RAFFA mengerling Qistina yang duduk bersebelahannya. Mereka berada di fakulti ketika ini. Alisya pula mengajaknya keluar bersama Zafrul hari ini.
Sedangkan Qistina ada bersama dengannya ketika ini. Sudahlah hari ini membosankan baginya.
Tapi... apa salahnya kalau dia keluar sekejap? Sudah agak lama dia tidak menghabiskan masa bersama kawan-kawannya.
Lagipun dia tahu Alisya bagaimana orangnya. Selagi dia tidak memberikan apa-apa persetujuan atau pun kata putus, Alisya pasti akan terus-terusan memujuknya. Adakalanya sikap Alisya begitu membuatkan dia jadi rimas pun ada.
Raffa mengerling sekilas.
"Aku tak faham." Ucapnya.
Qistina menoleh.
"Apa yang awak tak faham?"
"Yang pasal nak print report ni. Rasanya ada benda yang nak kena betulkan dekat part tender tu." Balas Raffa dengan mata terpaku pada telefon pintarnya.
Dia membalas kiriman WhatsApp daripada Alisya tanpa Qistina mengesyaki apa-apa langsung.
"Hmm... laptop pula tak bawa. Ada dekat bilik. Macam mana nak tunjuk ya? Folder yang aku save tu ada dalam laptop aku." Raffa beralasan.
"Yake?" Qistina menggumam.
Dia nak terangkan kepada Raffa pun jadi payah. Mereka perlu merujuk semula laporan tersebut.
"Apa kata awak pergi ambil laptop tu. Saya tunggu dekat sini." Katanya dengan senyuman.
Muka Raffa bertukar. Dia berdeham sejenak.
"Aku rasa baiklah kau ikut sekali. Kata nak terus print, kan. Boleh aje print dekat rumah aku tu." Dia beralasan.
Qistina mendecit.
"Hmm, nak kena pergi rumah awak ke? Malasnya..."
"Dah tu? Nak buat macam mana?" Raffa jegilkan mata.
Dia memerhati Qistina yang buat muka comel. Menahan senyumnya dalam hati.
"Jangan buat muka macam tu pulak. Apa? Ingat aku akan ubah fikiran?" Raffa jongket keningnya.
Qistina terdiam buat seketika.
"Boleh tak lepas ni, setiap kali kita jumpa tolong bawa siap-siap laptop awak. Bukannya apa... Senanglah kalau ada yang tak faham ke, nak kena bincang apa-apa ke. Kan lagi mudah macam tu. Jimat masa. Tak payahlah nak kena ulang-alik keluar masuk kampus." Rungut Qistina.
Raffa menyengih. Langsung tak berkata apa.
"Yang awak senyum-senyum ni kenapa?" Qistina bertanya dengan kedua-dua kening yang hampir bercantum.
"Kau tulah..."
"Apa?"
"Tak pernahnya tak comel." Kata Raffa selamba.
Muka Qistina bertukar kemerahan. Dia ketap bibirnya. Haish, lain yang dia kata... lain pula yang dibalasnya.
"Awak... Janganlah main-main." Dia menggerit gigi.
Raffa tertawa kecil.
Nak tak nak, Qistina akhirnya bersetuju. Raffa berpuas hati.
ALISYA memeluk tubuh dengan muka masam mencuka.
Entah kenapa entah, Raffa boleh selamba mempelawa Qistina lepak minum bersama. Mereka berempat ketika ini. Belum pernah sekalipun, Raffa buat perangai pelik begitu. Dengan mengajak sekali perempuan lain. Itulah yang dia tidak berpuas hati.
YOU ARE READING
BAD CAMPUS LOVE STORY
RomanceA Wattpad Story ˚ ༘♡ ⋆。˚ "Perempuan yang tak reti nak berjalan dengan betul sampai langgar aku semalam, rupanya, satu group dengan aku." -RAFFA "Awak ni menakutkan." -QISTINA Raffa Fathurrahman... Nama Raffa begitu dikenali di fakulti. Agak popular...