MALAM ini Raffa menerima pelawaan Zack. Dia sudah merangka pertemuan mereka di sebuah emper milik Zack.
Mahu melupakan rasa serabutnya... melupakan Qistina. Dia jadi begitu pun mungkin kerana fikirannya yang terlalu berserabut memikirkan dirinya yang kian berubah sejak rapat dengan Qistina.
Alih-alih muncul seorang gadis tak dikenali di depan matanya. Siap tahu lagi namanya. Zack seakan berjaya menghidu sesuatu. Hal yang sedaya upaya dia cuba sembunyikan itu.
Zack menepuk bahu Raffa dengan senyuman penuh makna.
"Like what you see?"
Raffa memerhati raut gadis yang baru dikenalinya itu. Huluran tangan itu langsung tak bersambut. Tanpa membalas senyuman itu pun. Muka gadis itu berubah sedikit, menjatuhkan tangannya itu perlahan-lahan. Dia menjeling Raffa.
Zack turut perasan perlakuan Raffa. Rahangnya bergerak bersama pandangan sukar ditafsirkan.
Seketika kemudian barulah Raffa perasan yang itu bukannya Qistina seperti sangkaannya mula-mula. Gara-gara terlalu memikirkan Qistinalah dia jadi begitu. Benar-benar merentap ketenangan hatinya itu.
"Apa tujuan kau perkenalkan aku kepada dia?" soalnya. Sepasang matanya tertancap kepada gadis itu.
Zack memandang Raffa tajam.
Perlahan-lahan bibir Raffa mengukir senyuman sinis.
"Dia tetap tak sama..." kata itu terhenti.
Zack menanti. Raffa nampak teragak-agak sama ada hendak meluahkannya atau pun tidak. Nampak sangat yang Raffa tidak ingin langsung dia tahu perihal Qistina.
"Camelia atau mana-mana perempuan pun tetap tak sama macam Qis. Sebab... Qis tu istimewa. Kau maksudkan macam tu. Kan." Duganya.
Raffa sudah boleh mengagak. Dia tidak terkejut pun saat Zack menyebut nama Qistina di depannya. Kerana dia tahu... lambat-laun Zack pasti akan mendapat tahu juga perihal Qistina walau dia soroklah macam mana sekalipun.
Ini juga tujuan sebenar Zack mempelawanya ke emper ini. Pasti ada sesuatu yang mahu dikatakan Zack kepadanya. Zack meletak gelas minumannya di atas meja. Dia berdiri bersebelahan Raffa dengan muka bertukar serius.
"Jangan ingat aku tak perhati setiap tindak tanduk kau, Raf. Aku dah arahkan orang-orang aku untuk sentiasa ikut kau. Mereka intip kau dekat kampus. Aku tak nak kau..." atas bawah Zack memandang Raffa yang langsung tak bereaksi apa-apa. Nadanya mula bertukar dingin.
"Buat-buat lupa dengan kerja kau tu. Lain yang aku suruh, lain pula yang kau buat. Dengan sibukkan diri bercinta dengan entah mana-mana perempuan. Sampai terlupa dengan janji kau tu. Jangan ingat yang kita ni baik... Aku tak boleh nak apa-apakan kau. Faham."
Raffa memandang pistol yang sengaja Zack tunjukkan ada terselit di poket seluarnya dengan ekor mata. Zack mencapai pistol itu. Bebola matanya bergerak pula kepada tatu yang terlukis di lengan Zack.
Dia merasakan sesuatu... Zack berkemungkinan curiga. Sehingga cuba mengugutnya pula. Itu saja yang hatinya yakin dan pasti.
"Aku takkan lupa," katanya.
Zack terdiam seraya mengerling kepada Camelia... gadis yang baru saja mengenali Raffa. Dia telah meminta Camelia menggoda Raffa. Namun, tidaklah semudah yang dia sangkakan. Raffa takkan sebegitu mudah tergoda dengan mana-mana perempuan begitu saja. Gaya Raffa tadi pun seakan tunjukkan yang Raffa langsung tak berminat. Raffa benar-benar terlupa apa tujuan sebenar mereka itu. Dia sudah malas hendak berpura-pura lagi.
"Kan aku dah cakap. Yang aku takde apa-apa pun dengan dia."
"Habis? Yang kau sampai bawa Qis ke rumah kau tu apahal? Kalau tak serius... Takkanlah..." Zack meleretkan kata.
YOU ARE READING
BAD CAMPUS LOVE STORY
RomanceA Wattpad Story ˚ ༘♡ ⋆。˚ "Perempuan yang tak reti nak berjalan dengan betul sampai langgar aku semalam, rupanya, satu group dengan aku." -RAFFA "Awak ni menakutkan." -QISTINA Raffa Fathurrahman... Nama Raffa begitu dikenali di fakulti. Agak popular...