Seděla jsem u jídelního stolu po pravé ruce mého muže. Naše návštěva se usadila následovně: Charlotte, hraběcí sestra, se usadila vedle mě, Luis seděl vedle Charlotte. Na proti mně, tedy po levici mého manžela, seděla ta dívka. Byla mi představena jako Lady Sarah, stará rodinná známá. Po její levici se usadila Lady Ann, hraběcí matka.
„Povězte mi, jak se vám tady líbí?" zeptala se Lady Ann. To že otázka byla směřovaná mně, jsem si uvědomila až po chvilce.
„Ehm..je to tu rozhodně hezčí než jsem čekala." Upřímně řečeno, z některých otázek prostě nedokážu tak snadně vybruslit, jako ostatní dámy.
„Mně se tu vždy líbilo." řekla s úsměvem Lady Sarah.
Děkujeme, ale neptali jsme se. Spolkla jsem drzou odpověď, kterou bych si dovolila říct maximálně tak Wiliovi. Jak ten se asi má?
Tak jsem se tedy na Lady Sarah jen zdvořile usmála.„Jane se tady také moc líbí." řekl můj muž.
Nevím, co tím chtěl dokázat. Jestli chtěl ujistit svou matku, že je vše v naprostém pořádku, tak se mu to asi povedlo, jelikož se spokojeně usmála.„Víte, vždy jsem se tu cítila jako v pohádce. Vše tu bylo nádherné, do posledního detailu upravené. A ta příroda! Přímo stvořená na jízdu na koni."
Při zmínce o koních se na mého muže usmála. Znala ho až moc dobře.Trochu se mi sevřel hrudník. Cítila jsem jakési úzko, ale zároveň i hněv. Co si osobě ta ženská myslí?
„Jezdíte ráda na koni?" Zeptala se mě.
Lady Ann měla uši jenom pro mě a sledovala každý pohyb, co jsem udělala.Luis a Charlotte jedli a občas mezi sebou prohodila několik slov. Zřejmě se Luis ještě nesmířil s tím, že pravděpodobně bude muset odjet.
„No..já na koni jezdit neumím." řekla jsem.
Lady Sarah pozvedla obočí a pak se podívala na hraběte. Na to se pohrdavě usmála a napila se vína.
Chtěla jsem jí vysvětlit, že jsem celý svůj život strávila v Londýně a místo nějakého pitomého ježdění na koni, jsem se vzdělávala a rozvíjela v oblasti duševní, jenže by to asi nepochopila.
Nikdo to tady nechápe.Hrabě se na mě podíval. Doufala jsem, že vycítí, jak mi je rozhovor s Lady Sarah nepříjemný.
„Nebojte se můj syn je vášnivý jezdec, určitě vás to naučí." řekla shovívavě Lady Ann.
„Stejně, jak to učil Charlotte a jak to naučí i vaše děti."Při slově děti jsem ztuhla. Na chvíli jsme zapomněla, že ženy jsou prý hlavně od toho, aby rodily děti.
Věděla jsem, že hrabě chce potomky brzo, ale zatím pro to nic nedělá. Tedy uléhal se mnou jenom jednou.
„Přesně tak, matko." řekl trochu nervózně.„Henry, bude skvělý táta." Pronesla Sarah a znovu se usmála na mého muže.
Samozřejmě, že si s ním tyká.„Když říkáte." řekla jsem lhostejně a Lady Ann a hrabě si vyměnili pohledy. Hrabě spíše výmluvný a Lady Ann ukvapený.
~~~
Do konce večeře se nic moc nedělo. Luis se vytratil hned, jak to bylo možné.
Charlotte a Lady Ann se brzo odebraly na kutě a já tam zůstala s mým mužem a oslnivou Lady Sarah.
ČTEŠ
Nemilé překvapení
Historical FictionPro mladou Jane je něco jako SŇATEK naprostá zbytečnost. Jejím snem je zůstat v Londýně a být vzdělaná. Její starší sestra Caroline je v trochu jiné situaci. Rodiče jí chtějí provdat za staršího mrzutého hraběte, kterého v životě viděla jen párkrát...