata-mata yang memerhati pergerakan mereka. Adakah Boboiboy, Fang, Ayaka dan Ayumi akan berjaya mencari jalan keluar dari lembah itu? Atau adakah mereka akan terperangkap di sana buat selamanya?

----------

Pangkalan Rahsia Kumpulan Penentang

"Selamat datang ke markas kami, tempat berkumpulnya rakyat Windara yang menentang pemerintahan Reramos,"

Maripos membawa Asuka, Gopal, Yaya dan Ying dari pod darurat kapal angkasa milik Kuputeri ke sebuah gua yang dijadikan sebagai tempat markas rahasia yang dihuni oleh kelompok yang menentang Reramos berada.

"Whoa~" Asuka terkagum-kagum melihat tempat itu tertata dengan rapi.

"Woooo~ Luas betul gua ni~" ujar Gopal dengan terkagum-kagum.

"Aku nak tunjukkan pada korang tempat ni, tapi kita dah takde masa," ujar Maripos.

"Kita cuma perlu tunggu Boboiboy dan yang lain sampai je," ujar Yaya.

"Cuba hubungi Boboiboy dan Nona Ayumi, dan tanya di mana lokasi mereka," ujar Maripos yang mulai sedikit khawatir.

"Dah cuba, tapi tak dapat," ujar Ying.

"Sama halnya dengan aku, tidak bisa menghubungi Ayaka ataupun Ayumi,"

Jam kuasa Ying dan Asuka menampilkan tulisan 'no connection'.

"Entah-entah, diorang dalam masalah tak?"

Perkataan dari Gopal membuat Maripos menjadi gelisah dan khawatir dengan keadaan Boboiboy, Ayumi dan yang lainnya.

"Jangan khawatir, Maripos,"

Asuka menepuk pelan pundak Maripos.

"Nona Asuka?"

"Aku yakin mereka akan baik-baik saja, kita hanya perlu fokus dengan misi kita di sini," ujar Asuka dengan memberikan sebuah senyuman untuk meyakinkan Maripos.

"Kau benar. Cuba hubungi lagi, Reramos dah tau yang Tuanku Kuputeri dah kembali! Kita perlu atur rancangan selanjutnya dengan segera," ujar Maripos.


Kawasan Pegunungan Windara

Pod kecemasan yang dinaiki oleh Boboiboy, Fang, Ayaka dan Ayumi jatuh di daerah pegunungan di Planet Windara.

"Yaya, korang semua kat mana?"

"Seriusan?! Aku ga bisa hubungi Asuka!!" seru Ayumi dengan nada kesal sambil mencoba mengutak-atik jam kuasanya untuk menghubungi Asuka.

"Bahkan jalur komunikasi rahasia kita tidak berfungsi di sini...," ujar Ayaka sambil melihat ke arah jam kuasanya dengan tulisan 'error'.

Sementara Fang masih terus mencoba menghubungi Yaya, Ying dan Gopal melalui jam kuasanya.

"Kalau kau dengar, hantar lokasi korang segera,"

KZZTT

"Ugh... Ying, Gopal! Korang kat mana?!"

"Sudah la tu, Fang, Ayumi. Isyarat kita terlalu lemah. Pod kita mungkin rosak masa serangan tadi, dan dah ganggu sistem navigasi. Kita kena cari jalan lain untuk hubungi Maripos dan maklumkan yang Tuanku dah ditangkap musuh," ujar Boboiboy dengan wajah murung.

Boboiboy Galaxy S2 X 12 Warrior Stars ( ID and ENG ver )Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang