Bab 2

13.7K 230 7
                                    

On our first meeting, my heart told me you are the one.


"Miss Rya Atasha boleh masuk ke bilik meeting dulu, dihujung sana..kejap lagi our director akan masuk ke sana.." ~ bagitahu salah seorang staff di Tops Sportswear,sekali menunjukkan arah bilik meeting yang berada di depan sana..

Rya hanya tersenyum dan mengangguk.. "Okay thank you"~ terus dia dan Wawa menuju ke arah sana...

"Kau pergi la masuk dulu..aku nak pergi tandas kejap.." ~ bagitahu Wawa..Waktu macam ni la aku rasa nak terberak..

"Time ni jugaklah kau nak membuang kan?.. dah pergi cepat!huh.."~ marah Rya lagi..

Rya yang berjalan masuk ke laluan bilik meeting..Ada beberapa orang staff tersenyum dan menegurnya..

"Hi Miss Rya.."~ sengih perempuan di sebelah dia..

Dan ada juga beberapa lagi kawannya disebelah tersengih-sengih malu melihat aku.. Amboi semua excited yer tengok aku dekat sini..haha poyo!Well nasib baik aku pakai cantik-cantik.. Kalau ikutkan cakap Wawa aku kena pakai simple je.. Haip mana boleh ramai orang kot kenal aku.. No No No! Reputasi Rya Atasha kena jaga even orang cakap aku sukakan kontroversi and Who care's??

"Hi kerja elok-elok and jangan lupa breakfast ek.."~ tegur aku lagi sambil berjalan..

"Thank you.. boleh tak i nak ambik gambar dengan you.." ~

"Boleh dear..meh sini.."~ ajak aku lagi..tanpa peminat siapalah aku kan..so tak payah nak perasan bagus sangat!

Selesai mengambil gambar aku berlalu ke arah bilik meeting...Berdiri di bilik meeting, aku tarik nafas dengan langkah bismillahirahmanirahim.. Aik pandai pulak kau bismillah? Apa kau ingat aku ni jahil sangat? se cetan cetan aku masuk clubbing,aku masih ingat Allah..tak pernah pulak aku minum arak ke berbuat perkara yang tidak senonoh dekat dalam tu..Aku hanya nak release tension je dekat sana menari,bergelak ketawa.. Al maklumlah kurang kasih sayang! haha

Pintu di tolak tanpa diketuk...terus aku berjalan masuk...dalam masa yang sama juga,aku sempat break kaki dari melangkah..Alamak! Err..sumpah aku terkejut melihat ada 2 orang lelaki di dalam bilik ini, sedang berbincang sesuatu..dan salah seorang sedang memandang ke arah aku dengan muka terkejut beruk! Aduh kau ni Rya..tak reti ke bila masuk bilik tu,ketuk la terlebih dahulu?ni slamber badak je..Ah aku mana tahu,ingatkan takde orang..

"Opss sorry..."~ ditayangkan muka paling comel yang aku ada..haha

"Eh takpe you dah sampai..masuklah Miss Rya.."~ sapa lelaki pertama di depan aku sambil tersenyum..

Aku menoleh ke arah lelaki kedua yang diam tanpa riak dari menegur aku.. Mukanya aku tak nampak,disebabkan dia duduk di tepi meja, sambil berpeluk tubuh menghadap ke luar cermin yang besar dihadapan dia...Susuk tubuhnya dari belakang membuat aku rasa macam excited nak tengok wajah dia! So Mysterious..Ahh Aku memang teruja bab macam ni..Entah-entah sekali dia toleh muka macam pak meon naya aku! hahaha

"Sorry i ganggu you all berdua.."~ aku cuba memancing lagi,agar dia menoleh ke arah aku..Toleh la toleh la..Aku nak tengok ni..

"No problem Miss Rya..duduklah dulu.."~ bagitahu lelaki kedua tadi..

"Ehem.."~

Dia hanya berdehem sekali,terus dia bangun berdiri tegak..Fuhh! Aura berdehem dia lain dari yang lain..tapi itulah dia masih tak menoleh ke arah aku.. Aduh! buang masa betul..dia ingat dia belakon dalam sinetron ke opening dah sejam? bisik hati aku yang dah tak berapa penyabar orangnya..

Miss DANGEROUS !!! Where stories live. Discover now