"HAI, Qis," tegur Zafrul.
Dia masih lagi tidak berputus asa. Terus-terusan berusaha mendekati gadis kesukaannya. Siapa lagi kalau tak lain tak bukan, Qistina.
Qistina menjeling. Langsung tak berkata apa.
"Terima kasih sebab dah tolong saya. Sekarang saya dah faham sikit dengan topik yang awak terangkan tu." Ucap Zafrul.
Qistina membalas pandangan itu dengan ekor mata.
"Sama-sama." Jawabnya.
Mereka berbalas pandangan. Qistina tersenyum nipis. Sehinggakan disedari Raffa yang baru memarkir keretanya berhampiran tempat parkir.
Raffa memerhati gelagat mereka seraya menarik ray ban gelap yang tadinya elok terletak dia pakai dengan penuh bergaya. Rahangnya itu bergerak. Dia menyangkut ray bannya itu ke kolar baju, lalu menghampiri mereka. Memegang erat beg galas di sebelah bahunya. Langkahnya teratur dan kemas.
"Zafrul," Raffa menegur.
Mereka menoleh serentak.
"Eh, Raf. Awalnya kau sampai?" Zafrul membalas.
"Hmm," angguk Raffa dengan raut serius.
Namun, mereka tetap berbalas fist bump. Zafrul berdeham. Dia sudah tidak kisah lagi. Baik Raffa atau pun Qistina mahu kata dia apa sekalipun, katalah. Dia memang ikhlas mahu berhubungan rapat dengan Qistina. Dia bersedia nak meluahkan.
Lambat-lambat, Zafrul membuka mulut.
"Raf, sebenarnya aku dengan Qis..."
Belum sempat Zafrul nak menghabiskan ayat, suara Raffa terlebih dulu memotong percakapannya.
"Kejap, Zafrul. Aku tengah sibuk sekarang ni. Qis, ikut aku." Katanya.
Zafrul dan Qistina berpandangan. Berkerut dahi Qistina sebaik mendengarnya. Dia benar-benar tidak faham.
"Ikut awak ke mana? Saya kan memang tunggu awak. Kita dah pelan nak sambung discussion dekat library kan hari ni." Balas Qistina.
Sempat dia membetulkan hujung tudungnya yang berterbangan ditiup angin sepoi-sepoi bahasa. Membiarkan pandangan mereka bertaut.
"Ya, aku tahulah. Masalahnya bukan dekat sini. Pelan tu cancel. Aku terpaksa bawa kau ke rumah aku," ujar Raffa.
Zafrul menggeleng-geleng. Dia senyum sinis. Segera menghalang, lalu berdiri menghadap Raffa dengan matanya tajam memanah ke muka itu.
"Kau... Sukakan Qis, eh?" soal Zafrul. Mukanya bertukar serius.
Qistina tersentak. Dia memandang Zafrul dengan kerutan hebat di dahinya.
"Kata apa?"
"Jawab, bro. Aku tanya ni. Aku tahu kau sukakan Qis. Betul tak?" Zafrul menghalakan hujung telunjuk rapat ke dada Raffa. Tak mempedulikan langsung pertanyaan Qistina.
Raffa diam membisu. Tidak mengiakan kata itu. Jauh sekali menidakkan. Membalas tenungan Zafrul dengan riak tenang.
Qistina semakin risau. Dia boleh merasakan ketegangan situasi antara mereka ketika itu. Dia melingas ke sekelilingnya dengan rasa tidak sedap hati.
"Raf... Zafrul..." Dia cuba bersuara.
"Diam, Qis. Bro... jawablah. Aku cuma nak tahu." Zafrul mendesak.
Qistina terdiam, sebelah tangannya naik meraup muka. Keluhannya terbit.
Raffa akhirnya membuka mulut. Dia beriak biasa. "Kenapa? Kau rasa yang aku sukakan Qis. Macam tu?"
YOU ARE READING
BAD CAMPUS LOVE STORY
Storie d'amoreA Wattpad Story ˚ ༘♡ ⋆。˚ "Perempuan yang tak reti nak berjalan dengan betul sampai langgar aku semalam, rupanya, satu group dengan aku." -RAFFA "Awak ni menakutkan." -QISTINA Raffa Fathurrahman... Nama Raffa begitu dikenali di fakulti. Agak popular...