3. U plazů

218 8 0
                                    

Anna už byla v zoo tři týdny, za tu dobu se s ostatními sžila, někoho si oblíbila víc někoho méně. Výhodu jí skýtali znalosti o všech a to mnoho let dozadu. Adam i jeho děda o lidech v zoo hodně mluvili a tak dnes věděla na koho si má třeba dávat větší pozor. Franta Kolman se jí klasicky pokoušel balit, tak ho několikrát razantně odpálkovala, sice byl neškodný, ale neskonale otravný. S Eliškou a Anežkou vycházela skvěle. Holky se pravidelně snažily zjišťovat informace o ní, ale ona si soukromí hodně střežila. Už s nimi byla alespoň párkrát v baru nedaleko zoo, který vedli synové paní ředitelky. Když neměla na návštěvě dědu, bylo to fajn rozptýlení, zvlášť teď, když nebyl Adam na signálu a zprávy od něj chodili hodně nepravidelně.

Holky byly u nich v zázemí když přicházela z oběda a tak se do jejich hovoru zaposlouchala. Anežka zrovna říkala "Je to zvláštní je veselá milá, vyjde fakt s každým, ale stejně jako by si částečně udržovala odstup" "Jo mami máš pravdu, ale tak zrovna lehký život taky neměla, postupně přišla o oba rodiče, tvrdě dřela ve škole i na praxích. Tady je posilou k nezaplacení i ty jsi to říkala." Na to se ozvala Stáňa. "Jo je to tak, ta holka je fakt pracant, jen má ráda svoje soukromí no. Prostě se s tím musíme smířit později, až tu bude déle se to snad změní." Anna udělala potichu pár kroků zpátky a pak se u vstupu schválně opřela do dveří aby o sobě dala vědět.

Přišla tedy akorát k monologu Anežky. "Přesně jak Adam předpovídal, Bob absolutně nic nestíhá, dělalá chyby a o papírování ani nemůže být řeč. Už před odjezdem Adama bylo dohodnuté, že jeho děda v pavilonu občas vypomůže, ale to by tam musel být pořád. Já fakt žasnu, že Adam tam toho chlapa pořád trpí." Svoje k tomu měla i Eliška." Prostě tam bude muset jít někdo na výpomoc, jinak to nepůjde, Adam by zešílel kdyby věděl jak to v pavilonu vypadá. " Anna si rozumně nechala pro sebe, že to Adam nejen předvídal, ale věděl i jak to v pavilonu vypadá teď. Zrovna předevčírem to s dědou řešili a podle slibu o tom i informovali Adama. Než byla nucená se zapojit do hovoru přišla paní ředitelka s doktorem Hruškou.

Oznámili, že vzhledem ke krizi u plazů dostane Eliška nového brigádníka a Anna bude vždy na půl dne chodit pomáhat Bobovi. "Anno vím, že jste chtěla pracovat tady, ale máte s plazy zkušenosti z Prahy. Tam prostě nového brigádníka poslat nemůžu, Eliško omlouvám se, ale jinak to nejde." "V pořádku já to chápu, když tu Annu budu mít vždy půl dne a pak někoho na výpomoc bude to v pohodě." Anna taky potvrdila, že to nebude problém. "Jasně pokud to pomůže tak to udělám ráda, mě plazi nevadí. Jen, aby si to Bob nebral osobně." Anežka na to měla, ale velmi trefou odpověď "Ten se může jen modlit, aby ho Adam po návratu nehodil jako svačinu krokodýlům." Čemuž se všichni zasmáli.

Takže místo práce u žiraf zamířila v doprovodu dědy k plazům. V práci si velmi hlídali oslovovaní, hlavně Anna s tím měla problém. Prostě už mu říkala dědo tak dlouho, že cokoliv jiného bylo divné. Teď ale byli sami, stáli na rozcestí u lemurů a chystali se zajít do pavilonu plazů. "To byl tvůj nápad dědo, abych šla k plazům?" "Ne napadlo to Marii, věděla z referencí jak dlouho jsi u plazů měla praxi. Upřímně taky bych to, ale navrhl zaprvé ti v tom věřím. A zadruhé máš dostatek zkušeností, aby jsi Adama plnohodnotně zastoupila." "No upřímně má fakt Bob štěstí, že se Adam vrátí až za pár měsíců. Teď by ho k těm krokodýlům fakt hodil." Oba se zasmáli a šli najít Boba.

Bob byl v zázemí a byl na mrtvici, fakt musel uznat, že prostě nestíhá. Nikdy si neuvědomil kolik práce Adam musí zastat co se týče papírování a všeho ostatního. Takže nějaká výpomoc se bude hodit, hodí na ni blbou práci a on se bude moct zase víc flákat. Bohužel se absolutně přepočítal což zjistil už za chvilku. V doprovodu doktora Hrušky šla ta nová ošetřovatelka od žiraf. Moc se s ní neznal, občas se jen potkávali u oběda. "Bobe tady Anna sem bude vždy na půl dne chodit pomáhat. Má s plazi zkušenosti z pražské zoo. Vedení chovatelských deníků a ostatních dokladů jí tedy nebude dělat problém." Bob jen polknul tak tohle nečekal, sakra ona má zkušenosti takže spíš ho bude úkolovat a hlídat." Jo tak to je fajn, mám ti ukázat kde co je?" " Bobe ty běž laskavě nakrmit želvy obrovské už máš s tím pěkné zpoždění. Já jí tady vše ukážu a vysvětlím. " Bob radši šel, doktor Hruška vypadal fakt dost naštvaně. Snad nebude referovat Adamovi, jak strašně to tu nezvládá, toho že by se to fakt dozvěděl se Bob bál.

Když odešel sedl si doktor Hruška za stůl a Anna se posadila k němu na desku stolu."No papíry ti vysvětlovat nemusím, ty asi po těch letech zvládneš i poslepu." Byla to pravda Adam si je často bral domů, aby mohli trávit víc času spolu jako pár i když při práci. "Máš pravdu prostě to všechno zabalím a vezmu si to domů, je v tom strašný bordel." "Mám ti s něčím pomoct, nebo to zvládneš sama? Já mám za půl hodiny skupinu na prohlídku." "Jen běž, vím kde co je a zbytek si najdu." Když odcházel tak jako vždy jí dal pusu na tvář a nechal jí v zázemí samotnou. Anna si sedla ke stolu a jako první poslala zprávu Adamovi o tom jak to bude teď u plazů.

Tajemná láska Kde žijí příběhy. Začni objevovat