Bab 5

2.3K 91 5
                                    

Aku buka pintu pastu masuk ke dalam rumah lalu aku meletakkan plastic McDonald's di atas meja ruang tamu. Khairi yang terkebil-kebil bawak dua air di tangannya juga turut masuk ke dalam. Macam biasa ah aku buka segala tingkap yang ada. Khairi pulak duk susun makanan di atas meja.

"Aiman. Nah duit McD tadi." Kata Khairi. Dia hulurkan sekeping duit kertas berharga RM30.

"Aku belanja." Aku memalingkan wajah aku. Tak salahkan aku belanja dia? Lagipun dia nampak macam tengah usaha nak jadi kawan aku even kitorang dah lama kenal.

"Eh betul ni? Thank youuu!" Khairi tersenyum gembira lalu dia mendekati aku dan pipi kanan aku diciumnya dengan cepat. Aku terkesima. Apakah ini? Kenapa dia cium pipi aku. Err telinga aku dah mula panas.

"Ke..kenapa kau cium aku?" Aku sentuh pipi kanan aku.

"Takleh ke?" Khairi duk senyum2 sampai ke telinga dah tu.

"Err..."

"Weh Aiman! Merah giler telinga kau! Macam pagi tadi." Khairi mendekati aku. Lalu dia menyentuh telinga kiri aku. Aku yang agak terkejut hanya mendongak merenung wajah dia.

"Jangan sentuh." Aku tepis tangan Khairi. Nampak macam biadap lah pulak.

"Kau okay tak weh?"

"Okay je."

"Ke kau tengah malu sekarang ni?" Khairi dekatkan wajah dia dengan wajah aku. Matanya duk berkelip2 sambil dia duk sengih badut dia tu.

"Mana ada." Aku alihkan pandangan aku lalu aku duduk di atas sofa. Aku memegang remote control kononnya nak lari dari soalan Khairi. Tipulah kalau aku tak malu dia buat macam tu. Dahlah aku ni malu bila orang approach aku macam tu. Nak pulak orang tu laki. Haishh...!

"Nak tengok cerita apa ni?" Khairi yang macam buat tak tahu dengan perangai dia tadi mula duduk di sebelah aku. Dia letak tangan dia di atas bahu aku.

Ahhhhh.........!

Khairi kau ni kenapa eh macam nak ngorat aku je. Ke saja nak sakat aku ni? Siotlaaaa! Pergilah jauh sana. Janganlah duk dekat2. Macam tubuh dia melekat kat aku sia.

"Khairi..."

"Ye?" Khairi pandang aku. Dia senyum.

"Duk jauh sikit dari aku." Kata aku. Kedua belah telinga aku tekup dengan tangan. Aku malu sangat dah ni.

"Taknak." Khairi dekatkan wajah dia dengan wajah aku. Badan aku dia rangkul sepenuhnya sehingga aku berpaling menghadap dia yang berada di sisi.

Arghhh asal ek dia macam nak cium aku je... Muka dia rapat gila dengan muka sekarang. Aku alihkan wajah aku. Please do! Ape benda ni! Arhhhh!

"Err... Khai... Khairi..." Aku cuba sedarkan Khairi tapi dia tak dengar ke aku panggil dia ni? Aku boleh rasa hembusan nafas dia kat pipi aku.

"Comelnya reaksi kau." Eh budak Khairi ni menyempat lagi. Dia cium pipi aku lagi arhhhh... Melting sia aku... Aku rasa macam Khairi dah boleh dengar jantung aku berdegup macam baru habis dari larian 100m.

"Khairi... Dahlah tuu..." Aku tak tahu kenapa tapi tangan aku baru ada kekuatan untuk tolak badan dia. Aku tolak pelan2. Dia tak melawan. Dia biar je aku tolak dia camtu.

"Haha sorry do. Kau comel sangat." Khairi senyum malu2. Tengkuk dia duk garu. Asal ek dia nampak hensem pulak? Haihhh!

"J...jomlah makan." Kata aku cuba nak kawal situasi awkward antara kami. Aku buka kotak mcd lalu aku memicit punat remote control satu persatu mencari cerita mana yang sesuai untuk aku tengok dengan Khairi dalam Netflix ni.

SUNYIWhere stories live. Discover now