17. Láska vše překoná

272 8 0
                                    

Sobotní brzké ráno zastihlo Adama v obýváku. Ještě naposledy vše kontroloval, protože dnes měli s Annou třetí výročí. Tři úžasné roky, které nebyly vždy lehké, ale u nich stoprocentně platilo, že láska vše překoná. Prstýnek mu Eduard včera bezpečně přivezl do zoo, zároveň ho ujistit, že na Marcuse a  Lili bude ráno na letišti čekat řidič. Jejich přítomností se chystal Annu překvapit. Chudák Lili se teprve včera večer dozvěděla, že letí do Čech a proč. Podle zprávy od Marcus šílela rodostí, no Alice v týdnu vypadala úplně stejně. Přišel jí poprosit o pomoc s přípravou slavnostního oběda, tedy spíš jen s dozorem, vše ostatní zařídí cateringová firma. Nakonec už jí taky prozradil o co jde, radostí mu skočila kolem krku. Měla obrovskou radost a Adama to dojímalo, opravdu svým způsobem ona a Eduard jemu a Anně nahrazovali rodiče. Děda dnes spal ve vile a i Ed si v nabytém rozvrhu vysokoškoláka našel čas a přijel. Ed byl fajn kluk, který půjde v otcových stopách a hrdě převezme rodinný podnik, ne z donucení, ale opravdu ho to bavilo.

Pípla mu další zpráva a tak šel ke dveřím si převzít objednávku. Objednal pro ně slavnostní snídani, chtěl mít tento den dokonalý. Vše připravil na podnost a došel do ložnice vzbudit Annu. "Ani miláčku, krásné výročí." Doprovodil to sladkým polibkem, který mu Anna hned vrátila a tak musela snídaně chvilku počkat. "Miláčku ty se tedy překonáváš tohle jsem nečekala. Miluju tě a krásné výročí mám už jen protože jsme spolu." "To je dobře, chci tě dopoledne vzít na naše místo a pak jsem si říkal, že bychom se stavili po cestě domů u Alice? Pořád si stěžuje jak málo Nás teď vídá." "Tomu říkám dokonalý plán. S Alicí máš pravdu, trochu je teď zanedbáváme. Teď ale potřebuju tu snídani." Adam si uvědomil jak moc jí miluje. Prstýnek měl připravený a už zbývalo jí jenom požádat. Chtěl to udělat na jejich místě, kousek od vily Novotných. Nádherné místo u lesa s vyhlídkou na zoo, za poslední roky tam často a rádi chodili.

Anna byla šťastná, tohle místo milovala, chodili sem často. Bylo to hodně na samotě a mimo klasické cesty. Vyráželi sem, když přijela z Prahy a měli podobné místo i v Praze, když zase Adam jezdil za ní. Teď tu stála v objetí muže, kterého milovala. Oba měli jeden druhého, rodinu a práci kterou milovali. Adam byl nervózní, už týdny si tento moment představoval. Miloval jí a věděl, že už není na co čekat. Zažili toho hodně, všechno překonali a teď byl čas na další krok. Anna nevěřícně sledovala Adama jak před ní poklekl s tím nejkrásnějším prstýnekem na světě. Okamžitě řekla ano a pak už se jen líbali. Adam byl štěstím bez sebe, byl si jistý že řekne ano, ale i tak byl předtím nervózní. "Ani miluju tě, jsi ta  nejúžasnější žena a nemůžu být šťastnější." Adame, taky tě miluju, jsi můj středobod vesmíru, můj bezpečný přístav v tomhle světě." "Kdysi jsem se bál, ale teď vím, že láska všechno překoná." "Ano překoná, spolu překonáme úplně všechno." pak zamířili k vile Novotných.

Anna se dívala na svůj prstýnek a stále tomu nemohla uvěřit. Nechtěla Adama do ničeho tlačit i když občas hlavně Alice měla otázky, kdy už. Jí to nevadilo, byla takhle šťastná, chtěla aby to bylo jeho rozhodnutí a teď budou ještě šťastnější. Zároveň se podívala po lidech v obývacím pokoji. Adam totiž pozval celou rodinu a navíc zařídil, že tu byli i Marcus s Lili. Tohle byl dokonalý den a dokonalé výročí. Všichni jim to strašně přáli a objetí a gratulace nebrali konce. Marcus se na ní usmál "No už bylo na čase, máme z Vás strašnou radost." "Nebylo kam spěchat, navíc to bylo úžasně krásné a romantické. Dokonalá žádost o ruku." "Náhodou tu my jsme měli taky." Na to konto se všichni rozesmáli, hlavně Adam. "Ty napůl v bezvědomí na nemocniční posteli a vedle sedící plačící Lili, která se o tebe strachovala a místo prstýnky jsi jí dal stočený drát. Každopádně to bylo naprosto originální. Dobře uznávám ta druhá žádost už byla lepší." "Přesně tak a krásné byli obě, je to můj rytíř." Tím Lili debatu uzavřela.

Při obědě panovala pořád dobrá nálada, Alice nemohla být šťastnější. Moc si tenhle den přála, doufala v něj. Annu a Adama opravdu milovala jako vlastní, zažili toho tolik a tohle byl nádherný den. Teď už před sebou měli jen zářivou budoucnost. Konečně byl čas si to užít a začít plánovat svatbu, byla zvědavá, kde se budou chtít vzít. Jediné čím si byla jistá, bylo kdy, určitě nebudou chtít čekat a vezmou se co možná nejdřív. Alice byla odhodlána zařídit svatbu klidně za týden, pro ně cokoliv. Dokonce i Ed dneska krotil svoje pubertální projevy, od doby co byl na škole v Praze to s ním bylo tak nějak snaží. Rozhlédla se kolem sebe, před lety po smrti Sidonie to tady kompletně předělali. Eduard to tady nesnášel stejně jako ona, takže jí pak dal volnou ruku. Trvalo to sice skoro půl roku, ale vila se změnila v příjemné místo k životu. Spousta původních prvků secesní vily zůstala, ale doplnili je o věci co se líbili jim a také o moderní vymoženosti. Klidně by mohla být svatba tady.

Adam seděl u stolu s rodinou a přáteli. Poslali taky zprávu Anežce, Elišce a Robertovi, všichni byli štěstím bez sebe. Nemohl být šťastnější, před mnoha lety byl ztracený. Pak potkal Annu, dívku s podobným osudem a měl najednou někoho komu se mohl svěřit. Postupně si vubudovali pevný vztah, založený na přátelství a potom lásce. Teď byl čas na další etapu jejich života a snad brzy i na děti. Uvědomil si to, když vybírali dárky pro kmotřence k narozeninám. Všechno přijde v pravý čas, tak jako přišla Anna do jeho života. Večer si promluví o svatbě, těšil se na to.

Tajemná láska Kde žijí příběhy. Začni objevovat