Bab 4

22 5 0
                                    

SEBELAH tangan itu menepuk meja dengan kuat secara tiba-tiba.

Qistina tersentak, lalu dia menoleh tajam.

Sekujur tubuh Raffa yang berbadan tinggi dan tegap, berbaju lengan pendek berwarna putih dan berseluar ripped jean itudia pandang sekali imbas. Rambut hitam Raffa walaupun nampak agak tak kemas, masih lagi terserlah raut kacaknya.

Qistina beralih memandang pergelangan tangan Raffa yang dihiasi dengan bukan saja jam tangan berjenama mahal,begitu juga gelang tali berwarna hitam. Kemudian jatuh pula kepada kasut kanvas berwarna hitam yang Raffa pakai.Cukup bergaya... Gayanya itu seperti anak orang berada saja.

Berbeza pula dengan dirinya yang langsung tak pandai bergaya. Dia hanya pandai menggayakan dengan sweater saja. Takpun, hoodie kesayangannya yang berwarna pink itu.

Boleh dikatakan hampir semua pasang mata di tingkat tiga perpustakaan itu memandang ke arah mereka. Hisy, mamat inimemang suka curi perhatian orang ke? Tak pun... attention seeker agaknya.

Hah! Tepat sekali gelaran itu ditujukan buat Raffa. But wait... rasanya lebih kepada menakutkan. Sebab inilah apa yangdia rasa ketika mula-mula Raffa muncul di depan matanya.

"Nak apa lagi ni? Hmm?" Qistina meninggikan suaranya sedikit.

Beberapa pelajar menoleh kepadanya dengan pandangan yang kurang menyenangkan.

Qistina mengeluh. "Sorry."

Dia menoleh kepada Raffa semula.

Raffa senyum senget seraya menarik kerusi yang kosong. Terus melabuhkan punggung bersebelahan Qistina. Tanpaberkata apa, dia menongkat dagu dengan sebelah tangannya. Sengaja dia buat begitu.

Raffa tahu yang Qistina kurang selesa. Sengaja dia buat-buat tak faham. Terus-terusan memerhati gelagat Qistina yangserba tidak kena di depannya itu.

"Tolong pergi dari sini. Jangan nak buat kacau pula ye. Tak boleh ke kita buat hal sendiri macam sebelum ni. Duluawak... takde pula nak kacau saya..." Qistina bersuara tanpa memandang muka Raffa.

Raffa menahan tawa dalam hati.

Dia menjeling Qistina. Buat-buat marah konon... macamlah aku hairan sangat. Kecil saja dia pandang Qistina ketika ini.Sekali angkat dengan sebelah tangan pun dia mampu buat. Lebih daripada mampu.

Dia memerhati ke sekelilingnya, lalu membisikkan sesuatu.

"Siapa suruh kau cari pasal dengan aku dulu? Kan aku dah cakap hari tu. Yang aku takkan lepaskan kau macam tu aje.Jadi, terpaksalah aku cari kau." Raffa berkata selamba.

Mulut Qistina sedikit terbuka.

Qistina berpura-pura biasa. Dia menatap semula buku notanya itu seraya mengetap bibir bawahnya. Ya Allah, kenapaberdebar semacam pula? Cepatlah dia pergi...

Namun, dia hanya mampu menyuarakan dalam hatinya saja. Tidak berani hendak meluahkan di depan Raffa.

"Kita kan dah sama group. Relakslah..." Ucap Raffa. Dia mengalihkan tangan kirinya ke atas kerusi Qistina denganrenungan yang masih tak berganjak.

Qistina mengerling sekilas. Dia menarik nafas, lalu memusingkan tubuhnya. Dia berpura-pura. Mengukir senyumanselebar mungkin sambil membalas pandangan tajam itu.

"Tapi, sekarang bukannya subjek Prof Rahmat. Even, kita pun belum tau lagi apa dia final project yang prof nak bagi, kan.Hah, lepas ni kelas prof. Bolehlah nak get ready sekali pun. Buat masa ni... baiklah awak pergi cari mana-mana bukurujukan sebelum kelas nak bermula. Ikutkan prof lagi suka macam tu." Qistina berpusing ke depan semula sebaik habisberkata.

BAD CAMPUS LOVE STORYWhere stories live. Discover now