04

530 53 43
                                    

Sedang Afrina sibuk bersarapan, dia tiba tiba mendapat satu mesej. Terus sahaja dia mengambil telefonnya.

Rayfal
-Tengah hari nanti aku ambil kau, cari baju kahwin
-Jangan lambat.

Okey-

Itu sahaja balasan Afrina. Malas nak lebih lebih nanti kena cop beria pula.

Tanpa membuang masa, Afrina terus menyambung makan dan naik ke atas untuk memilih baju.

-

Selepas sahaja menghantar pesanan kepada Afrina, Rayfal mendapat satu panggilan.

Sarah❤️...

"Hai bie!" Sapa Sarah di hujung talian.

"Hai sayang" Sapa Rayfal. Dia tersenyum kecil, buah hati call kan.

"Bie, you know what? I have a good news" Kata Sarah teruja.

"Oh ya? apa tu?" Soal Rayfal.

"I dah sampai Malaysia!" Jerit Sarah.

"Ha? you dekat Malaysia? Kenapa tiba tiba balik?" Soal Rayfal, tiba tiba sahaja balik ni kenapa? Masa dia balik haritu dia ada ajak Sarah balik sama sama tapi dia yang tak nak.

"Alah you ni, I rindu you lah. I bosan lah duduk sana sorang sorang tak ada teman" Rengek Sarah dengan manja.

"Ha okey okey, so sekarang you dekat mana?"

"I dah sampai rumah sewa I ni" Jawab Sarah. Rayfal hanya mengangguk walaupun dia tahu Sarah tidak nampak.

"Bie, tengah hari ni jom pergi shopping. Barang I semua dah tinggal sikit" Kata Sarah.

"Hah? tengah hari ni?" Soal Rayfal. Alamak, dah la dia ada janji nak keluar dengan Afrina.

"Yes tengah hari ni, kenapa? bie busy ke?"

"Aaa- aah la I busy sikit tengah hari ni, esok boleh? I janji esok I teman you" Kata Rayfal untuk mengelak. Ni kalau Sarah tahu dia keluar dengan Afrina, mahu mengamuk perempuan tu.

"Ohh ye eh? It's okey lah, tapi bie janji eh esok you teman"

"Ye sayang, bie janji. Bie mana pernah mungkir janji bie kan?" Kata Rayfal.

"Hm okey lah, ni I nak kemas barang. I letak dulu tau, bye bie. I love you!"

"Love you too" Jawab Rayfal lalu dia terus mematikan panggilan itu.

"Haih, harap harap lah tak terserempak dengan dia esok" Kata Rayfal sambil mengeluh. Takut juga dia kalau mereka terserempak dengan Sarah, nanti kantoi lah dengan Afrina.

Tulah sape suruh pasang dua, padan muka.

•••••

Tepat pukul 11 pagi, Rayfal sudah pun ada di depan rumah Afrina. Afrina bergegas keluar dari rumah itu dan masuk ke dalam kereta Audi R8 Rayfal.

Takdir Buatku Where stories live. Discover now