Ranní porady vedení se účastnili i všichni hlavní chovatelé, Anna tu byla taky protože se měla řešit situace u plazů. Bob byl na několik měsíců mimo díky zranění a tak se muselo řešit co dál. Jediným reálným řešením bylo, aby pozici zástupce hlavního chovatele plazů přebrala právě Anna. Měla zkušenosti a během týdne co tam vypomahála dala pavilon zase dokupy. Anežka si jí moc chválila, byla vždy ochotná jí pomoct, ale jak sama řekla nebylo to potřeba. Během porady si Anna všimla, že ji Albert nenápadně pozoruje, už pár dní byl podezřele milý když ji viděl. Krom toho co o něm věděla od Adama a dědy jí hlavně holky varovaly, že jí chce dostat do postele. No aspoň bude zábava, zaslouží si lekci.
Albert Polák poradu moc nevnímal, přemýšlel jak si naklonit a klofnout tu novou ošetřovatelku. Koncem minulého týdne totiž zcela náhodou zjistil, že Alice a Eduard Novotní jsou její příbuzní. Takže zacítil šanci se pěkně zabezpečit penězi její rodiny, když jí sbalí. S ženami to uměl žádná mu neodolala, takže si byl jistý svým úspěchem. Začal tím, že na ní byl milý a taky podporoval rozhodnutí ředitelky ohledně toho, že povede pavilon plazů. Přidá nějaké kytky, pozvání na večeři, nebo na skleničku a bude jí mít za chvilku v posteli.
Anežka byla ráda, že pavilon plazů povede Anna. Ta holka měla hlavně na hady dar, skoro se mohla vyrovnat Adamovi a to bylo co říct. Měla z nich respekt, ale ne strach narozdíl od ostatních včetně Boba. Pavilon teď běžel skvěle, vše dodělala a dohnala i všechno papírování. Eliška dostane brigádníky kteří ji pomůžou a bude to dobré, Anně taky bude někdo vypomáhat u bezpečných věcí. Jediné co jí trápilo a na tom se shodla s paní ředitelkou byla reakce Adama, nesnášel v pavilonu nováčky. Možná proto tolerovat Boba, věděl co od něj může čekat a hlavně nesnášel zasahování do zavedených systémů práce. Anna nic takového zatím neudělala, ale pokud to udělá Adam bude po návratu zuřit. Anežka se obávala, že jeho hněv padne na hlavu Anny. Musí si o tom s paní ředitelkou a doktorem Hruškou promluvit.
Podobné myšlenky měla i Marie Roklová, za rozhodnutím si stála, ale zároveň přemýšlela jestli nemá obvolat jiné zoo zda by na pár měsíců nemohli někoho z týmu plazů postrádat. Anna byla skvělá, pracovitá, měla praxi a podle Anežky zvládala pavilon levou zadní. Marie se jen bála reakce Adama až se vrátí, nechtěla mít na svědomí, že Anna odnese jeho naštvaní až zjistí co se tu dělo. Josef ji sice ujišťoval, že to bude absolutně v pořádku, ale ani on na vnuka neměl takový vliv. Adam se ostatních vždy hodně stranil nedružil se a nesnášel změny lidí u něj v pavilonu. Pak taky pořád myslela na jeho postoj k probíhající expedici, úplně nechápala co se vlastně stalo, ale byla ráda, že nakonec jel. Ještě si o tom s Josefem promluví.
Po Anně byl jediným absolutně klidným člověkem na poradě doktor Hruška. Skutečnost, že Anna povede Adamům milovaný pavilon si užíval. Bylo mu zároveň jasné, že ostatní mají strach z reakce jeho vnuka až se to dozví. S Annou to probírali ráno u snídaně, ještě večer jí volal informaci o Bobovi. Adamovi napsal hned vzápětí, tomu se dokonce podařilo odpověď, že se blíží k rezervaci a bude tedy zase na kvalitním signálu. Dnes večer si měli volat. Anička ráno přijímala s klidem, že vlastně bude u plazů, sice měla kopytníky radši, ale díky vztahu s Adamem věděla o hadech víc než Bob za celé roky. Věděl zároveň, že Anežka i Marie si trochu dělají starosti ohledně reakce Adama po jeho návratu. Rozhodně to byla věc co museli večer probrat.
Když se po poradě všichni rozcházeli Albert využil situace. "Anno nechtěla by jsi jít večer na skleničku, zvu tě, na oslavu nové pozice." Ne díky večer už mám program a krom toho jsem zadaná." " Asi ne moc šťastně, když jsme tvého přítele v zoo ještě neviděli. " Anna se donutila usmát, místo aby mu jednu rovnou vyrazila a řekla "Myslím, že to je jen moje věc, do mého soukromí ti nic není." Za jejími zády se Anežka, Eliška a doktor Hruška málem rozesmáli nahlas, posléze jí následovali směrem do infocentra. Tam ji Eliška blahopřála. "Sice mě mrzí, že teď u mě chvíli nebudeš, ale u plazů to zvládneš a já ti to moc přeju." " Souhlasím s Eliškou je to skvělé řešení a ty jsi dobrá s hady ti to jde skoro samo. Rozhodně máš teď ještě plusove body za odpal Alberta, patří mu to panákovi. " " Díky holky vážím si Vaší podpory, fakt nechápu co tím ten blbec sleduje." Následně v doprovodu dědy zamířila do svého nového pavilonu, po cestě si potichu povídali. Svěřila se mu s tím, že je divné proč se Albert začal snažit až teď. Měla podezření, že ví o její rodině, nevadilo jí to aspoň bude legrace. Jak děda poznamenal tenhle druh škodolibého humoru má od Adama.
Albert seděl v kanceláři a zuřil, sakra takhle ho ponížit. Co tím ta holka sledovala, v zoo se o ní celkem mluvilo. Podle všech byla milá, vstřícná, ale zároveň hodně uzavřená, nikomu z kolegů to však nevadilo. U plazů to dala dopořádku rychlostí blesku, Bob si na ni věčně stěžoval, že ho úkoluje a kdesi cosi. No s jeho pracovní morálkou ho nikdo nebral vážně. Anna Novotná však byla záhada, rozhodně byla kus, drobná dlouhovlasá blondýnka, přesně jeho typ. O tom jestli někoho má se v zoo živě diskutovalo, ona sama říkala, že je zadaná. Divné však bylo, že co zatím dokázal zjisti tak nikdo s ní žádného muže neviděl a Frantovi se v tomhle věřit dalo stoprocentně. No bude to zkoušet dál a nakonec jí určitě dostane. Nemohl se mýlit víc.
ČTEŠ
Tajemná láska
Short StoryAnna Novotná nastupuje na začátku léta do Zoo ve Dvoře Králové. Úspěšně dokončila bakalářské studium a odbyla si praxi v Praze. O jejím spojení se sklářskou rodinnou Novotných ví v zoo jen dva lidé. Anna brzo zapadne do kolektivu i díky své milé a v...